Side 2 av 2

Re: 2006 Rav4

Legg innLagt inn:06 jun 2020 23:08
av Makk
Fint alternativ til Land Cruiser, som er helt retard level priser på bare pga avgifter her til moldbolands............ Hvem gir 1.5 million for et bruksredskap når du kan få en Aston Martin eller Ferrari for det samme???

Re: 2006 Rav4

Legg innLagt inn:09 jun 2020 08:50
av ArildM
Tnx :) Har fått kjørt seg litt med henting av material, trekker henger lett og fint!
Men for det meste småkjøring på bygda til og fra butikk osv, Rav4 er en utrolig kjekk bruksbil :D
Fruen er råfornøyd, så da er jeg også happy :lol: :mrgreen:
Holder seg ganske heftig i verdi, men ikke samme galskapen som LC :wink:

Er vel ingen biler i verden som holder seg så godt i verdi og samtidig i snitt har gått 3-400k km :lol:

Re: 2006 Rav4

Legg innLagt inn:29 mar 2023 20:40
av ArildM
2023 oppdatering: Går fortsatt som ei klokke, har ikke bytta noe som helst annet enn klosser bak, og verdien er fortsatt samme som vi kjøpte den.

Rav4 <3 :D

Re: 2006 Rav4

Legg innLagt inn:25 okt 2023 21:26
av ArildM
Passende oppdatering på Toyota Sportsbilforumet :? Uansett. første "større" jobb med denne bilen.
Skulle kjøre en tur å tømme hengeren på gjenbruksstasjonen før vinteren (så jeg har den ledig til motorsag vs skog i vinter). Hørte en rar lyd i bremsene bak, prøvde å bremse hardt men det hjalp ikke. Så dro jeg i brekket som føltes veeeldig merkelig ut :lol: Gikk veldig rart opp, og etter det var det bare slappfisk og som luft hele greia.
Kjente at bremsene hang på, så tok bilen inn for en rask kikk, men her knakk både en glidebolt og innfestinga til håndbrekkswirene bak var rusta av :lol:
Så bare å bite i det sure eplet og kjøpe seg noen dyre originaldeler, som ble bestilt mandags kveld og levert onsdag klokka 7! :shock:

Trommelbrems er fortsatt noe herk å montere sammen, særlig pinnene som skal holde bremseskoene. Fikk også for første gang relativt grei dreis på å få ut en knekt bolt, fikk drilla den opp med Carbide bit på dremelen, noe som gikk 100x raskere enn HSS bor på boremaskin. Anbefalt:
https://www.clasohlson.com/no/Dremel-99 ... /p/41-2114

Fikk så stappa inn en grisepikk:
https://www.biltema.no/bil---mc/bilverk ... 2000042008

Varma det med induksjonsvarmeren til garasjen var røyklagt (sikkert sunt!)
Og dratt ut dævelskapet. Hadde ikke trodd det var så opprusta, men jeg vant over den!

4 x nye glidebolter og nye gummiforinger samtidig, så da håper vi det blir greit en stund til :D

Re: 2006 Rav4

Legg innLagt inn:11 mar 2024 19:59
av ArildM
Eu kontrollert, gikk rett gjennom! :D
Dyreste kostnaden med denne er drivstoff, men akkurat det skal den gledelig få når den oppfører seg så fint :mrgreen:

Re: 2006 Rav4

Legg innLagt inn:26 apr 2024 10:54
av ArildM
Oljeservice, bytte automatolje, ny toppdekselpakning og litt småflikk for å holde den rustfri 😀

Re: 2006 Rav4

Legg innLagt inn:27 des 2024 19:34
av Makk
Har du denne enda? Eller gikk den i glemmeboka med ny Caldina :lol:

Re: 2006 Rav4

Legg innLagt inn:27 des 2024 20:56
av ArildM
Neida, denne sviver vanvittig trofast. Utrolig fornøyd. Fruen som bruker den primært, men er det for mye snø så er denne kongen. Kostet på den en helt nytt blinklys på skjermen på førersiden foran som jeg monterte i dag.
Den har vært knekt siden vi kjøpte den, og vært sånn ca fast.

Ellers er eneste kostnad bensin :D

Kjørte vel hele neste års forbruk med ved hjem på henger i høst, eneste bilen vi har med hengerfeste.
Ellers bare hverdagskjøring.

Re: 2006 Rav4

Legg innLagt inn:24 apr 2025 11:03
av ArildM
Har vært plaget med lysene på hengern, ikke såå mange år siden vi hadde det oppe og bytta. Starta med å bytte lys på hengern, de har jeg uansett måtte bruke Fleksnes metoden på for å få lys i stort sett hver gang. Men etter det var det fortsatt ikke rett med lysene. Men når jeg kom unner bilen så jeg at hele gummibeskyttelsen bakpå kontakten hadde morkna opp og det var klar bane for både salt og vann rett inn i kontakten.

Klippa ledningen og satte på ny kontakt. Fylte hele greia med silikon denne gangen, og håper det ikke spiser opp gummi/plastikk. Bør i alle fall sånn i teorien være vanskelig å få inn fukt.

Største fordelen med å ha gjort jobben relativt nylig var at ingenting hadde rusta opp. Så krysser vi fingrene for at det blir greit noen år til.