TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen til 2fastgt4, oljekjøling, tempmÃ¥ling, clutch o.l.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#73769  av 2fastgt4

:) :) da ønsker jeg deg lykketil :) sleeper :!: kjøp en ordentlig cløtch med en gang hks,exedy eller lignende.vet at det er dyrt men vanlig sinter cløtch og litt kraftigere trykkplate er ikke nokk :cry: :cry: jeg har det og på banen går det greit men ved brå start er det for dårlig.har du tenkt deg på vålerbanen i mai :?: :?:

#73771  av sleeper

Jeg tnkte jeg skulle kjøpe SPEC stage3 clutch... skulle holde 500lb ettellerannet....koster så lite at jeg kan bruke 10 sånne for hver hks clutch... :?
hvilken clutch og råder bruker du da?
har du større oljekjøler???
tenkte jeg skulle kjøpe meg en ca 30 raders iløpet av vinteren.

Har ikke helt bestemt meg enda om jeg skal ditt.... får se hvor lang tid det tar før bilen er klar for det.
skal ivertfall til rudskogen....

#73880  av GT4 CS

sleeper skrev:Jeg tnkte jeg skulle kjøpe SPEC stage3 clutch... skulle holde 500lb ettellerannet....koster så lite at jeg kan bruke 10 sånne for hver hks clutch... :?

Har ikke helt bestemt meg enda om jeg skal ditt.... får se hvor lang tid det tar før bilen er klar for det.
Og da blir ikke jeg flau over at jeg ikke kommer til og klare kjøre kjappere rundetider en deg :lol:
Om jeg ikke vinner penger og realiserer min drømm om 500hk ++ da.
Men trur nå en gang ikke på julenissen så får nyte stikkflammene etter deg da du flyr forbi på langsletta :D

#73919  av sleeper

GT4 CS skrev:
sleeper skrev:Jeg tnkte jeg skulle kjøpe SPEC stage3 clutch... skulle holde 500lb ettellerannet....koster så lite at jeg kan bruke 10 sånne for hver hks clutch... :?

Og da blir ikke jeg flau over at jeg ikke kommer til og klare kjøre kjappere rundetider en deg :lol:
Om jeg ikke vinner penger og realiserer min drømm om 500hk ++ da.
Men trur nå en gang ikke på julenissen så får nyte stikkflammene etter deg da du flyr forbi på langsletta :D
:D :D :D :D :D :twisted:

#74364  av 2fastgt4

ja da er jeg online igjen.500 ib er vel omtrent 665nm tror jeg.spec stage 3 clutch hvor kan jeg kjøpe en sånn :?: hva koster det :?: er det en komplett clutch med lettet svinghjul :?: jeg bruker fortsatt eagle råder. har en 19 rader kjøler men har ikke skaffet meg et relocation kitt for oljefilteret enda.kjøleren har ligget i eska si 1 år nå :oops: :oops: :( kjøpte slanger og termostat også.det er bare på banen at jeg kommer over 98 grader..er normalt mellom 70-92 grader.olie skifter jeg alltid etter hvert banetreff.castrol og valvoline racing fungerer best på min gt4. hvis fru fortuna er med meg så sees vi der :) :D

#74369  av sleeper

gir ca 2.5k for clutch.... men da følger det ikke med svinghjul....
hvor mye ga du for rådene da????
hvor kjøpte du oljekjøleren da???trur jeg trenger en større kjøler! (etter som jeg har forstått så er det mindre kjøler på st165 en det er på st185 org, så da begyner min og bli litt liten... :(

bestiller alle delene mine fra usa.... koster jo 1\3 for deler der.... :D

#74390  av 2fastgt4

sleeper skrev:gir ca 2.5k for clutch.... men da følger det ikke med svinghjul....
hvor mye ga du for rådene da????
hvor kjøpte du oljekjøleren da???trur jeg trenger en større kjøler! (etter som jeg har forstått så er det mindre kjøler på st165 en det er på st185 org, så da begyner min og bli litt liten... :(

