TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• nytt vognkort

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6293  av tahustvedt

Jeg var mektig imponert da jeg skulle bytte vognkort og det ikke kostet noen ting. :shock:

Det sto 185x65-14 på alle dekkdimensjonene og jeg måtte endre det til originaldimensjonene før jeg torde kjøpe nye felger og dekk.

Men de har fantastisk teite åpningstider. De stenger klokka 15.30 tror jeg og vi bor 5 mil unna nærmeste. Har blitt mange bomturer dit.

#6298  av Goose

Jeg var mektig imponert da jeg skulle bytte vognkort og det ikke kostet noen ting.

Det sto 185x65-14 på alle dekkdimensjonene og jeg måtte endre det til originaldimensjonene før jeg torde kjøpe nye felger og dekk.

Men de har fantastisk teite åpningstider. De stenger klokka 15.30 tror jeg og vi bor 5 mil unna nærmeste. Har blitt mange bomturer dit.
Jeg får ikke lov til å forandre på dekk dimmen i vognkortet før jeg får godkjenning fra toyota om at den og den dekk typen er godkjent av fabriken!

Bilde Mener jeg da!

#6303  av chris

Jeg har krangla 92387598235 ganger med biltilsynet om felgene mine. "for mye innpress".. "for brede" bla bla bla..
Helt til jeg fikk tak i tuv-papirene som egentlig skulle fulgt med felgene. Etter det har det vært stille.
I vognkortet står det 195/55, om jeg ikke husker feil.

#6314  av CelicaTurbo

i vognkortet til MR2'en var det også feil, stod 195 rundt baut i det, jeg fikk fakset tüv dokumenter fra en snill fyr hos toyota som hadde ansvaret for godkjenningen av deres nye biler, men det var ikke snakk om for dama bak skranken, nei, jeg måtte komme og vise bilen med dekkene og det kostet så og så mye.. ble aldri til at jeg gjorde det nei :?

#6328  av chris

er det feil med 195 på mr2 (i vognkortet altså) ?

#6337  av jumbo

Mener det originalt skal være 215?

#6338  av chris

Hmm.. jaja. får være det samme. er ikke noe penger å hente der uansett, heller tvert i mot. Så lenge jeg har godkjenningen på mine sommerfelger, så er det ett fett for meg. :) Jeg har alt på mitt tørre.

#6339  av tahustvedt

Det kommer an på modell.

På 1990-> skal det være 195/60-14 framme og 205/60-14 bak. Det sto i brukermanualen min og det var bevis nok for fyren på biltilsynet. Jeg forklarte også at "bilen har jo 1" bredere felg bak!" og da var han enig i at det var feil før.

PÃ¥ 1993 og nyere modeller er det 195/55-15 og 215/55-15 tror jeg.

#6341  av chris

Jeg mener det står 195/55-15 både foran og bak i mitt vognkort. Tør ikke tenke på hvordan 14" felger ville sett ut... :?

#6360  av MR2turbo

Jeg har 205/50-15 både foran og bak, som standard i vognkortet.. Vet jo at det er feil men ga f.. i det så lenge jeg har fått skrevet inn 215/40-17 fremme og 235/40-17 bak som alternativ dekk dim. Vinter dekka mine er forresten 195/50-15 på alle 4.. Alt for små for bilen, og for breie til å være gode på snø.. men,men de er jo ikke i bruk alikevel..

#6371  av chris

MR2turbo skrev:Jeg har 205/50-15 både foran og bak, som standard i vognkortet.. Vet jo at det er feil men ga f.. i det så lenge jeg har fått skrevet inn 215/40-17 fremme og 235/40-17 bak som alternativ dekk dim. Vinter dekka mine er forresten 195/50-15 på alle 4.. Alt for små for bilen, og for breie til å være gode på snø.. men,men de er jo ikke i bruk alikevel..
Jeg har samme som deg på sommerdekka mine. og 195/55-15 rundt på vinterstid. vinterdekka fungerer veldig bra, synes ikke de er for breie. men litt stusselig med 15" felger da :D

#6467  av Christian

Har ikke giddet å bry med å få slikt godkjent, men nå må jeg vel snart...hva slags papirer krever de for dette?

#6473  av chris

I hovedsak er det vel tuv-godkjenning og godkjenning fra Toyota ?

#6495  av Christian

Så om de skriver at det er greit og stempler det så godkjenner biltilsynet det?
Fy f*** for en gjeng med idioter som jobber der!
Man skulle flytta til Sverige hele gjengen :?

#6510  av chris

Har man rette godkjenninger kan ikke biltilsynet si så veldig mye nei :)