Side 2 av 2

Legg innLagt inn:02 sep 2004 22:13
av CelicaTurbo
ok, det var det jeg lurte på om det ikke var 100% det samme, men jeg viste at det var så godt som identisk ihvertfall :)

Legg innLagt inn:03 sep 2004 01:47
av Turbotrille
Det staget som går fra wastegaten og bak på turboen er rimelig rett, uten noen form for bøy, det er jeg ganske sikker på, er en stund siden jeg har sett en sånn turbo nå.

Orginalt trykk ligger på 0.35 bar, ihvertfall gjorde min bil det (A/T).

Og slangen som går fra wastegate til kompressorhus har ingen T-stykke på seg eller noe lignende, evt. slangeklemme eller noe?
Der skal bare være en slange på ca 10cm uten noen som helst form for struping eller lignende.

Med uorginalt eksosanlegg vil du få noe høyere trykk pga. mindre motstand i eksoen, uten cat. med 2.5-3" eksos mener jeg å huske at trykket vil bli liggende på ca. 0.5 bar.

Og som sagt tidligere så er måten å justere opp trykket på å legge noen skiver mellom wastegaten og kompressorhuset den mest vanlige, (flytte klokken lenger ut og gi kortere vandring på staget), det kan jo også gjøres ved å bøye staget litt.

Tror jeg vil anbefale deg å prøve å rette ut staget slik at det blir snorrett og prøve hvordan det da blir.

Gjerne fjerne Boostcontrolleren din og få det så orginalt som mulig.


Håper dette hjalp deg et stykke på vei ihvertfall. :)

Legg innLagt inn:03 sep 2004 09:54
av SupraTurbo
Noen bilder:

Legg innLagt inn:03 sep 2004 10:21
av Turbotrille
Som sagt, ta wastegaten og prøv å rett ut stangen. om den er bøyd bare litt så kan jo dette gi kortere vandring og dermed høyere trykk.
Ihvertfall om alt annet er som det skal.

Legg innLagt inn:03 sep 2004 10:51
av SupraTurbo
Turbotrille skrev:Som sagt, ta wastegaten og prøv å rett ut stangen. om den er bøyd bare litt så kan jo dette gi kortere vandring og dermed høyere trykk.
Ihvertfall om alt annet er som det skal.
Men jeg vil jo ha NED orginaltrykket for å kunne justere alt vi controllern. Blir så liten forskjell fra 0,6 t 0,7.
Vil ha vanlig trykk ned på 0,4 for så klska til med "porshe killer" på 0,7 bar. Har kun dual stage boostcontroller!

Legg innLagt inn:03 sep 2004 11:38
av Turbotrille
Nettop, og når du da får rettet ut staget så får det langre vandringsveg, og da vil du få lavere trykk.

Husk på at når du sjimser wastegaten så flytter du jo klokken lenger ut, og dermed gir staget kortere vandring.

Altså--> Beint stag=lang vandring---->bøyd stag=kortere vandring.

Lang vandring=lavt trykk, kort vandring=høyere trykk.

You see. :)

Legg innLagt inn:03 sep 2004 14:59
av tojo
Staget som går fra wastegaten å bak på turboen er ikke rett . Staget er rett ca 7cm ut fra wastegate så ca 45grader og så rett igjen ca 5cm til ventilen.(ORGINALT) Å rette det ut snorrett er ikke å anbefale!(blir nok i lengste laget da :D )