Side 2 av 2

Legg innLagt inn:15 sep 2004 22:57
av Oas
merker man noe farts forskjell med 19 tomemre blir det tregere eller er det ca det samme?
fine felger begge 2 8)

Legg innLagt inn:15 sep 2004 23:00
av celicat23
Oas skrev:merker man noe farts forskjell med 19 tomemre blir det tregere eller er det ca det samme?
fine felger begge 2 8)
Farts forskjell? Hvis du tenker på speedometeret, så kan du regne det ut på:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Hvis du tenker på om du mister noe "performance" pga 19 tommere...ja. Det er en større og tyngre roterende masse som skal flyttes, så noe merker du. Men sånn i utgangspunktet så kjører ikke en standard celica fra noe som helst alikevel, så hvem bryr seg? :-) Like greit at det går treigt og ser pent ut -- enn at det bare går treigt ;-)

Legg innLagt inn:15 sep 2004 23:04
av Oas
hehe ja

Legg innLagt inn:16 sep 2004 13:07
av Qee
celicat23 skrev:KW lager justerbart til celica'en. Men, helt etter hvor bra rabatt du får, så betaler du en mellom 13-16.000kr for det. Det er VARIANT II utgaven, med justering på alt mulig rart.

Billigere alternativt, er såkalt COILOVER KIT fra usa, med kun fjærer.
http://www.hopupracing.com/skadcokitce2.html

Du nevnte større bremser også:
http://www.hopupracing.com/aemreocatwbi2.html

Det BILLIGSTE, men også mest JALLA er kappede senkefjærer...som jeg har måtte kjørt rundt med, siden jeg ikke har hatt råd til å kjøpe noe annet akkurat i år pga bestilt deler + skal gjøre mye bla bla unskyldninger osv osv

Vet ikke hvor store felgene dine er, men har 8,5x19 selv, og bilen er senka ca 70mm bak og 60mm forann. Og det ser sånn ut:
kommer aldri til og kappe fjærene uansett, men satser på et justerbart som tar oppimot ca 60/70mm men selvsagt så koster det, men det blir et regnestykke oppimot det andre jeg vil gjøre med bilen...

Skal kanskje samarbeide litt med en butikk, derfor ser jeg det litt ann også..

Legg innLagt inn:16 sep 2004 18:35
av celicat23
Qee skrev:
celicat23 skrev:KW lager justerbart til celica'en. Men, helt etter hvor bra rabatt du får, så betaler du en mellom 13-16.000kr for det. Det er VARIANT II utgaven, med justering på alt mulig rart.

Billigere alternativt, er såkalt COILOVER KIT fra usa, med kun fjærer.
http://www.hopupracing.com/skadcokitce2.html

Du nevnte større bremser også:
http://www.hopupracing.com/aemreocatwbi2.html

Det BILLIGSTE, men også mest JALLA er kappede senkefjærer...som jeg har måtte kjørt rundt med, siden jeg ikke har hatt råd til å kjøpe noe annet akkurat i år pga bestilt deler + skal gjøre mye bla bla unskyldninger osv osv

Vet ikke hvor store felgene dine er, men har 8,5x19 selv, og bilen er senka ca 70mm bak og 60mm forann. Og det ser sånn ut:
kommer aldri til og kappe fjærene uansett, men satser på et justerbart som tar oppimot ca 60/70mm men selvsagt så koster det, men det blir et regnestykke oppimot det andre jeg vil gjøre med bilen...

Skal kanskje samarbeide litt med en butikk, derfor ser jeg det litt ann også..
KW mener jeg senker 65mm forann og bak.

Driver å skal kjøpe en bil til nå, så jeg kan sette vekk celica'n. REGNER med det blir ett coilover sett fra usa + dempere, AEM bremsene, og litt NA tuning små ting (grenrør, innsug...KANSKJE 2.0L stroker kit...). men
mest blir det nok utseende. Blir forhåpentligvis en bil jeg bare kommer
til å bruke på solskinns dager i helgene celica'n, så da er det litt voldsomt
unødvendig med turbo/kompressor opplegg.

Hva er dine planer for bilen forresten?

Legg innLagt inn:17 sep 2004 15:12
av Qee
celicat23 skrev:
Qee skrev:
celicat23 skrev:KW lager justerbart til celica'en. Men, helt etter hvor bra rabatt du får, så betaler du en mellom 13-16.000kr for det. Det er VARIANT II utgaven, med justering på alt mulig rart.

