Legg innLagt inn:15 sep 2004 22:57
merker man noe farts forskjell med 19 tomemre blir det tregere eller er det ca det samme?
fine felger begge 2
fine felger begge 2

Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Oas skrev:merker man noe farts forskjell med 19 tomemre blir det tregere eller er det ca det samme?Farts forskjell? Hvis du tenker på speedometeret, så kan du regne det ut på:
fine felger begge 2
celicat23 skrev:KW lager justerbart til celica'en. Men, helt etter hvor bra rabatt du får, så betaler du en mellom 13-16.000kr for det. Det er VARIANT II utgaven, med justering på alt mulig rart.kommer aldri til og kappe fjærene uansett, men satser på et justerbart som tar oppimot ca 60/70mm men selvsagt så koster det, men det blir et regnestykke oppimot det andre jeg vil gjøre med bilen...
Billigere alternativt, er såkalt COILOVER KIT fra usa, med kun fjærer.
http://www.hopupracing.com/skadcokitce2.html
Du nevnte større bremser også:
http://www.hopupracing.com/aemreocatwbi2.html
Det BILLIGSTE, men også mest JALLA er kappede senkefjærer...som jeg har måtte kjørt rundt med, siden jeg ikke har hatt råd til å kjøpe noe annet akkurat i år pga bestilt deler + skal gjøre mye bla bla unskyldninger osv osv
Vet ikke hvor store felgene dine er, men har 8,5x19 selv, og bilen er senka ca 70mm bak og 60mm forann. Og det ser sånn ut:
Qee skrev:KW mener jeg senker 65mm forann og bak.celicat23 skrev:KW lager justerbart til celica'en. Men, helt etter hvor bra rabatt du får, så betaler du en mellom 13-16.000kr for det. Det er VARIANT II utgaven, med justering på alt mulig rart.kommer aldri til og kappe fjærene uansett, men satser på et justerbart som tar oppimot ca 60/70mm men selvsagt så koster det, men det blir et regnestykke oppimot det andre jeg vil gjøre med bilen...
Billigere alternativt, er såkalt COILOVER KIT fra usa, med kun fjærer.
http://www.hopupracing.com/skadcokitce2.html
Du nevnte større bremser også:
http://www.hopupracing.com/aemreocatwbi2.html
Det BILLIGSTE, men også mest JALLA er kappede senkefjærer...som jeg har måtte kjørt rundt med, siden jeg ikke har hatt råd til å kjøpe noe annet akkurat i år pga bestilt deler + skal gjøre mye bla bla unskyldninger osv osv
Vet ikke hvor store felgene dine er, men har 8,5x19 selv, og bilen er senka ca 70mm bak og 60mm forann. Og det ser sånn ut:
Skal kanskje samarbeide litt med en butikk, derfor ser jeg det litt ann også..
celicat23 skrev:Virker som en grei løsning...Qee skrev:KW mener jeg senker 65mm forann og bak.celicat23 skrev:KW lager justerbart til celica'en. Men, helt etter hvor bra rabatt du får, så betaler du en mellom 13-16.000kr for det. Det er VARIANT II utgaven, med justering på alt mulig rart.kommer aldri til og kappe fjærene uansett, men satser på et justerbart som tar oppimot ca 60/70mm men selvsagt så koster det, men det blir et regnestykke oppimot det andre jeg vil gjøre med bilen...
Billigere alternativt, er såkalt COILOVER KIT fra usa, med kun fjærer.
http://www.hopupracing.com/skadcokitce2.html
Du nevnte større bremser også:
http://www.hopupracing.com/aemreocatwbi2.html
Det BILLIGSTE, men også mest JALLA er kappede senkefjærer...som jeg har måtte kjørt rundt med, siden jeg ikke har hatt råd til å kjøpe noe annet akkurat i år pga bestilt deler + skal gjøre mye bla bla unskyldninger osv osv
Vet ikke hvor store felgene dine er, men har 8,5x19 selv, og bilen er senka ca 70mm bak og 60mm forann. Og det ser sånn ut:
Skal kanskje samarbeide litt med en butikk, derfor ser jeg det litt ann også..
Driver å skal kjøpe en bil til nå, så jeg kan sette vekk celica'n. REGNER med det blir ett coilover sett fra usa + dempere, AEM bremsene, og litt NA tuning små ting (grenrør, innsug...KANSKJE 2.0L stroker kit...). men
mest blir det nok utseende. Blir forhåpentligvis en bil jeg bare kommer
til å bruke på solskinns dager i helgene celica'n, så da er det litt voldsomt
unødvendig med turbo/kompressor opplegg.
Hva er dine planer for bilen forresten?
Qee skrev:Hadde du apr gt200?Ja, HADDE apr gt200 vingen
hehe, joda har ikke tenkt på noe ferdig eksos, skal snakke med svendsen eksos her i stavanger faktisk, har fått mye skrøyt av arbeidet deres og ikke minst servicen!
