Side 2 av 2
Legg innLagt inn:12 des 2004 22:37
av sleeper
ved og passe på at luftinga til tanken ikke er tett...

Legg innLagt inn:12 des 2004 23:14
av AndreasH
Da har jeg gjort litt hjemmelekser (puh):
Det er sikkert relatert til EVAP systemet som forhindrer at litt av bensinen fordamper og lager drivhus effekt før den har blitt forbrent.

Jaja, alle monner drar..
http://www.autoshop101.com/forms/h62.pdf
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... system.htm
Jeg får sjekke om kullfilteret er gått tett, om BVSV ikke funker og om de tre ventilene inni kullfilterboksen funker. Eller skal jeg bare drite i miljøet og fjerne hele kullfilteret mon tro ?

Legg innLagt inn:13 des 2004 00:07
av RedRuM
Hei
Har lest litt i service manualen til Nissan, og der virker det som om det er selve tanklokket som skal forhindre at det blir for stort vakuum i tanken.
Legger ved noen bilder.
Legg innLagt inn:13 des 2004 01:18
av Tor
Stikke opp lufte slangene? Eller så er det en mulighet og borre et lite hull oppe ved bensinlokket, slik at det blir en liten sprekk mellom karoseriet og lokket. Bare en ide liksom.
Legg innLagt inn:13 des 2004 19:57
av lexusmann
Sleeper, jeg mente at det blir vel trykk pga det dannes bensindamp??Ikke at jeg har så veldig peil, da, men har hatt om damp å sånn på teknisk fagskole....
Legg innLagt inn:14 des 2004 02:05
av Tor
Stemmer den teorien om bensin damp, men jeg vet ikke hvor mye den klarer og suge da. ?