Man forventer jo at det skal være bra en stund når man har montert nyoverhalte på alle hjul 
Men, jeg tror jeg fant årsaken. Jeg byttet også braketter fremme, siden glidepinnene hadde satt seg helt fast i mine braketter. Men, det ser ut til at brakettene er litt forskjellig, sikkert pga produksjonsforskjeller. Det gjør at bremseklossen står lenger ute i nedkant, og binder i det området av skiven hvor det er en rustkant. På den andre siden av bilen henger også bremsen litt, men ikke like hardt. På den siden har jeg fremdeles gamle braketten ferdig lastet med klips, så jeg monterte denne og flyttet bremseklossene til den. Da viste det seg at klossene kom omtrent en halv millimeter lenger inn, og bort fra skivens kant. Jeg kan ikke bruke den braketten, for det er en knekt glidepinn begravd i den, men det viser at det er små forskjeller. Så, jeg burde vel ha kjøpt nye skiver, eller så kan jeg bare kjøre og satse på at bremseklossen slites til.
Men, et spørsmål. Det er to forskjellige klips, hvor det ene klipset har et fjærstål som presser bremseklossen mot den andre siden, for å holde fast klossen. På mine gamle braketter stod disse nederst, så jeg plasserte dem også der på nye braketter. Jeg ser ingenting i BGB om hva som er riktig plassering. Men, etter at jeg fikk feil på eu så byttet jeg om plasseringen, uten at det hjalp. Jeg tenker jeg bytter igjen, for da bør klossen flyttes litt opp og problemet blir mindre. Men, er det noen som vet hva som er riktig plassering? Skal klipset med fjærstål være oppe eller nede?

Men, jeg tror jeg fant årsaken. Jeg byttet også braketter fremme, siden glidepinnene hadde satt seg helt fast i mine braketter. Men, det ser ut til at brakettene er litt forskjellig, sikkert pga produksjonsforskjeller. Det gjør at bremseklossen står lenger ute i nedkant, og binder i det området av skiven hvor det er en rustkant. På den andre siden av bilen henger også bremsen litt, men ikke like hardt. På den siden har jeg fremdeles gamle braketten ferdig lastet med klips, så jeg monterte denne og flyttet bremseklossene til den. Da viste det seg at klossene kom omtrent en halv millimeter lenger inn, og bort fra skivens kant. Jeg kan ikke bruke den braketten, for det er en knekt glidepinn begravd i den, men det viser at det er små forskjeller. Så, jeg burde vel ha kjøpt nye skiver, eller så kan jeg bare kjøre og satse på at bremseklossen slites til.
Men, et spørsmål. Det er to forskjellige klips, hvor det ene klipset har et fjærstål som presser bremseklossen mot den andre siden, for å holde fast klossen. På mine gamle braketter stod disse nederst, så jeg plasserte dem også der på nye braketter. Jeg ser ingenting i BGB om hva som er riktig plassering. Men, etter at jeg fikk feil på eu så byttet jeg om plasseringen, uten at det hjalp. Jeg tenker jeg bytter igjen, for da bør klossen flyttes litt opp og problemet blir mindre. Men, er det noen som vet hva som er riktig plassering? Skal klipset med fjærstål være oppe eller nede?
Vedlegg
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet