TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som veit om dette er billig ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #67558  av mr.two

vegar85 skrev:
Maverick skrev:107hk? Høres jo ut som om det er samme motoren som står i Carina'n da, 7A-FE. Er ikke den 107hk originalt da?
Jeg nekter å tro at du kan få nesten 50% økning med hjelp av en chip og luftfilter. :roll: [/i]
vist det den motoren så får du kansje 2-4hk tror jeg. ikke langt unna ihvertfall.
LOL :lol:

#67565  av tojo

Superchip oppgir en effektøkning på 5hk med chip til Carina 7A-FE.
Forøvrig oppgir dem en max økning på 10% på biler uten turbo.
Biler med turbo kan få en max økning på 20%.
Det fins også en re-programerbar tennings computer(Superchips ICON race) som passer på de fleste biler uten turbo.
Pris på denne er ca 2500,-.

#67610  av Gjertsen

GT4 CS skrev:Et chip styrer for det meste tenningstidspunkt i bilen din. Det kan og være med på og øke turbotrykk. Og Chippe en turbo bil er enkel og billig trimming. Avhenger fra motor til motor hvor mye økning man får. Men og få opp til 50hk xtra ved og chippe en bil er ikke umulig om man har satt på et åpent filter og effektannlegg. Kommer du til noen med rullende landevei og du har komplet effektanlegg med et åpent filter kan du brenne et chip som er perfekt tilpasset din motor. Da kan man fint ta ut en 270hk i en gt4 uten problemer. Og kjøpe et ferdig chip er ikke like bra som og få brent et til din bil, dette pga ingen motorer er like. Er alltid små forskjeller i motorelektronikken under produksjon. Når det gjelder chipping av dieselturbo biler er dette noe som er enkelt. Det chip gjør er at det øker trykket på diesel til motor, da øker oxo turbotrykket i motoren automatisk. Ergo mere effekt.
Og hvor og hvordan lager dem en chip som man får brent til din egen bil? noen her inne må vel ha sjekka opp dette samt pris?

#67622  av Tor

Jeg har en Superchip liggende, vet ikke om det gir noe mere effekt men den flytter iallefall fuel cut grensen drastisk.

#67636  av GT4 CS

Ang brenning av chip. Ring trygve karlsen (turbokarlsen) Trond stensbøl på kongsvinger, FMS skaffer og. Disse tre er flinke med det de gjør. Personlig går jeg får trond stensbøl da den tid kommer pga jeg kun har hørt positivt om han, trygve har jeg ikke hørt noe spess om annet en at han har bygget en del motorer til gt4 rallybiler og alle er fornøyd med han :D

#67655  av vegar85

jeg kan anbefale Trond stensbøl. mitt søsken barn har vært hos han noen ganger. han vet hva han driver med.
 #67673  av Cyrus

7A-FE er vel 118 orginalt og man klarer "minst" å tyne ut 120 av den med en god chip ;-)

#67741  av GT4 CS

Ikke alltid like inspirerende og chippe en blowjob motor. Men kaster du inn grenrør,sportseksos,vassere kammer,porting av toppen,nytt innsug og en haug annet stæsj som oxo koster flesk så kan man jo få en del ut av en sugemotor. Men det koster SINNSYKT mye mere en og trimme en turbomotor til samme effekten man fikk i en sugemotor.

#111109  av B_Quist

GT4 CS skrev:Ang brenning av chip. Ring trygve karlsen (turbokarlsen) Trond stensbøl på kongsvinger, FMS skaffer og. Disse tre er flinke med det de gjør. Personlig går jeg får trond stensbøl da den tid kommer pga jeg kun har hørt positivt om han, trygve har jeg ikke hørt noe spess om annet en at han har bygget en del motorer til gt4 rallybiler og alle er fornøyd med han :D
Noen som har bestillt dette til sin bil, og testet det?? Høres jo ganske intressant ut.
 #112419  av Biggen

Cyrus skrev:7A-FE er vel 118 orginalt og man klarer "minst" å tyne ut 120 av den med en god chip ;-)
7A-FE er en 1.8L med 110 HK i 1994-95 ved 5600RPM og 105 HK i 1996-98 oså ved 5600RPM
 #112456  av sindrejl

Biggen skrev:
Cyrus skrev:7A-FE er vel 118 orginalt og man klarer "minst" å tyne ut 120 av den med en god chip ;-)
7A-FE er en 1.8L med 110 HK i 1994-95 ved 5600RPM og 105 HK i 1996-98 oså ved 5600RPM
er så sinnsvakt sugen den motoren.. *grøss*