Det är väl drivhjulseffekt? Nån som vet hur många procent drivlinan tar avkraften?
GT4-R
Tor skrev:Etter mine beregninger er det ca 26% effekttap i driverket på GT4. Dette er beregnet med de 208 hk som er orginalt. Tekniske formelsamlinger er kjekke og ha. Driver en del med motor beregninger på skolen.Dæven...bare 150 hester igjen på bakken da jo!
kaimagne skrev:Stemmer det, en Celica mk5 GT4 skal ha omtrent 145-150hk på hjulene i standard og god form.. i realiteten er nok de fleste nede på 135-140hk et sted..Tor skrev:Etter mine beregninger er det ca 26% effekttap i driverket på GT4. Dette er beregnet med de 208 hk som er orginalt. Tekniske formelsamlinger er kjekke og ha. Driver en del med motor beregninger på skolen.Dæven...bare 150 hester igjen på bakken da jo!
Hvor mye effekttap er det normalt i fremhjulsdrevne biler da? Og bakhjulsdrevne?
Kai Magne
CelicaTurbo skrev:Skal stemme, dette høres lite ut, men folk er vant og behandle HK som er i motoren, ikke på hjula. Da høres det lite utkaimagne skrev:Stemmer det, en Celica mk5 GT4 skal ha omtrent 145-150hk på hjulene i standard og god form.. i realiteten er nok de fleste nede på 135-140hk et sted..Tor skrev:Etter mine beregninger er det ca 26% effekttap i driverket på GT4. Dette er beregnet med de 208 hk som er orginalt. Tekniske formelsamlinger er kjekke og ha. Driver en del med motor beregninger på skolen.Dæven...bare 150 hester igjen på bakken da jo!
Hvor mye effekttap er det normalt i fremhjulsdrevne biler da? Og bakhjulsdrevne?
Kai Magne
Gjertsen skrev:kan jeg spørre om hvor mye det kosta?Mener du og bremse bilen i benk?
slikt tar vel ikke så lang tid ?`
Noen som vet hvor man finner slike firmaer som gjør dette her på østlandet?
Gjertsen skrev:kan jeg spørre om hvor mye det kosta?Lang tid tar det nok ikke bare for en måling. Holdt imidlertid på en god stund med CS'en da fuelmaps ble justert.
kaimagne skrev:Tipper en midtmontert bakhjulsdreven bil har omtrent samme som en frontmontert fremhjulsdreven bil, derfor spurte jeg ikke. (ingen mellomaksling med div ledd på begge deler)ja er med på den, om ikke styringen stjeler litt... eller andre faktorer spiller inn
Men det skal bli spennende å se noen svare på dette!
Kai Magne
Tor skrev:Ja det er vel det det heter.Gjertsen skrev:kan jeg spørre om hvor mye det kosta?Mener du og bremse bilen i benk?