TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celica GT4 pÃ¥ 4x4 dyno video....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#75098  av GT4-R

Det är väl drivhjulseffekt? Nån som vet hur många procent drivlinan tar avkraften?

GT4-R

#75216  av Tor

Jeg har en del formler på det. Effekt tap i driverk, indikert motor effeke. Men de er litt for avanserte for og skrive inne her.

#75286  av GT4 CS

Yo GT4-R
Folk som skal forstå seg på det sier en ca 20-25% drivhjulstap på en 4wd. Synes dette høres mye ut, trur ikke celica er så ille, en som driver mye med cosworth prøvde bilen min her for en tid tilbake, da ladet jeg 0,7 og bilen var ellers 100%orginal. Han sa at den faktisk drar bedre en en sierra 4x4 cosworth med chip og 3 toms anlegg hele veien. Det tar jeg som en positiv tilbakemelding ja :D Bilen min er noe tyngre en den sierran oxo. Men ja er nokk en del drivhjulstap for det, desverre

#76129  av Tor

Etter mine beregninger er det ca 26% effekttap i driverket på GT4. Dette er beregnet med de 208 hk som er orginalt. Tekniske formelsamlinger er kjekke og ha. Driver en del med motor beregninger på skolen.

#76161  av kaimagne

Tor skrev:Etter mine beregninger er det ca 26% effekttap i driverket på GT4. Dette er beregnet med de 208 hk som er orginalt. Tekniske formelsamlinger er kjekke og ha. Driver en del med motor beregninger på skolen.
Dæven...bare 150 hester igjen på bakken da jo!
Hvor mye effekttap er det normalt i fremhjulsdrevne biler da? Og bakhjulsdrevne?

Kai Magne

#76198  av spkstrp

og midtmonterte? :oops:

#76210  av kaimagne

Tipper en midtmontert bakhjulsdreven bil har omtrent samme som en frontmontert fremhjulsdreven bil, derfor spurte jeg ikke. (ingen mellomaksling med div ledd på begge deler)

Men det skal bli spennende å se noen svare på dette!

Kai Magne

#76260  av CelicaTurbo

kaimagne skrev:
Tor skrev:Etter mine beregninger er det ca 26% effekttap i driverket på GT4. Dette er beregnet med de 208 hk som er orginalt. Tekniske formelsamlinger er kjekke og ha. Driver en del med motor beregninger på skolen.
Hvor mye effekttap er det normalt i fremhjulsdrevne biler da? Og bakhjulsdrevne?

Kai Magne
Stemmer det, en Celica mk5 GT4 skal ha omtrent 145-150hk på hjulene i standard og god form.. i realiteten er nok de fleste nede på 135-140hk et sted..

#76290  av Tor

CelicaTurbo skrev:
kaimagne skrev:

Kai Magne
Stemmer det, en Celica mk5 GT4 skal ha omtrent 145-150hk på hjulene i standard og god form.. i realiteten er nok de fleste nede på 135-140hk et sted..
Skal stemme, dette høres lite ut, men folk er vant og behandle HK som er i motoren, ikke på hjula. Da høres det lite ut :)

#76294  av Gjertsen

kan jeg spørre om hvor mye det kosta?
slikt tar vel ikke så lang tid ?`
Noen som vet hvor man finner slike firmaer som gjør dette her på østlandet?

#76310  av Tor

Gjertsen skrev:kan jeg spørre om hvor mye det kosta?
Mener du og bremse bilen i benk?

#76380  av kennethx

Lang tid tar det nok ikke bare for en måling. Holdt imidlertid på en god stund med CS'en da fuelmaps ble justert.

Pris varierer litt fra firma til firma, så du må nesten bare høre med dine lokale muliheter.

#76399  av spkstrp

kaimagne skrev:Tipper en midtmontert bakhjulsdreven bil har omtrent samme som en frontmontert fremhjulsdreven bil, derfor spurte jeg ikke. (ingen mellomaksling med div ledd på begge deler)

Men det skal bli spennende å se noen svare på dette!

Kai Magne
ja er med på den, om ikke styringen stjeler litt... eller andre faktorer spiller inn :)

#76435  av Gjertsen

Tor skrev:
Mener du og bremse bilen i benk?
Ja det er vel det det heter.
Bremse bilen.

Har hørt at Nærmeste i mitt distrikt er Drammen.
Noen som vet noe annet? er det firma som kun driver med slikt eller verksteder?