bestiller alle delene mine fra usa.... koster jo 1\3 for deler der.... :D
jeg tror du må høre med krb om de rådene men ca 8000 kr.kjøleren kjøpte jeg i lier på kollvol.rally import.på st 185 er olie huset vannavskjølt og ingen xtra kjøler utover det.men girkasse har kjøler.jeg vurderer å bytte ut den også.men hvor varm blir olie temp og gasstempen din :?: hvor mange hester tror du at du har :?: og hvor mange tåler turboen din :?: motoren min ligger på ca 750`-830`ved normal fort kjøring og max 910`ved fult ladetrykk over tid.mange som sier at ca830`er det beste når det gjelder å vinne mest effekt/moment ut av motor,her snakker jeg om grader ikke hester :lol: :lol: noen som har noen meninger om dette :?: 8)

#74577  av sleeper

hm... da er det bedre oljekjøling på st165 da... der er det vannavkjølt rundt oljefilteret og en 7? raders oljekjøler i fronten...
har ikke fått koblet opp oljetemp måleren anda så oljetemp vet jeg ikke.
eksostempen ligger på 700-750 grader på fortkjøring...og ca900 ved pådrag på 4 gir (tømt gir)
motoren er ikke riktig mappet enda så disse tempraturene kommer til og forandre seg når den blir riktig mappet når motoren er ferdig!

når det gjelder hester så regner jeg med 300-320 på 1.1kg...(ingen papirer på dette)
har sett noen som har tatt ut 430hk fra samme turbo....(når det gjelder trykk så bør den klare ca 1.8-1.9kg over lang tid)

når det gjelder optimal eksostemp så har jeg lest og hørt at ca 920 er optimalt.....

#74580  av CelicaTurbo

sikker på at den oljekjøleren i fronten ikke er for giroljen da? Både st165 og st185 har nemling dette, men om du da har to små kjølere der fremme så er det nok en kjøler for motorolje ja ;)

#74588  av 2fastgt4

CelicaTurbo skrev:sikker på at den oljekjøleren i fronten ikke er for giroljen da? Både st165 og st185 har nemling dette, men om du da har to små kjølere der fremme så er det nok en kjøler for motorolje ja ;)
:) tror du har rett i dette :wink: 920`håper det er ved pådrag :!: ellers høres det ut som du kan gå ned litt på bensina ved normal fortkjøring.men for all del gjør justeringer under kontrolerte forhold. :wink: :wink: skulle vert gøy å se åssen bilen din fungerer :!: :wink:

#74690  av sleeper

920 er ved fullt pådrag!!

hm... etter hva jeg har forstått så er det ikke giroljekjøler på st165... bare motoroljekjøler....(ganske sikker på dette... men hvis noen vil gi meg noe dokumentasjon på dette så er jeg takknmelig for det...)

hm... jeg får vel ta en titt på bilen for og se om dette stemmer...

#74693  av 2fastgt4

sleeper skrev:920 er ved fullt pådrag!!

hm... etter hva jeg har forstått så er det ikke giroljekjøler på st165... bare motoroljekjøler....(ganske sikker på dette... men hvis noen vil gi meg noe dokumentasjon på dette så er jeg takknmelig for det...)

hm... jeg får vel ta en titt på bilen for og se om dette stemmer...
det skulle vel bare vere å følge slangen :D :D er jo litt spenende å vite om du har det orginalt.og lurer på hvorfor toyota kutta ut det. :wink:

#74745  av sleeper

skal gjøre det neste gang jeg skal bort og skru på bilen igjen....
(håper den er til motorolje den kjøleren.... for jeg har tatt vekk den vannkjølinga rundt filteret..pga plassmangel med den nye maifoilen...)

#74759  av 2fastgt4

sleeper skrev:skal gjøre det neste gang jeg skal bort og skru på bilen igjen....
(håper den er til motorolje den kjøleren.... for jeg har tatt vekk den vannkjølinga rundt filteret..pga plassmangel med den nye maifoilen...)
:wink: :wink: i det tillfelle er det greit med en ny større en.og helst før treffet,på banen :) :)

#74906  av sleeper

hm.. hvor har du tatt olja til kjøleren fra da???retur?bilde?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7