Billigere alternativt, er såkalt COILOVER KIT fra usa, med kun fjærer.
http://www.hopupracing.com/skadcokitce2.html

Du nevnte større bremser også:
http://www.hopupracing.com/aemreocatwbi2.html

Det BILLIGSTE, men også mest JALLA er kappede senkefjærer...som jeg har måtte kjørt rundt med, siden jeg ikke har hatt råd til å kjøpe noe annet akkurat i år pga bestilt deler + skal gjøre mye bla bla unskyldninger osv osv

Vet ikke hvor store felgene dine er, men har 8,5x19 selv, og bilen er senka ca 70mm bak og 60mm forann. Og det ser sånn ut:
kommer aldri til og kappe fjærene uansett, men satser på et justerbart som tar oppimot ca 60/70mm men selvsagt så koster det, men det blir et regnestykke oppimot det andre jeg vil gjøre med bilen...

Skal kanskje samarbeide litt med en butikk, derfor ser jeg det litt ann også..
KW mener jeg senker 65mm forann og bak.

Driver å skal kjøpe en bil til nå, så jeg kan sette vekk celica'n. REGNER med det blir ett coilover sett fra usa + dempere, AEM bremsene, og litt NA tuning små ting (grenrør, innsug...KANSKJE 2.0L stroker kit...). men
mest blir det nok utseende. Blir forhåpentligvis en bil jeg bare kommer
til å bruke på solskinns dager i helgene celica'n, så da er det litt voldsomt
unødvendig med turbo/kompressor opplegg.

Hva er dine planer for bilen forresten?
Virker som en grei løsning...

Mine planer lager jeg vel litt utifra hvem som vil sponse, har en som er villigt til og hjelpe meg mye, men er ikke noe jeg går ut med at er i boks. Men mannen/firmaet er og stole på så jeg sier det nesten i boks :)

planen er da
- beholde de 19" jeg har
- komplett bodykit (usikker litt og si hva sponsor og jeg blir enige om)
- apr gt vinge
- event carbonpanser
- Senking
- Soting av alle vinduer untatt forvindu
- omlakkering av hele bilen (til en farge ingen andre har, nei ikke kamelon, det har gått ut på dato nå:) )
- Eksosanlegg (vet ikke hvor langt, men skal ende opp i 1 japsepotte på hver sin side)
- lambo dører (er kun hvis jeg får en VELDIG god pris da...
- Og litt dekaler for mine egen hjemmeside + klubb + utstyr som er på bilen osv osv

Legg innLagt inn:18 sep 2004 08:30
av celicat23
Hva er dine planer for bilen forresten?[/quote]

Virker som en grei løsning...

Mine planer lager jeg vel litt utifra hvem som vil sponse, har en som er villigt til og hjelpe meg mye, men er ikke noe jeg går ut med at er i boks. Men mannen/firmaet er og stole på så jeg sier det nesten i boks :)

planen er da
- beholde de 19" jeg har
- komplett bodykit (usikker litt og si hva sponsor og jeg blir enige om)
- apr gt vinge
- event carbonpanser
- Senking
- Soting av alle vinduer untatt forvindu
- omlakkering av hele bilen (til en farge ingen andre har, nei ikke kamelon, det har gått ut på dato nå:) )
- Eksosanlegg (vet ikke hvor langt, men skal ende opp i 1 japsepotte på hver sin side)
- lambo dører (er kun hvis jeg får en VELDIG god pris da...
- Og litt dekaler for mine egen hjemmeside + klubb + utstyr som er på bilen osv osv[/quote]

Hadde APR GT-200 vingen her. Utrolig kvalitet på karbon'en. Fant ikke en eneste maske som satt skjevt/feil e.l. Den er NICE.

Bodykit er en smakssak. Men skal bilen sponses, og sponsor vil ha litt oppmerksomhet, så blir det vel litt mer enn bare ett skjørte sett regner jeg med :-) Håper bare du ikke kjøper veilside kit'et, for det er det "alle" andre skal ha -- så det er rett og slett kjedelig.

Når du snakker om eksos, så stikk hodet under bilen din bak og mål plassen du har til potter bak der ;) der er det TRAAAAAAANGT. En del av disse ferdig eksos anleggene med japse potter ser du at potta står skjevt for å få plass til dem (ikke så pent). Hadde lyst på 2 japse potter selv, men endte opp med 2stk 4,5" eksos haler bare på ett anlegg lagd av svendsen eksos. Bilde her:

http://www.svendsen-eksos.no/images/alb ... G_0397.JPG

Har fått lagd alle eksos anleggene jeg har hatt på alle bilene mine hos svendsen i oslo, og kommer til å fortsette med det. Bra service, bra priser, og kjempe bra arbeid. Anbefales LANGT over noe ferdig anlegg!

Carina'en jeg hadde var hos svendsen også:
http://www.svendsen-eksos.no/images/alb ... aE_001.JPG
http://www.svendsen-eksos.no/images/alb ... aE_004.JPG

Og en blå golf jeg bygde opp (ALDRIG MER TYSK BIL!!!!). Kan se bilder av alle bilene jeg har hatt på:
http://photobucket.com/albums/v398/markryder/
(skryte album? tja... :))

IKKE kamelon lakk = BRA VALG! Det er ikke pent engang. Det er ikke mange celica'er rundt med spesielle farger. Kan huske å ha sett gull farget, "gun metallic", kamelon, og forskjellige nyanser av rød/blå. Og
den heeeeeeeeeeelvetes stygge bredda svenske som er lilla/rosa eller
hva F det er *oppgitt*

Galleriet hos http://www.everythingcelica.com er verdt en titt hvis du ikke har vært der. grei oversikt over de fleste bodykit osv osv. Har du ikke vært der, stikk innom...

Legg innLagt inn:18 sep 2004 11:18
av Qee
Hadde du apr gt200?

hehe, joda har ikke tenkt på noe ferdig eksos, skal snakke med svendsen eksos her i stavanger faktisk, har fått mye skrøyt av arbeidet deres og ikke minst servicen!

Bodykitet blir aldri noe veilside, har faktisk aldri tatt det med i vurderingen, kommer jeg med et kit er det noe ingen andre har på i norge.. Sier ikke hva jeg vil ha, men blir forbanna hvis noen andre kjøper det i løpet av vintern... :? men blir garantert ikke mange som har det tror jeg....

Fargen blir tilfelle jeg bytter et skjæringpunkt mellom lilla/rødt der den viper litt mer mot rødt...

Joa den svenske lilla med hoggtennene er jo faen grusom... enkelt og greit :)

Har forresten lagra alle bildene jeg synes var verd og beholde (ca 700stk) fra everythingcelica på PCen min, var enklere og se igjennom de da :D men det tok tid !! everythingcelica siden er faktisk grunnen til at jeg valgte celicaen, fikk sett så mange råe løsninger og tips der at jeg hadde ikke noe valg :D

Legg innLagt inn:18 sep 2004 16:51
av celicat23
Qee skrev:Hadde du apr gt200?

hehe, joda har ikke tenkt på noe ferdig eksos, skal snakke med svendsen eksos her i stavanger faktisk, har fått mye skrøyt av arbeidet deres og ikke minst servicen!

Bodykitet blir aldri noe veilside, har faktisk aldri tatt det med i vurderingen, kommer jeg med et kit er det noe ingen andre har på i norge.. Sier ikke hva jeg vil ha, men blir forbanna hvis noen andre kjøper det i løpet av vintern... :? men blir garantert ikke mange som har det tror jeg....

Fargen blir tilfelle jeg bytter et skjæringpunkt mellom lilla/rødt der den viper litt mer mot rødt...

Joa den svenske lilla med hoggtennene er jo faen grusom... enkelt og greit :)

Har forresten lagra alle bildene jeg synes var verd og beholde (ca 700stk) fra everythingcelica på PCen min, var enklere og se igjennom de da :D men det tok tid !! everythingcelica siden er faktisk grunnen til at jeg valgte celicaen, fikk sett så mange råe løsninger og tips der at jeg hadde ikke noe valg :D
Ja, HADDE apr gt200 vingen :) Kjøpte octane R34 front fanger, buddyclub I sideskjørt, bomex bakfanger, og GT200 vingen. Men fronten passet ikke i det hele tatt. Ble lovet en ny en. Og når den ikke dukka opp til lovet tid, leverte jeg alt tilbake.

