Side 2 av 2
Legg innLagt inn:06 sep 2004 15:41
av CelicaTurbo
Det blir litt skarpe kanter også ja, og det er overraskende mye jobb å slå ut innholdet.. jeg synes ventet ihverfall ikke at det skulle ta så mye tid med et stort skrujern og en hammer, men hadde vel vært mer effektivt om jeg hadde festet catalysatoren i en skrustikke og brukt brekkjern istedet

Legg innLagt inn:06 sep 2004 15:45
av ErikG
brukte drill og et bor og borra rundt før jeg slo det ut. Tok under 5 min
Legg innLagt inn:06 sep 2004 15:47
av GT4 CS
Ja var steinhardt den innmaten inni den. Rart at det er mulig at eksos i det hele tatt har sluppet igjennom. Måtte bruke stor slegge og en kjempe slegge. Innmaten i min var nesten som murstein i hardheten. Har du tatt eu kontroll uten cat?`Spent på resultatet da, har jo den gml cat liggende,men er en liten møkkajobb og bytte over da
Legg innLagt inn:06 sep 2004 16:00
av CelicaTurbo
Jeg har ikke tatt noen eu-kontroll etter fjerning av kat nei, men har gamlekatalysatoren liggende i tilfelle problemer

Legg innLagt inn:06 sep 2004 16:05
av GT4 CS
Ja har pakket inn min i plast og tatt vare på den selv. Vet det er mange biler som lett kommer gjennom eu uten cat oxo. Får håpe den gjør det i februar, vil bli nedtur og måtte kjøre med cat noen dager. Og det og ligge ute og skru om vinteren er ingen go opplevelse

Legg innLagt inn:06 sep 2004 17:08
av CelicaTurbo
Det er ikke noe særlig til jobb det der nei, trangt og jævlig

Legg innLagt inn:06 sep 2004 17:11
av GT4 CS
Ikke alltid "jo trangere jo bedre

Legg innLagt inn:28 sep 2004 23:56
av Tor
Jeg vurderer også og fjerne min innmat, men er skeptisk pga EU kontroll. Jeg har ikke noen org katalysator liggende jeg. Skulle det bli krise kan jeg låne din GT4 CS

Legg innLagt inn:29 sep 2004 16:30
av GT4 CS
Ja bare og si ifra det. Bank ut innmaten din så fort du får tid

Husk og fylle cat med olje før du banker ut innmaten da. Tryggest det vistnokk
Legg innLagt inn:01 okt 2004 14:46
av Tor
Ang hva som er inni katalysatoren tror jeg det er "Asbest" eller hvordan det skrives. Det er slik stein som ligger på gamle hustak. Dette er svært milijøfarlig og regnes som spesial avfall.
Legg innLagt inn:01 okt 2004 15:00
av GT4 CS
asbest skal det ikke være. Er en slaks keramikk. Og pga all eksosen som har gått igjennom gledesdreperen så har vel innmaten blitt litt mannevond. Men jeg legger ikke æren min i at det ikke er asbest. Men sku det være slik at det er asbest så er det ikke farlig om du ungår støvet. Har jobbet litt med asbest før og det er langtidsvirkningen som er værst. Så lenge man ikke sniffer oppi støvet slik man fort kan få seg til og sniffe mellom beina på dama som kommer nydusjet ut for en omgang i halmen går det bra vøtt. Alldri hørt om noen skader, men hvorfor ikke ta sine forhandsregler

Legg innLagt inn:01 okt 2004 15:31
av GT4 CS
mins nå at i de første katalysatorene som kom inneholdt asbest. Men i en 91 modell skal det ikke finnes asbest i cat`n
Legg innLagt inn:02 jul 2006 22:59
av Gt-4-Ever
Har kjørt min fra 0-100 på 8 blank, noen som vet hvor fort det kan gå med original motor? Til sammenligning brukte jeg 10,1 med celica 1986 2.0 gt.