TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig fÃ¥tt forsikrings oppgjøret!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#58959  av FireWalk

Har sniffet litt på TG bil ja. Men syntes de er veldig dyre. 91 modeller til 145000 kr osv.. blir litt i overkant.. Jeg vil ha en 93 modell, eller en 92 modell med Airbag. Og om jeg ikke tar helt feil så ble Airbag og ABS standard i 93. Jeg så en 93 modell hos TG bil, men så at det var 91 modell Ratt på den.. så jeg sendte mail og spurte om det ikke var en 91 eller 92 modell, siden det ikke var Airbag på. Men da sier TG bil at Airbag ble standard i 94! og det stemmer jo ikke... ?

Tror jeg skal få noen her i Ålesund til å importere for meg i så fall.. de tar 5000 kr for å importere bilen, også blir det noen tusen ekstra for å få den fraktet på trailer fra tyskland og hit..

Så da gjenstår det bare å FINNE en bil i f.eks tyskland først..

Grunnen til at jeg vil ha 93 / 92 modell er at jeg vil ha med meg de revisjonene som kom da. Nytt understell, doble stabstag, kortere gir spake, Airbag, ABS bremser som standard, osv.. samt at bilen er litt senket orginalt.

#59018  av aez

Er ikke Tg bil fryktelig dyrt da??

#59034  av Dalan

Har du sett den turbo'n på finn.no til 159' da?
Den ser rimelig grisefin ut :D

litt merkelig med nyoverhalt "alt" når den har gått 104.000 men... :?
Kan jo bare være en som liker å holde den bra å da ;)

#59055  av Zerpent

Fannt disse på autoscout.

Denne var utrolig rå! Kompressor, 240hk og meget fint stylet. Men gidder ikke en gang å regne på hva denne vil koste ferdig importert. :D

#59062  av tettwatt

Zerpent skrev: Denne var utrolig rå! Kompressor, 240hk og meget fint stylet. Men gidder ikke en gang å regne på hva denne vil koste ferdig importert. :D
Har du en ca pris ferdig importert i Norge? Litt lettere å komme med forslag hvis men vet prisklassen :)

#59073  av FireWalk

den ene turboen der til 25000 euro kommer jo til å koste ca en halv million å importere.. hehe :)

tja.. prisklasse... tenkte på noe mellom 100.000 - 150.000 kr jeg..
Kommer til å bruke mye penger på nye felger, styling, hellakkering osv etter at jeg har fått bilen også. og jeg er ikke multimillionær desverre, så jeg kan ikke fleske til med så alt for mye.. :?

#59098  av Zerpent

tettwatt skrev:
Zerpent skrev: Denne var utrolig rå! Kompressor, 240hk og meget fint stylet. Men gidder ikke en gang å regne på hva denne vil koste ferdig importert. :D
Har du en ca pris ferdig importert i Norge? Litt lettere å komme med forslag hvis men vet prisklassen :)
Den med kompressor kommer til å koste mellom 330-340 000. Det er vel mye for en 91 mod mr2... men rå var den.

#59280  av FireWalk

Ja som du vet blir Styling og felger første punkt.. og skal gjøres OMGÅENDE når bilen er på plass...

Nå tåler jeg ikke å vente mer :) blir for hardt å begynne på bar bakke igjen.. hehe

likte ikke helt den girspaken da, syntes den orginale er bedre.. men det bytter jeg bare etter at jeg har fått den :)

Ellers syntes jeg bilen så grei ut, den så jo egentlig helt orginal ut. Til og med orginale felger. Orginalt luftfilter osv- Og da vet man at man får en bil som ikke er kjørt av en Formel1 wannabee.

Bilen har kun gått 104.000 KM og har hatt stor service på 100.000 KM.

Så jeg tror dette kan være et bra kjøp jeg. Skal snakke med han som skal importere den i morgen. Satser på at han ordner det omgående..

#59284  av chris

FireWalk skrev:Ja som du vet blir Styling og felger første punkt.. og skal gjøres OMGÅENDE når bilen er på plass...

Nå tåler jeg ikke å vente mer :) blir for hardt å begynne på bar bakke igjen.. hehe

likte ikke helt den girspaken da, syntes den orginale er bedre.. men det bytter jeg bare etter at jeg har fått den :)

Ellers syntes jeg bilen så grei ut, den så jo egentlig helt orginal ut. Til og med orginale felger. Orginalt luftfilter osv- Og da vet man at man får en bil som ikke er kjørt av en Formel1 wannabee.

Bilen har kun gått 104.000 KM og har hatt stor service på 100.000 KM.

Så jeg tror dette kan være et bra kjøp jeg. Skal snakke med han som skal importere den i morgen. Satser på at han ordner det omgående..
ja, du vet hvor stæsjet skal kjøpes :D

sant nok det du sier om at bilen er original, og sikkert kjørt deretter. 104.000 km er fryktelig lite. nesten mistenkelig. men om det stemmer er det jo helt rått. Lykke til, og hold meg oppdatert!

#59294  av bose

chris skrev: ja, du vet hvor stæsjet skal kjøpes :D
Torshov!? :D

#59309  av turboman

104.000??

Akkurat den km-lengden en -92mod hadde gått, som sto hos ett firma som importerer ifjor. De skulle ha 129.000 for den, da..

...og, den skurret noe jæklig i 2nde giret, og var generelt veldig slitt.. Skulle tro den hadde gått 204.00 istedet....

Jeg sier ikke at "din" har gått lengre, men bare vær på vakt.

Lykke til.. :-)

#59327  av tettwatt

bose skrev:
chris skrev: ja, du vet hvor stæsjet skal kjøpes :D
Torshov!? :D
Nope, biltema :mrgreen:

#59341  av FireWalk

Ja man vet jo aldri med såpass gamle biler. Men det stod jo at bilen ikke er vinterkjørt, og at alle servicer er fulgt opp til 100.000 km. Regner med det følger med service hefte i så fall, og da vil jo det kunne bekrefte i så fall. Bilen var 2. hands og det også kan tyde i retning av at den er lite kjørt, samt det at den var så orginal. Til og med orginale 92 mod 15" toyota felger.

Uansett, det er jo et seriøst import firma jeg skal benytte. Sjefen sjøl er en venn av tanta mi og det var hun som introduserte han for meg. Jeg spurte han om dette, og da sa han at de hadde folk der nede som sjekket bilen grundig først. Så jeg satser på at det går bra :)

Chris: Jepp! det er ingen tvil om hvor stæsjet skal kjøpes ;)