Venter på rod millen front leppe nå fra usa, men vurderer å kjøpe bomex fronten istedenfor. Venter på svar ang vizages/jp sideskjørt og hekk skjørt (samme som OAS har). Venter også på seibon karbon panser. Har USA utgave orginal bakfanger + audi coupe evo II vinge liggende hjemme her. Skal kjøpe en bil til nå snart, så blir celica'n satt bort til en kompis som skal gjøre en hel del kaross arbeid i løpet av vinteren.

Hvis svendsen i stavanger er like bra som i oslo, da er du i gode hender.

Hm. Bodykit. Ingen andre. Hm. Hmmmm :) Vet om (i norge) celica med CARCEPT, KAMINARI, BUDDY CLUB I, VEILSIDE, VIZAGES, og WINGS WEST kit. Har hørt at det skal være en komplett bomex celica, men vet ikke. Det er ikke så mye PENT å velge i etter det... BUDDY CLUB II? RX-7 kit'et er PENT, men har hørt passformen på det STINKER. Syns det hadde vært kult hvis det er K-2 kit'et, for det har jeg skikkelig lyst til å se noen bra bilder av på en celica :) TRIAL kit'et har OK front, men ræva er skikkelig ræva :) TRD kit?

Hvis du skal handle fra usa, stikk innom http://www.mvpmotorsports.com . Han som har med celica deler der å gjøre (dusty) er super hjelpsom og kjempe hyggelig.

Lille/rødt? hørtes ut som kan enten bli pent, eller helt for jævlig - uten mulighet for noen "midt på treet" mening :) hehe.

Skal gå for en "look" som ingen andre (inkludert alt jeg har sett i utlandet) har jeg og. Får se hvordan det går. Tror det også blir enten pent eller helt jævelig. Men gøy å prøve noe nytt! Det blir ivertfall så ANTI bling-bling som du kan få det.

everythingcelica er bra forum. mange brukere. sett mye pent der. flere widebody celica'er som er SKIKKELIG pene. En lyseblå bomex celica som bare er HELT overlegen bl.a.

Blir spennende å se fremover hva som dukker opp her i norge og. Men norge er ikke akkurat kjent for å ha folk som tørr prøve så mye nytt og orginalt, så det blir vel mest veilside celica'r rundt om kring :-/ Gleder meg til å se din! Målet mitt er at bilen skal stå ferdig FØR 1 mai 2005, UANSETT!!. Så hvis du leser at jeg er litt lav på penger i april, og en bank blir ranet rett etterpå så....you know ;)

Legg innLagt inn:18 sep 2004 18:53
av Qee
celicat23 skrev:
Qee skrev:Hadde du apr gt200?

hehe, joda har ikke tenkt på noe ferdig eksos, skal snakke med svendsen eksos her i stavanger faktisk, har fått mye skrøyt av arbeidet deres og ikke minst servicen!

Bodykitet blir aldri noe veilside, har faktisk aldri tatt det med i vurderingen, kommer jeg med et kit er det noe ingen andre har på i norge.. Sier ikke hva jeg vil ha, men blir forbanna hvis noen andre kjøper det i løpet av vintern... :? men blir garantert ikke mange som har det tror jeg....

Fargen blir tilfelle jeg bytter et skjæringpunkt mellom lilla/rødt der den viper litt mer mot rødt...

Joa den svenske lilla med hoggtennene er jo faen grusom... enkelt og greit :)

Har forresten lagra alle bildene jeg synes var verd og beholde (ca 700stk) fra everythingcelica på PCen min, var enklere og se igjennom de da :D men det tok tid !! everythingcelica siden er faktisk grunnen til at jeg valgte celicaen, fikk sett så mange råe løsninger og tips der at jeg hadde ikke noe valg :D
Ja, HADDE apr gt200 vingen :) Kjøpte octane R34 front fanger, buddyclub I sideskjørt, bomex bakfanger, og GT200 vingen. Men fronten passet ikke i det hele tatt. Ble lovet en ny en. Og når den ikke dukka opp til lovet tid, leverte jeg alt tilbake.

