Legg innLagt inn:23 sep 2004 19:17
SupraAspirant skrev:Hvordan er det med breisladd med automat?DET...er det minste problemet da


@lpher
SupraAspirant skrev:Hvordan er det med breisladd med automat?DET...er det minste problemet da
Oas skrev:wtf hvor for tenker du i det hele tat på automatSpoken like a true jeg-har-aldri-prøvd-supra-med-automat mann
@lpher skrev:Hehe.. godt poeng..Oas skrev:wtf hvor for tenker du i det hele tat på automatSpoken like a true jeg-har-aldri-prøvd-supra-med-automat mann
@lpher
veghar skrev: Hehe.. godt poeng..Mja...som du sikkert skjønner så er jo selvfølgelig jeg 'en smule' innhabil når det gjelder akkurat dette spørsmålet
Men det jeg tenkte på er vel om det er så store forskjeller på ytelsene at det er verdt all leting etter en automat som er i god stand..
Men skjønner jo nu at det er jo ikke store forskjellen..
@lpher skrev:veghar skrev: Hehe.. godt poeng..Mja...som du sikkert skjønner så er jo selvfølgelig jeg 'en smule' innhabil når det gjelder akkurat dette spørsmålet
Men det jeg tenkte på er vel om det er så store forskjeller på ytelsene at det er verdt all leting etter en automat som er i god stand..
Men skjønner jo nu at det er jo ikke store forskjellen..
Men for å PRØVE å se spørsmålet på en upartisk måte...så kan jeg fortelle at en 'kjenning' av meg (som driver i samme bransje som meg) på ett annet forum har hatt begge deler...og ifølge ham...så er det ikke ytelses forskjellen på dem...men...spørsmålet er hva man skal bruke bilen til....som det blir påpekt tidligere i denne tråden...
Om man skal ha en daily-driver....så kan en standard, eller en BPU-trimma (lett trimming...som ikke forkorter levetida på motor/drivverk/turboer nevneverdig) Supra med automat være tingen...rett og slett fordi den er milevis mindre stressende å kjøre i det daglige...og vil man griskjøre...så benytter man MANU-funksjonen (tiptronic liggnenede system) som lar deg bruke autoakassa som en manuell-giret bil...en clutchløs sådan...som slett ikke er noen bakdel
Men...har man mulighet til å eie mer enn en bil...slik at man kan benytte Supran i helger og heller ikke på vinterstid...så ville jeg nok valgt en 'godt trimma' manuell Supra....såfremt man ikke ønsker å gjøre det virkelig skarpt i dragrace da....da er det nemlig automat som gjelder
@lpher
veghar skrev: Takker @lpher høres bra ut.. det var dette jeg ville ha svar på..
Skjønner jo det at automat hadde faktisk ikke vært å forakte.. =)
veghar skrev: Men bare av nysgjerrighet.. skjønnte nu ikke helt hva du mener med manuell funskjon på automat kassa?? hvordan fungerer dette.??Hmm....jeg må faktisk ærlig innrømme at jeg ikke bruker MANU-funksjonen så alt for ofte...rett og slett fordi at automat-kassa er såpass bra satt opp at det kun er på de aller minste og mest vinglette småveiene...man kan ha bruk for det...og da strengt tatt bare når man skal kjøre skikkelig gris!
TurboKnut skrev: Men det aller viktigste er nok å finne en bil som ikke er ihjelkjørt som så mange, mange, mange Supraer nå har blitt, - men heller bruke tid på å lete opp en bil som har blitt tatt vare på.You said it...
Ninjamannen78 skrev:Jeg har en riiiimelig strøken Supra til salgs.. hint hint..
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=
veghar skrev:
Syns den er litt stiv pris på..![]()
Men bilen synes jeg ser jævli fin ut..
@lpher skrev: Jeg hadde ihvertfal vurdert denne fremfor en usett import-bil..anyday!Det er en rød Supra til salgs på AutoDB med noe dekor på siden.
@lpher
TurboKnut skrev:Den bilen har st\ått til salgs lenge, jeg har også sett på den, mener den var for salg for et par år tilbake også@lpher skrev: Jeg hadde ihvertfal vurdert denne fremfor en usett import-bil..anyday!Det er en rød Supra til salgs på AutoDB med noe dekor på siden.
@lpher
Den så jeg på i Tyskland da jeg skulle kjøpe bilen til 2F4U på forumet her. På forhånd hadde jeg blitt advart av noen kamerater i Tyskland. Bilen har stått ett år til salgs.
Fem ord om den:
STYR FOR GUDS SKYLD UNNA !