Bodykitet blir aldri noe veilside, har faktisk aldri tatt det med i vurderingen, kommer jeg med et kit er det noe ingen andre har på i norge.. Sier ikke hva jeg vil ha, men blir forbanna hvis noen andre kjøper det i løpet av vintern...men blir garantert ikke mange som har det tror jeg....
Fargen blir tilfelle jeg bytter et skjæringpunkt mellom lilla/rødt der den viper litt mer mot rødt...
Joa den svenske lilla med hoggtennene er jo faen grusom... enkelt og greit
Har forresten lagra alle bildene jeg synes var verd og beholde (ca 700stk) fra everythingcelica på PCen min, var enklere og se igjennom de damen det tok tid !! everythingcelica siden er faktisk grunnen til at jeg valgte celicaen, fikk sett så mange råe løsninger og tips der at jeg hadde ikke noe valg
celicat23 skrev:hehe så sant så sant det meste du sier...Qee skrev:Hadde du apr gt200?Ja, HADDE apr gt200 vingen
hehe, joda har ikke tenkt på noe ferdig eksos, skal snakke med svendsen eksos her i stavanger faktisk, har fått mye skrøyt av arbeidet deres og ikke minst servicen!
Bodykitet blir aldri noe veilside, har faktisk aldri tatt det med i vurderingen, kommer jeg med et kit er det noe ingen andre har på i norge.. Sier ikke hva jeg vil ha, men blir forbanna hvis noen andre kjøper det i løpet av vintern...men blir garantert ikke mange som har det tror jeg....
Fargen blir tilfelle jeg bytter et skjæringpunkt mellom lilla/rødt der den viper litt mer mot rødt...
Joa den svenske lilla med hoggtennene er jo faen grusom... enkelt og greit
Har forresten lagra alle bildene jeg synes var verd og beholde (ca 700stk) fra everythingcelica på PCen min, var enklere og se igjennom de damen det tok tid !! everythingcelica siden er faktisk grunnen til at jeg valgte celicaen, fikk sett så mange råe løsninger og tips der at jeg hadde ikke noe valg
Kjøpte octane R34 front fanger, buddyclub I sideskjørt, bomex bakfanger, og GT200 vingen. Men fronten passet ikke i det hele tatt. Ble lovet en ny en. Og når den ikke dukka opp til lovet tid, leverte jeg alt tilbake.
Venter på rod millen front leppe nå fra usa, men vurderer å kjøpe bomex fronten istedenfor. Venter på svar ang vizages/jp sideskjørt og hekk skjørt (samme som OAS har). Venter også på seibon karbon panser. Har USA utgave orginal bakfanger + audi coupe evo II vinge liggende hjemme her. Skal kjøpe en bil til nå snart, så blir celica'n satt bort til en kompis som skal gjøre en hel del kaross arbeid i løpet av vinteren.
Hvis svendsen i stavanger er like bra som i oslo, da er du i gode hender.
Hm. Bodykit. Ingen andre. Hm. HmmmmVet om (i norge) celica med CARCEPT, KAMINARI, BUDDY CLUB I, VEILSIDE, VIZAGES, og WINGS WEST kit. Har hørt at det skal være en komplett bomex celica, men vet ikke. Det er ikke så mye PENT å velge i etter det... BUDDY CLUB II? RX-7 kit'et er PENT, men har hørt passformen på det STINKER. Syns det hadde vært kult hvis det er K-2 kit'et, for det har jeg skikkelig lyst til å se noen bra bilder av på en celica
TRIAL kit'et har OK front, men ræva er skikkelig ræva
TRD kit?
Hvis du skal handle fra usa, stikk innom http://www.mvpmotorsports.com . Han som har med celica deler der å gjøre (dusty) er super hjelpsom og kjempe hyggelig.
Lille/rødt? hørtes ut som kan enten bli pent, eller helt for jævlig - uten mulighet for noen "midt på treet" meninghehe.
Skal gå for en "look" som ingen andre (inkludert alt jeg har sett i utlandet) har jeg og. Får se hvordan det går. Tror det også blir enten pent eller helt jævelig. Men gøy å prøve noe nytt! Det blir ivertfall så ANTI bling-bling som du kan få det.
everythingcelica er bra forum. mange brukere. sett mye pent der. flere widebody celica'er som er SKIKKELIG pene. En lyseblå bomex celica som bare er HELT overlegen bl.a.
Blir spennende å se fremover hva som dukker opp her i norge og. Men norge er ikke akkurat kjent for å ha folk som tørr prøve så mye nytt og orginalt, så det blir vel mest veilside celica'r rundt om kring :-/ Gleder meg til å se din! Målet mitt er at bilen skal stå ferdig FØR 1 mai 2005, UANSETT!!. Så hvis du leser at jeg er litt lav på penger i april, og en bank blir ranet rett etterpå så....you know