Side 2 av 2

Wow!

Legg innLagt inn:09 sep 2002 14:01
av Erlend
Var jo på Autofil jeg også, jeg lyste opp når jeg så MR2en din ved siden av alle veteranene. Tok bilder og greier :D Kameraten min påpekte at sportsetet passet bra til bilen, men den hadde blitt enda finere med to stykker. Selv synes jeg det er fint med de originale også. Kult at du hadde satt opp TV med video fra rundene dine på Rudskogen forresten :)
Ellers var det jo mye annet rått der oppe, så jo 2 NSXer, bla. den ene røde som var på Gardermoen i sommer. Men det var litt skuffende at Toyota ikke var representert da ... :(

Legg innLagt inn:09 sep 2002 16:52
av CelicaTurbo
mens vi snakker om kompressor matet mk1: er det et slikt kompressor-hviin fra denne motoren? eller er kompressoren av en slik type som ikke produserer så mye lyd, noen som vet?

en slik motor må jo være ypperlig for en så liten bil med så lite vekt :)

Legg innLagt inn:10 sep 2002 00:00
av Erlend
Har lest mye om den kompressormatede MR2en, det er den som er mest populær i USA, tror det var flest av den typen som ble importert dit også.

Det jeg har lest er litt sprikende. De fleste mener at den er ypperlig til bybruk og "vanlig" kjøring, men ved litt hardere kjøring på bane er opphenget for vinglete og demperne for myke. Det har vist seg at nesa løfter seg ved pådrag og dykker lavt ved bremsing, samt at den ikke er stiv nok i svingene.
Men det bryr ikke jeg meg noe om iallefall...jeg skal ikke kjøre så mye på bane akkurat! Tror nok 145 hester i en så turtallsvillig motor og en så lett bil er fantastisk :D En kompressor er nok et ganske riktig valg til en MR2 Mk1, med tanke på at kraften kommer på med en gang ved gass.

Jeg kan ikke annet enn elske det :)

Legg innLagt inn:10 sep 2002 00:39
av CelicaTurbo
det fine med kompressor er nok at du har krefter tidligere og at de ikke kommer så brått som med en turbo (greit i sving :) ).. men når du sier det så har jeg hørt at den bilen stuper i fronten ja, men det er jo ikke værre enn å bytte til noen gode fjærer og dempere så blir det nok utrolig mye bedre :)

har du sjekket hva det vil koste ca å hente en slik fra USA? og, de er vel litt vanskelige å få fatt i i USA er de ikke? (ikke alternativ å hente motor fra fensport eller tilsvarende istedenfor da?).

Legg innLagt inn:10 sep 2002 13:34
av Erlend
Jeg har ikke sjekket eksakt hvor mye det vil koste å innføre en MR2 SC fra statene, men ca-prisen for en SC ligger på rundt 3000 dollar, grovt regnet til ca 30000 :P For å få bilen inn i Norge tenker jeg meg å doble prisen, så 60000 uten frakt er nok ikke så langt unna. Med frakt over dammen, evt. tur bortover for å kikke på bilen og arrangere alt, så blir det nok mer enn jeg har tenkt å gi for en MR2...selv om det hadde vært fett med kompressormatet sportsbil :D Kanskje det er mulig at det finnes MR2er i Europa som har supercharger? Men disse blir nok vanskelige å finne... Tanken på en strøken `87 fra Sveits/Tyskland er nok litt mer jordnær har jeg funnet frem til :) Eller hva tror du?

Legg innLagt inn:10 sep 2002 19:08
av CelicaTurbo
jeg tror du kan få en fin for mindre enn 100.000, men det er jo mye penger for en så gammel bil da.. og vannvittig kjedelig hvis du ender opp med en bomtur til USA da :? men, på den annen side: muligheten for bomtur til Sveits er vel like store og ikke så mye billigere? :)