Side 2 av 32

Legg innLagt inn:25 nov 2004 22:35
av kaimagne
Christian skrev:
Arne rebel skrev:...Får vel feste inn "brua" fra mkIIen? Den er ca 3cm bredere...
Da er du i gang :mrgreen:
Det tok ikke lang tid før spådommen din slo til... :)

Seriøst morsomt å se på folk som kan å bygge bil. Traff en uheldig Porschebygger oppi veiene her i sted, hadde fått montert kompressor på en rimelig ny 928GTS, men den var tydeligvis ikke helt justert i forhold til rembanen, så den lada plutselig ikke noe lenger. Hverken trykk eller strøm...
Men steike, for ei maskin. V8 med bremsepapirer på 464 hk, og han mente at med kjøring på landevei og ikke inni garasje, burde han komme opp mot 500 hk, så sant motoren får nok luft...og strøm... :)

Legg innLagt inn:30 nov 2004 01:20
av Tor
Er genialt med folk som gidder og sette i stand biler igjen :) Bra at du er igang da.

Legg innLagt inn:01 des 2004 22:13
av Arne rebel
Satte inn motoren fra sw20en provisorisk for å teste tanken om "brua" fra mkIIen ville passe. Med litt modifisering tror jeg det skal gå. Tror ikke camberen vil bli så "gæern" heller. Mellom støtdempertårnene på aw11 er det 102cm, mot 100cm på sw20en. Værre var det med fronten, litt pussing med vinkelsliperen på spindelen fra sw20 passet den inn på fjærbenet på aw11en. Festene til bærebrua er lik. Styrestaget ble nå ca 10 cm for kort, pluss at fjærbenet subba litt i bærebrua når demperen er trukket helt ut. Camberen fram vil bli helt feil, så her må en ha justerbare "uppermounts".Jeg øker sporvidden fram med ca 3cm, samme som bak. Slenger med noen bilder for å se forskjellen på bremseskivene, håper den lille forskjellen er verdt bryet :oops:

Legg innLagt inn:01 des 2004 22:33
av Amund
Det der ser veldi bra ut! har du flere bilder? hehe

blir veldig spennende å følge med på dette her! :wink: :roll: :twisted:

Legg innLagt inn:04 des 2004 17:01
av Arne rebel
Fikk plassert motoren dit jeg ville. Plasseringen blir den samme over drivakslene som på sw20 da jeg bruker det orginale bakre festet på gearkassen inn på festet på sw20 bærebrua. Det gammle festet på ramma til aw11 bærebrua ble brukt som det fremre festet på sw20 brua. Fikk også kurant plass foran mot cupèn. Da er det bare å klippe til sjablonger for motorfestene.

Legg innLagt inn:05 des 2004 01:19
av hmhaga
Mye rust og møkk, det skal vel bort før du monterer alt?

Legg innLagt inn:06 des 2004 23:19
av Arne rebel
hmhaga: Jeg kommer til å bruke noen andre deler, noen som er litt bedre stand. De som er på bildene er bare for å prøve om det passer.
Tok og rydda litt opp i interiøret i dag. Tok vekk det jeg følte jeg ikke trengte. Etter hvert som jeg plukka aw11 dashboardet fra hverandre slo det meg hvor likt oppbygd det var sw20 dashboardet, så jeg bestemte meg å flytte over det og. Eneste feilen var at buinga på ruta ikke var den samme, samnt bredden var ca 1cm breiere. Ikke værre enn med litt modifisering så vil det passe sånn nogenlunde....

Legg innLagt inn:06 des 2004 23:23
av Christian
Hva sa jeg :lol:

Sw20 dasjbord i Aw10....spennende 8)

Legg innLagt inn:06 des 2004 23:37
av Arne rebel
Christian: ...og da slipper jeg å lete etter hvilke ledninger som går til hva i dashboardet, "bare" flytte over fra sw20en.

Legg innLagt inn:06 des 2004 23:41
av tojo
Haha pent pusslespill det der. :D
Gleder meg til å se resultatet, dette blir spennende.

Legg innLagt inn:06 des 2004 23:41
av Amund
heheheh, dette blir kanon!
Blir digg å følge dette her arne rebel :twisted:

Legg innLagt inn:06 des 2004 23:48
av Christian
Arne rebel skrev:Christian: ...og da slipper jeg å lete etter hvilke ledninger som går til hva i dashboardet, "bare" flytte over fra sw20en.
:mrgreen:

Du skulle bare bytte motoren du :wink:

Legg innLagt inn:06 des 2004 23:50
av Tor
Ser ut som et alvorlog puslespill ja. Men sluttresultatet kan bli spenndnde :)

Legg innLagt inn:07 des 2004 01:23
av Anders gullstein
Mk1 har ett ganske pent dashbord fra før, men dette blir da veldig spesielt hvis du får det til. Lykke til! Dette kan bli kult :D
Bare sørg for å gjøre det gjennomført og ikke sånn halveis

Legg innLagt inn:08 des 2004 20:30
av Arne rebel
Anders Gullstein: Enig at dashboardet på aw11en passer til bilen, dvs stilen på 80-tallet...men det virket som en god ide å bytte når jeg drev på og skrudde :roll: For å si det angrer jeg litt i etterkant, men gjort er gjort. (Har kappet bort blekket som luftedysene sitter i.) Det hadde nok vært enklere å skjøte ledninger. Så mye arbeid for noe som :- ikke viser, -gir mere effekt, -gir noe forandring av funksjon eller noe....(leter etter svar hvorfor jeg valgte å gjøre det......)
Etter ett par kvelder på lageret har jeg plukket ut lednningsnettet fra sw20en, fra lyktene i front til lyktene bak.Ledningene som går til motoren tok jeg ikke ut da de følger motoren ut ved demontering av den.