Side 2 av 2
Legg innLagt inn:26 aug 2004 18:44
av The Doctor
Skal bli gøy detta tror jeg.. Bare jeg får tak i alt jeg trenger å må ha.. Jeg har iallefall fått tak i det viktigste å det er jo et sted å stå for å skru denna doningen.... Trenger helt sikkert masse hjelp å tips fra dere så masse mas blir det helt sikkert..
Så bare alle delene jeg trenger er i hus så begynner jeg..

Legg innLagt inn:28 aug 2004 02:35
av MR2turbo
ser godt ut dette her Doctor!!
Jeg har en Walbro 255l/h pumpe til salgs om du er interessert...
Den står i tanken men har bare snurra noen få tusen km... (ca. 5k) men er en fin oppgradering... skal veldig snart ta den ut...
Legg innLagt inn:22 sep 2005 20:46
av FireWalk
Driver og kikker litt etter ny intercooler jeg og.. Hvor får jeg kjøpt ? noen som har noen URLs ? hvilke er bra? helst noe som jeg kan plassere på samme plass som orginal intercooleren (tror den orginale er litt sliten).. helt uten å bytte om så voldsomt med nye rør osv.
Legg innLagt inn:22 sep 2005 21:05
av blixern
vis jeg skal bygge turbo i min mr2 etterhvert, så vil jeg ha intercoolern på/ved taket (trenger neppe no STOR ic da,så lenge den strømmer godt nok).
vil tro det kan se ganske porno ut,samtidg som det blir effektivt.
marcus sin IC løsning er jo rimelig RÅ den å...!
skal man ha IC tilnærmet orginalt i mr2 å tenker mye hk, så vil jeg tro vannavkjølt er løsning, eventuelt kjøre på med vanninnsprut.
Kompis har en Corrado turbo som lader 1.2 bar, denne har ikke IC, kun vanninnsprut, funker MEGET bra.(noe ikke man egentlig skulle tro)
Legg innLagt inn:22 sep 2005 21:37
av FireWalk
har ingen planer om å skape et slikt monster som Markus har, bare få litt mer HK på en trygg måte uten å øke trykket noe særlig.
Tenkte litt på denne:
http://www.modacar.com/products/Toyota/MR2/MODAINT/
Greddy sitt intercooler kit for MR2 turbo. Sjekket også litt på MR2.com, og det var jo voldsomt mange hester å hente bare ved å oppgradere intercooleren så jeg. Den orginale er vist ikke så veldig effektiv.
Legg innLagt inn:22 sep 2005 22:07
av mr.two
blixern skrev:vis jeg skal bygge turbo i min mr2 etterhvert, så vil jeg ha intercoolern på/ved taket (trenger neppe no STOR ic da,så lenge den strømmer godt nok).
vil tro det kan se ganske porno ut,samtidg som det blir effektivt.
marcus sin IC løsning er jo rimelig RÅ den å...!
skal man ha IC tilnærmet orginalt i mr2 å tenker mye hk, så vil jeg tro vannavkjølt er løsning, eventuelt kjøre på med vanninnsprut.
Kompis har en Corrado turbo som lader 1.2 bar, denne har ikke IC, kun vanninnsprut, funker MEGET bra.(noe ikke man egentlig skulle tro)
Hvordan tenkte du deg at denne tak monteringen skulle se ut ? Klarer ikke helt å se det for meg ..
Legg innLagt inn:22 sep 2005 22:19
av blixern
vanskelig å forklare...men jeg har det konstruert i hode

Legg innLagt inn:23 sep 2005 00:21
av Christian
Har liten tro på takmontert ic på en mr2, selv om jeg i sin tid tenkte tanken selv
En greddy/hks/spearco sidemontert ic i ord plassering er nok det aller enkleste og billigste.
En ic i bagasjerommet (alla Markus) er nok bedre, men krever MYE egenarbeid og mye skjæring i chassi.
En vannkjølt ic er dyr, men desidert det beste alternativet. Hvem andre kan skryte på seg ett 1km drag oppover i 8% stigning (eller er det grader som står på skiltene?), med 1,4kg ladetrykk, og ha 28grader C på innsugstemp mot slutten
I rest my case!
Legg innLagt inn:23 sep 2005 02:05
av FireWalk
tenker jeg går for den greddy ICen jeg.. bolt on all the way... plug & play

Legg innLagt inn:23 sep 2005 05:58
av Andreazz
mr.two skrev:blixern skrev:vis jeg skal bygge turbo i min mr2 etterhvert, så vil jeg ha intercoolern på/ved taket (trenger neppe no STOR ic da,så lenge den strømmer godt nok).
vil tro det kan se ganske porno ut,samtidg som det blir effektivt.
marcus sin IC løsning er jo rimelig RÅ den å...!
skal man ha IC tilnærmet orginalt i mr2 å tenker mye hk, så vil jeg tro vannavkjølt er løsning, eventuelt kjøre på med vanninnsprut.
Kompis har en Corrado turbo som lader 1.2 bar, denne har ikke IC, kun vanninnsprut, funker MEGET bra.(noe ikke man egentlig skulle tro)
Hvordan tenkte du deg at denne tak monteringen skulle se ut ? Klarer ikke helt å se det for meg ..
Ford RS200 har IC på taket...
Legg innLagt inn:23 sep 2005 12:12
av mr.two
Andreazz skrev:mr.two skrev:blixern skrev:vis jeg skal bygge turbo i min mr2 etterhvert, så vil jeg ha intercoolern på/ved taket (trenger neppe no STOR ic da,så lenge den strømmer godt nok).
vil tro det kan se ganske porno ut,samtidg som det blir effektivt.
marcus sin IC løsning er jo rimelig RÅ den å...!
skal man ha IC tilnærmet orginalt i mr2 å tenker mye hk, så vil jeg tro vannavkjølt er løsning, eventuelt kjøre på med vanninnsprut.
Kompis har en Corrado turbo som lader 1.2 bar, denne har ikke IC, kun vanninnsprut, funker MEGET bra.(noe ikke man egentlig skulle tro)
Hvordan tenkte du deg at denne tak monteringen skulle se ut ? Klarer ikke helt å se det for meg ..
Ford RS200 har IC på taket...
Hvordan går det til da ? Høres veldig snodig ut..
edit, fant et bilde på google..er sikkert effektivt, men det er nok begrenset hvor stor intercooler man kan sette der. Fiffig løsning !
Legg innLagt inn:23 sep 2005 16:30
av blixern
var forden jeg tenkte på ja.....