Side 2 av 2

Legg innLagt inn:19 feb 2005 02:21
av CelicaTurbo
Er en liten sylinder som står ut av blokken, rett under innsugningsrørene til sylindrene.. Har kun sett den på Amund sin motor som står i løftebukk så aner ikke hvordan det er å se den i bilen, men det skal være mulig å nå den fra høyre hjulbue ja..

Legg innLagt inn:19 feb 2005 02:38
av GT4 CS
Da får jeg titte litt mere imorgen, greit og finne ut av det her snart. Det rare er at istad da jeg dro til butikken så gikk bilen som ei kule igjen, la seg lett ut i 2nd gir på tørr asfalt også uten noe nøkking, mystisk problem da siden det kun kommer en gang iblant :roll:

Fant og noe , har ikke førerkort på egr systemer. På røret som går ut rett etter den røde pilen jeg har tegnet på ser man at det er en liten lekasje, det er sot der som om det skulle vært en eksos lekasje, lurer på om dette og kan føre til litt krangling fra bilens side. Vet at egr er et rensesystem, men hvordan virker egentlig dette? Noen som vet dette 100% ?

Legg innLagt inn:20 feb 2005 13:56
av 2fastgt4
sitter under innsuget.og du kan se den hvis du tar av høyrehjulet.
trenger 27 mm pipe hvis jeg ikke husker feil. :)

Legg innLagt inn:20 feb 2005 16:13
av GT4 CS
Je fant je fant :) Trudde det var oljetrykksgiver i farta jeg :oops: Takker 2fastgt4.
Trur og jeg skal sjekke tenninga mi, får om jeg holder turtallet på mellom 2-3000 med giret i fri så har jeg feiltenninger. Om jeg da ikke blir lurt av eksoslekasjen min da, men rart om tenninga skal være feil og da tennplugga mine viser at bilen min har det helt bra.

Legg innLagt inn:20 feb 2005 16:21
av kennethx
Den slangen som den røde pilen peker på var faktisk helt knekkt av på min bil, og da gikk den ikke helt 100% kan du si.

Legg innLagt inn:20 feb 2005 18:50
av GT4 CS
kennethx skrev:Den slangen som den røde pilen peker på var faktisk helt knekkt av på min bil, og da gikk den ikke helt 100% kan du si.
Fått tettet lekasjen min nå, hjalp mye det, men har jo da et løst girkassefeste rett under knock sensor. Mangler en mutter. Og det kan sikkert lage krøll da feste går rett ifra girkasse til motorblokk uten noe gummi.

Legg innLagt inn:21 feb 2005 02:23
av Tor
Det skal ligge en link her inn et sted med forklaring av EGR systemet, men kunne ikke finne denne nå. Er det ikke Markus som har peil på dette mener jeg og huske?

Legg innLagt inn:22 feb 2005 19:07
av Egil
GT4 CS skrev:Da får jeg titte litt mere imorgen, greit og finne ut av det her snart. Det rare er at istad da jeg dro til butikken så gikk bilen som ei kule igjen, la seg lett ut i 2nd gir på tørr asfalt også uten noe nøkking, mystisk problem da siden det kun kommer en gang iblant :roll:

Fant og noe , har ikke førerkort på egr systemer. På røret som går ut rett etter den røde pilen jeg har tegnet på ser man at det er en liten lekasje, det er sot der som om det skulle vært en eksos lekasje, lurer på om dette og kan føre til litt krangling fra bilens side. Vet at egr er et rensesystem, men hvordan virker egentlig dette? Noen som vet dette 100% ?
Egr er et system som slipper eksos tilbake i innsuget, det er for å senke
forbrenningstemparaturen, noe som igjen minsker utslippet av nitrøse gasser.
Er ikke sikker på din feil, men egr systemet fororsaker mye sot, spesielt på biler som bruker litt/en del olje. kan være en ide å ta av egr ventilen å se pm de er så sotet at den står åpen, og at ikke kanalene er tette.
Men jeg synes det hører mer ut som en elektronikkfeil.

Legg innLagt inn:23 feb 2005 09:26
av GT4 CS
Takker for kjempebra svar Egil :)