Side 2 av 2

Legg innLagt inn:24 des 2004 22:28
av sleeper
tbergstad skrev:HOST!... *mumler* vectra på steroider.... 8)
hm da må det jo være bedre og ha en vektra 4x4 turbo da... blei laga i veldig få eks (calibra motoren og 4x4)

Legg innLagt inn:24 des 2004 22:32
av spkstrp
sleeper skrev:
tbergstad skrev:HOST!... *mumler* vectra på steroider.... 8)
hm da må det jo være bedre og ha en vektra 4x4 turbo da... blei laga i veldig få eks (calibra motoren og 4x4)
Bedre? mindre kebab feel og mer praktisk ?

Legg innLagt inn:25 des 2004 12:46
av CelicaTurbo
Jeg mener å ha hørt at Calibra er overraskende kjapp på 0-100, til tross for relativt høy vekt og 4x4 så har magasiner klart å få tiden til rundt 6.5 om jeg husker rett, og den tiden er lavere enn fabrikktallene. Men, det er en Vectra på steroider, ser ikke akkurat pen ut innvendig, og firehjulstrekken er ikke noe å skryte av. Den har primært forhjulstrekk med en ganske slapp slurediff til bakhjulene, som egentlig vil si at rett frem i drag er systemet nok fint å ha, men kjører du på bane og prøver å få bilen gjennom en sving med for mye moment på forhjulene slik at dem spinner så vil noe av motorkraften flyttes til bakhjulene, nok til å dytte deg rett ut i skauen istedenfor å hjelpe bilen rundt. Mener det er en artikkel på http://www.calibra.no hvor dem sammenligner flere biler, deriblant Calibra turbo, Calibra 16v, Mazda MX3 og MR2 GTi, og turboen fikk ikke akkurat særlig mye skryt for annet enn 0-100, og jeg mener Calibra 16v var vel så kjapp rundt banen.

Men men.. Calibra Turbo er ingen bil å spøke med når det kommer til ytelse, men den har noen problemer med veiholdningen, og, jeg har ingen tro på at en Calibra Turbo vil kunne kjøre fra en MR2 Turbo standard mot standard, under noen omstendigheter annet enn glatt underlag. ;)

Legg innLagt inn:26 des 2004 16:27
av sleeper
spkstrp skrev:
sleeper skrev:
tbergstad skrev:HOST!... *mumler* vectra på steroider.... 8)
hm da må det jo være bedre og ha en vektra 4x4 turbo da... blei laga i veldig få eks (calibra motoren og 4x4)
Bedre? mindre kebab feel og mer praktisk ?

tenkte mere på vekt og sjeldenhet! til ca samme pris!

Legg innLagt inn:26 des 2004 19:34
av seini
http://www.crazydriving.com/index.php?s ... ys_corsa_a

Når vi først er inne på calibra, noen herifra satte calibra motor i en corsa og trimmet den til 280hk på hjul. Liksom helt greit på en liten bil det :twisted:

Legg innLagt inn:26 des 2004 21:16
av sleeper
ser jo morsom ut det... den trur jeg tar en orginal mr2.. :oops:

Legg innLagt inn:26 des 2004 21:56
av lexusmann
Så jo ut som et greit leketøy,hehe....Men hvordan i huleste har dem greid å få doningen godkjent????

Legg innLagt inn:27 des 2004 00:57
av mr.two
Calibra Turbo er en spøk !

Jeg racet en Calibra Turbo for en stund siden, med Gti'n.Startet ved ca 10km/h, dro relativt greit ifra i starten...han begynte å ta meg igjen ved 180/190 km/h....men derfra seg han forbi meg og slo meg med en billengde eller to...

Go Mr2 !

Legg innLagt inn:27 des 2004 14:28
av Christian
En Calibra 4x4 turbo er ikke noe problem for en mr2 turbo. Orginal 3gen 3sgte mot trimmet opel er morro :wink:

Legg innLagt inn:27 des 2004 14:57
av sleeper
Christian skrev:En Calibra 4x4 turbo er ikke noe problem for en mr2 turbo. Orginal 3gen 3sgte mot trimmet opel er morro :wink:
fått noe mer greie på bilen din i det siste da?

Legg innLagt inn:27 des 2004 18:48
av Christian
Ikke egentlig, skulle gjøre endel på den i romjula, men det begynner allerede å knipe på tida.

Legg innLagt inn:28 des 2004 07:10
av GT4 CS
Sitter noen ventiler i fordelingskassa på calibra 4x4 som har en tendens til og ryke, ikke tåler de misshandling heller. Er vist sinnsykt dyre også. Prata med en som hadde det for en tid tilbake. Var ikke det helt store i vill svingkjøring, men rett fram :D

Legg innLagt inn:28 des 2004 10:05
av chris
var null problem å ta en Calibra turbo på lyskryss-kjøring i hvert fall.. med gti'en min. 50 hester mer har den originalt, men det hjalp heller lite vil jeg påstå. han hadde sikkert høyere toppfart, but who the hell cares.. tror han ble noe skuffet over å tape gang på gang i hvert fall :lol: hørte bilen puffa og blåste og styra noe værre, men fart ble det ikke :P

Legg innLagt inn:28 des 2004 14:19
av Morten
seini skrev:http://www.crazydriving.com/index.php?s ... ys_corsa_a

Når vi først er inne på calibra, noen herifra satte calibra motor i en corsa og trimmet den til 280hk på hjul. Liksom helt greit på en liten bil det :twisted:
Hmm.. kan det være den jeg kjørte mot på Street Legal treninga i Stavanger i våres?
I såfall sleit den med festet i starten, men kom som en kule etterhvert. Jeg kom først til mål men den hadde sluttfart på 139kmt :shock: (i regnvær)