Side 2 av 5

Legg innLagt inn:18 okt 2004 21:46
av sw20
Up to 27 more horsepower* for
Up to 9% HP GAIN through the entire RPM range!
Measured at the wheels through dyno testing*
Made in the U.S exclusively by eRacing, LLC


THE SUPER E-RAM is two e-RAMs mounted in series. Total max output is 1582 watts, 114 amps. This configuration still produces 3.5 lbs. of thrust at 1000cfm, but increases the total pressure output to 1.7 PSI (losses due to axial-flow design account for the total pressure being under 2.0 PSI). *see video demostration of the standard e-RAM in action*
IMMEDIATE and FULL 1.7psi BOOST AT ANY ENGINE RPM! - 0 TO 25,300 RPM in 1/10th SECOND (activated by an NOS-type switch at Wide-Open Throttle). Why Wide-Open Throttle only? Click Here for complete explanation
SAFE FOR YOUR ELECTRICAL SYSTEM: High current for short duration is drawn directly from your battery, not your alternator. Just like your starter motor.
DOES NOT RESTRICT YOUR INTAKE when not in operation (air-flow through 3.5" dia. e-RAM is equal to a 3 inch diameter intake tube). *Flow-bench tested.
EASY TO INSTALL IN MINUTES! Like its little brother, the Super e-RAM comes pre-assembled and pre-wired for activation by a single throttle switch (provided), ready for mounting, with easy-to-follow instructions and picture examples.
WORKS ON ANY ENGINE up to 5.0 liters! *see selection guide for your car*
DYNO PROVEN AND TESTED by independent organizations
Horsepower gains are dependent upon your car's fuel delivery system's ability to deliver the appropriate amount of fuel to match the additional volume of air provided by the Super e-RAM. Some cars may require the purchase of an aftermarket adjustable fuel pressure regulator to realize these gains*
Improve your 0-60mph / 60-100mph, and quarter-mile times! customer testimonials

Legg innLagt inn:18 okt 2004 22:04
av bose
ser heller ikke no annet poeng enn å øke effekten ved tomgang

Legg innLagt inn:18 okt 2004 22:10
av sw20
:cry: :cry:
her var det mye negatift :wink:

men vi får se!
har ikkje fått den enda.. skal prøve den uaz!!! :evil:

dere kan jo gå inn på linken til sida! å se på filmene!
ser ut som om det er noe i det??(håper)

kosta ikkje mye uanz! :D fikk tak i to for 124 dollar

Legg innLagt inn:18 okt 2004 22:15
av chris
hehe, jeg tror nok dette er bare tvshop-sludder jeg også gitt ;)

Legg innLagt inn:18 okt 2004 22:19
av CelicaTurbo
vel, det er mye godord i den teksten der gitt, men så klart dem ønsker å selge produktet sitt. Men men, here goes:
Total max output is 1582 watts, 114 amps
Lurer på hvor tung dynamoen blir å dreie for motoren med så mye effekt som draes ut jeg?
but increases the total pressure output to 1.7 PSI
Dette blir da 0.12 bar overtrykk, men med tanke på at en elektrisk vifte har i utgangspunktet et konstant turtall (om man ser bort fra luftstrømmen som denne viften står i) så lurer jeg på hvordan denne viften skal gi dette over hele turtallsspekteret, uvilkårlig for hvor stort volum motoren har eller turtall (som begge har stor betydning for motorens forbruk av luft). Men, med god tro så vil 0.12 bar overtrykk tilsvare ca 18hk ved effekttopp på MR2'ens 156hk motor.
High current for short duration is drawn directly from your battery, not your alternator. Just like your starter motor.
Er det noen andre enn meg som har oppdaget hvordan det meste av strøm forsvinner fra resten av bilen når man kjører starteren, slik som radio, lys osv? Og jeg lurer på hvilken krets disse har utviklet som fører til at strømforbruket ikke blir belastet dynamoen som står i bilens krets? ;)


