Side 2 av 4
Legg innLagt inn:03 jan 2005 16:19
av doffy
jaja, da fikk jeg svar om det gikk an å godkjenne bilen med motoren i... gjett hva svaret ble?!
Selvfølgelig NEI!

Men da driter vi i det og fortsetter

Legg innLagt inn:03 jan 2005 16:56
av Morten
MR2turbo skrev:gleder meg til å se bilder...
Ringer deg når jeg vet no mere ang. wiring diagrammet... 
Mangler dere diagram?
Ta en titt på:
http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... 0AE92a.htm
Kanskje også en kjapp titt på:
http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... idered.htm
Er igrunnen sikker på at jeg hadde link til en eller to sider til, men alt jeg finner nå på sparket ellers er til AE92 versjonen...

Legg innLagt inn:03 jan 2005 17:40
av doffy
Legg innLagt inn:04 jan 2005 23:48
av doffy
Da var reg. reim byttet og har forhåpentligvis fått det rett og
Drog reimhjulet på veiven til den nålen som står ut av mutteren på strammehjulet så stempel 1 var på topp og merkene på kamdrevene til merkene på dekselet bak de.. hvis noen skulle finne ut at dette ikke stemmer må de skrike ut i en større fart

Legg innLagt inn:04 jan 2005 23:55
av doffy
forresten et bilde av motoren og.. uten IC på.
Legg innLagt inn:07 jan 2005 01:32
av doffy
Da var garasjen til en kompis av meg ledig etter mange timer med mazda kødding, og eventyret begynte, 5 timer etter var gamle motoren ute av bilen.
Må finne ut hvordan jeg skal gjøre det med oppheng, akslinger og sånt, men håper på å få gjort mye i løpet av helgen...
Kan bli litt for lett å takke ja til fest av og til

Legg innLagt inn:07 jan 2005 02:12
av Apsis
Morro prosjekt. Viktig å holde seg til 1.6
Hvor mye kosta den motoren? Drev og tenkte på å skaffe ensånn til corolla'n en stund.
Legg innLagt inn:07 jan 2005 06:58
av doffy
kostet 17000 danske kroner for front cut
Legg innLagt inn:08 jan 2005 00:34
av doffy
Nå fant jeg akkurat ut at motoren eegentlig ikke passer i bilen som jeg håpte på, festet på girkassen (bak) går såpass langt ut fra girkassen at traversen ikke hopper inn på plassen sin. Så må få sveiset nytt motorfeste så jeg får sparket greiene på plass. Håper å få gjort det i helgen, hvis ikke tar jeg det på jobben der jeg har ordentlig sveiseapparat og fastmontert borremaskin. Må ha en plate og, noe som ikke fungerer så bra siden jeg må vente til onsdag på lønn..
Får ihvertfall målt opp og tegnet i morgen. kommer meg liksom ingen steder, så kan bli litt tricky.
Legg innLagt inn:09 jan 2005 23:52
av doffy
Motoren er endelig ordentlig på plass, må bare skru fast traversen.
Var bare litt sveising som måtte til. sveiste en plate fast i motorfestet på traversen og den bolter jeg fast til girkassen i morgen.
Glemte jo selvfølgelig kameraet hjemme, men skal prøve å huske det imorgen

Legg innLagt inn:10 jan 2005 00:08
av Mr2Nyter'n;p
Har du noen bilder av selve bilen og? Rått at noen tar seg av de gamle gode sliterne og gir dem det de fortjener... Power

Legg innLagt inn:10 jan 2005 00:10
av doffy
ligger to bilder på 1. side her på denne posten. men kan ta flere med tiden.. bare jeg husker på det. når jeg først kommer meg i garasjen er det ikke å ta bilder som surrer rundt i hodet mitt

Legg innLagt inn:10 jan 2005 01:10
av Mr2Nyter'n;p
Ohh.. My bad

Bilen din ser veldig velholdt ut og fargen... Den var nyydelig... Gleder meg til å se utviklinga i dette prosjektet og håper jeg får se'n live engang

Legg innLagt inn:13 jan 2005 01:14
av doffy
Nå er omsider alt på plass, måtte vente på nye stabstag og ytre endeledd. må bare gå over det og sjekke at alle bolter og muttre er festet ordentlig. hadde et irriterende oppgjør med de gamle stabstagene som stod på bærearmene, men ikke noe en vinkelkutter ikke klarte å ta seg av

Det jeg ikke visste var at bladet på kutteren var boss og nøkkelen for å løsne bladet ikke eksisterer lengre, så måtte lage en ny.
Begynte smått å se på det elektriske og fant fort ut at jeg kommer til å bruke inn i d groveste laget med tid på det.
Oppdateringer kommer...
Legg innLagt inn:15 jan 2005 02:02
av doffy
Endelig kommet i gang med det elektriske, må skjøte 2 av 3 koblinger til ECU'en, og alt det andre pølet som går inn til instrumentpanel ol.
Har halve 22pin koblingen og alt instrumentpanelopplegget igjen og er allerede lei.. går sakte men sikkert.
Fikk forresten koblingsskjema over rinaen fra jæger idag så jeg forhåpentligvis har litt clue på hvor alt går og kommer fra