Venter på rod millen front leppe nå fra usa, men vurderer å kjøpe bomex fronten istedenfor. Venter på svar ang vizages/jp sideskjørt og hekk skjørt (samme som OAS har). Venter også på seibon karbon panser. Har USA utgave orginal bakfanger + audi coupe evo II vinge liggende hjemme her. Skal kjøpe en bil til nå snart, så blir celica'n satt bort til en kompis som skal gjøre en hel del kaross arbeid i løpet av vinteren.

Hvis svendsen i stavanger er like bra som i oslo, da er du i gode hender.

Hm. Bodykit. Ingen andre. Hm. Hmmmm :) Vet om (i norge) celica med CARCEPT, KAMINARI, BUDDY CLUB I, VEILSIDE, VIZAGES, og WINGS WEST kit. Har hørt at det skal være en komplett bomex celica, men vet ikke. Det er ikke så mye PENT å velge i etter det... BUDDY CLUB II? RX-7 kit'et er PENT, men har hørt passformen på det STINKER. Syns det hadde vært kult hvis det er K-2 kit'et, for det har jeg skikkelig lyst til å se noen bra bilder av på en celica :) TRIAL kit'et har OK front, men ræva er skikkelig ræva :) TRD kit?

Hvis du skal handle fra usa, stikk innom http://www.mvpmotorsports.com . Han som har med celica deler der å gjøre (dusty) er super hjelpsom og kjempe hyggelig.

Lille/rødt? hørtes ut som kan enten bli pent, eller helt for jævlig - uten mulighet for noen "midt på treet" mening :) hehe.

Skal gå for en "look" som ingen andre (inkludert alt jeg har sett i utlandet) har jeg og. Får se hvordan det går. Tror det også blir enten pent eller helt jævelig. Men gøy å prøve noe nytt! Det blir ivertfall så ANTI bling-bling som du kan få det.

everythingcelica er bra forum. mange brukere. sett mye pent der. flere widebody celica'er som er SKIKKELIG pene. En lyseblå bomex celica som bare er HELT overlegen bl.a.

Blir spennende å se fremover hva som dukker opp her i norge og. Men norge er ikke akkurat kjent for å ha folk som tørr prøve så mye nytt og orginalt, så det blir vel mest veilside celica'r rundt om kring :-/ Gleder meg til å se din! Målet mitt er at bilen skal stå ferdig FØR 1 mai 2005, UANSETT!!. Så hvis du leser at jeg er litt lav på penger i april, og en bank blir ranet rett etterpå så....you know ;)
hehe så sant så sant det meste du sier...

har også planen om og være ferdig til mai, da sesongen "starter" :D

har også sterkt vurdert Rx7 kitet, søk på mine poster (qee @ everythingcelica) var det første kitet jeg vurderte.... (for leeeeeenge siden) du har også helt rett med responsen jeg fikk på det kitet....

har også vurdert og lage mitt egent, min far kan støpe glassfiber osv osv, hadde vert utrolig spennende og la laget sitt egent da :) men det er 10% sjanse for at jeg gidder......

håper vi kan treffes på treff utover 2005 sesongen da hvis begge har fått gjort diverse med bilene... Stilligt og kunne konkurrere, måtte den beste vinne :)

Legg innLagt inn:18 sep 2004 20:30
av celicat23
Hvis han kan å støpe med glassfiber, så er du heldig. Da trenger du ikke være så redd for passformen. Pluss at det er ikke nødvendig å lage noe helt nytt. Kjøp f.eks RX7 kit'et og gjør det om bare litt, så ingen vil ha maken -- det er nice :) Gjorde det med golf'en jeg hadde. Trenger ikke være store greiene.

Titt på orginal fangeren på:
http://www.seidl-tuning.de/Golf4/golf51.htm

Og så titt på fangeren jeg hadde:

Bilde

Skal ikke så mye til for å få ting litt mer "personlig". Og i dette tilfellet: penere ;-)

HVIS bilen blir pen (og det er ganske usikkert :)) så er det muligheter for at jeg skal på en del treff i sommer. Pleier aldrig å dra på noe som helst, men har vurdert det denne gang. Mulig skal leie plass til å ha stand med noen andre biler på gatebil da bl.a.

Skal prøve å få tatt og lagt ut bilder av bilen etter hvert som ting blir gjort med den utover vinteren, både her og på everythingcelica - så får du fulgt med. Driter loddrett i om andre vet hvordan den blir, for er ikke ute etter å vinne premier med bilen. Bygger bil for MIN del, ingen andre.