Men men, jeg har sett mange diskusjoner om dette tidligere, og mye kritikk av løsningen, også den som blir tilbydt av dette selskapet. Men jeg har hittil til gode å se noen fornøyde kjøpere skrive om det på et forum, men det er jo mulig at det er pga all kritikken og tvilen som er tilstede da. Egentlig kunne jeg tenkt meg å prøve dette selv, mest for å bevise for meg selv at det ikke funker, men, jeg vil ikke bruke penger på slikt da, og ikke har jeg noen sugemotor heller ;)

Legg innLagt inn:18 okt 2004 22:26
av Hobbes
Vel det koster ikke så mye mere en et "trimme" filter så det er vel et morsomt eksperiment.

Så foresten et kitt for noen år siden som kobbla ut dynamoen ved fult gass pådrag. Slik at all krafta gikk til drivhjula osv.

Legg innLagt inn:18 okt 2004 22:39
av spkstrp
Hobbes skrev:Vel det koster ikke så mye mere en et "trimme" filter så det er vel et morsomt eksperiment.

Så foresten et kitt for noen år siden som kobbla ut dynamoen ved fult gass pådrag. Slik at all krafta gikk til drivhjula osv.
oppfinnsomt :lol: sikkert ikke for natt racing :)

Legg innLagt inn:18 okt 2004 22:40
av VeilSide
Nå vil iallefall sw20 få bekrefta/avkrefta rykter om det funker eller ikke iallefall :wink:

Legg innLagt inn:18 okt 2004 23:14
av CelicaTurbo
Jepp, det er det fine da.. endelig kan vi få tilbakemelding fra noen som faktisk har prøvd dem og det er absolutt positivt :)

Legg innLagt inn:18 okt 2004 23:20
av VeilSide
Bare så du sw20 ikke prøver dette her :

I statene selger dem også noen slags resistorer/motstander av ett merkelig slag som vistnok skal koblest på det elektriske en eller annen spesiell plass (ikke avhengig av bilmerke).

For å si det slikt : Det funker (gir merkbart, dog liten, økning i effekt) men etter kort tid (les få minutter) sier det bang og kupèn er full av røyk. :lol: (en kompis bare MÅTTE teste om div småting på Ebay o.l. funka) :wink:

Legg innLagt inn:19 okt 2004 07:43
av Pål
Hmm bare leker litt med tanken her, men hva med å ta et ekstra batteri og koble denne til den vifta? da vil jo ikke dynamoen bli belasta... Batteriet kommer visstnok til å bli tappet etterhvert da... og et batteri er ganske tungt, så lurer på om totalvekta av bilen kommer til å øke så mye at effektøkninga ikke er merkbar.... men som sagt, bare leker med tanken :)

Legg innLagt inn:19 okt 2004 08:45
av CavemaN
Tar ikke lang tid å tømme et batteri om den trekker såpass mange amp.

Dessuten vil dynamoen fortsatt måtte lade opp det batteriet.

Men lykke til:P

Legg innLagt inn:19 okt 2004 11:35
av Pål
Mente å koble det ekstra batteriet KUN til vifta, ikke til dynamoen. Men levetida blir vel heller kort ja... Lykke til sw20, kom med tilbakemeldinger :)

Legg innLagt inn:19 okt 2004 11:41
av AndreasH
Hobbes skrev: Så foresten et kitt for noen år siden som kobbla ut dynamoen ved fult gass pådrag. Slik at all krafta gikk til drivhjula osv.
Hvor så du det ? :D
Lurer på hvor mye moment dynamoen egentlig stjeler.

Ey! Jeg har en bedre ide: :shock:
Enn om man snur strømmen ved fullt pådrag slik at dynamoen blir med å drar rundt. :P

Legg innLagt inn:19 okt 2004 12:35
av spkstrp
en kompis av meg kjørte opp vogntog for noen år siden. De hadde kjørecomputer som registrerte forbruk. Når de slo på alt elektrisk (stereoanlegg, alt av lys og annet snacks en slik doning måtte ha) påvirket det drivstoff forbruket dramatisk, husker ikke akkurat hvor mye, men det var ikke ubetydelig..