Side 2 av 2

Legg innLagt inn:14 sep 2004 10:30
av Mr2Nyter'n;p
Men så er nå det å takle mr2'en på vinterføre en treningssak da... :wink:
Første ukene jeg kjørte min på vinterføre var jeg jo livredd og følte bilen var VELDIG nervøs på vinterføre... Etterhvert fant jeg ut at jeg må ta kommandoen over bilen og ikke la den kommandere meg... Være bestemt og forberedt på det meste... Forsiiiiiiiiktig på rattet, noe som er uvant ettersom mr2en kan man jo ratte som en gal i på sommerføre...
Man må i litt større grad enn i andre biler legge om kjørestil... Og når du klarer håndtere mr2'en på vinterføre... Da koser du deg.. Skal jeg love deg.. :P
Kjører forresten heller på stål-is enn på salta vei... :!: :)

Legg innLagt inn:14 sep 2004 11:13
av sindrejl
uff salt er noe dritt, spesielt fordi at OM dem har salta blir det stål is der innen noen dager pga salt dritn! :( sleit mye med det der ifjor her i trondheim. Dem er helt jævlige på salten her, og dem salter alltid rett før det fryser sånn at man er sikker på at det blir skikkelig glatt og jævlig, og INGEN strøing what so ever :(

Hadde celica ifjor på vintern, med dårlige dekk :/ Lå mer sidelengs enn neon med fwd gjorde ;) Stramma brekket to ganger ifjor :D :D

Gleder meg til å prøve mr2'en nåda, litt nervøs, men skal nok gå bra. Blir sinnsykt mye leking på åpne plasser :D Kan drive å kose meg på isen i mange timer jeg :D

Legg innLagt inn:14 sep 2004 13:18
av Mr2Nyter'n;p
U'r in for a treat, Sindre! :P Er jo ikke uten grunn at jeg omtrent bodde i bilen i fjor vinter 8)
En time sidelengs kurerer alt det :lol:

Legg innLagt inn:14 sep 2004 15:59
av Anders gullstein
som sagt så må man bruke hodet når man kjører MR2, men står fortsatt på mitt, MR2 min er bedre på vinteren enn Galanten min, bortsett fra bakkeklaring. Isteden for understyring får man overstyring, noe som øker underholningsverdien. Men den trives da best på sommeren lell da. Som jeg sa tidligere, min brukes ikke på vinteren pga. rust.