Side 2 av 2

Legg innLagt inn:01 nov 2004 22:03
av @lpher
larsst185 skrev:husk også på at kjøleveska har andre oppgaver enn bare å hindre at vannet fryser....
So true.... Må bare nevne at for dere som har sett lyset ...LOL:D ...og har montert motorvarmer på bilene deres....så er det kanskje ENDA viktigere å passe på at frostveska er fersk...

No.1 reason (og som står for 98% av feilene vi får inn) for motorvarmer-havari...er nemlig at kjøleveska aldri/sjelden er bytta...

@lpher

Legg innLagt inn:02 nov 2004 06:39
av GT4 CS
Etter regreim bytte og vannpumpe så fylte toyota på grønn frostveske. Hadde rød ifra før. Så skjønte mindre da jeg tappet veska av bilen for grenrørbytte i april i år. Den hadde skilt seg, grønn i bunn og rød på toppen hehe, greit og bruke samme type iallefall :D

Legg innLagt inn:02 nov 2004 14:53
av erling
GT4 CS skrev:Den hadde skilt seg, grønn i bunn og rød på toppen hehe, greit og bruke samme type iallefall :D
Greit å få skylt systemet godt med ferskvann, og deretter fylle ny væske. :)

Legg innLagt inn:02 nov 2004 17:35
av GT4 CS
Uten tvil :D

Legg innLagt inn:04 nov 2004 00:07
av Tor
Greit og skylle systemet ja, mange som bare fyller på meg veske etterhvert som det begyner og minke. Det som er farlig med og skylle kjøresystemet er at det kan bygge seg opp luftbobler og i verste fall sprenge noen rør.

Legg innLagt inn:04 nov 2004 06:26
av GT4 CS
Iverstefall topp pakninga oxo. Lønner seg og lufte systemet orntlig etterpå uansett.