Side 2 av 3
Legg innLagt inn:14 mar 2003 10:01
av CelicaTurbo
Viking: som jeg kommenterte selv så står det ingenting om årsmodell i de papirene, kun type bil (ST18) så da skal det nok gå helt flott selv om linken til papirene sier noe annet om årsmodell.. trolig skrivefeil eller?
Legg innLagt inn:14 mar 2003 16:44
av Morten
CelicaTurbo skrev:Viking: som jeg kommenterte selv så står det ingenting om årsmodell i de papirene, kun type bil (ST18) så da skal det nok gå helt flott selv om linken til papirene sier noe annet om årsmodell.. trolig skrivefeil eller?
Så sant ikke modellen hadde noen endringer i understellet rundt dette året da... da kan det jo hende fjørene ikke passer fysisk
Kan nok være verdt å sjekke opp med Toyota først.
Legg innLagt inn:15 mar 2003 19:23
av CelicaTurbo
det skal ikke være noen modellendringer på ST185 i det hele tatt som jeg kan huske å ha hørt, med unntak av forskjellen mellom vanlig og Carlos versjonen..
Legg innLagt inn:04 apr 2003 13:38
av st185_viking
Hei nokon her høyrt om Kilen senkesett? skal vera svenske fjører...hmm.
Fekk pris på eit 2500kr.

Legg innLagt inn:04 apr 2003 17:22
av CelicaTurbo
aldri hørt om? Får du de godkjent da?
Legg innLagt inn:04 apr 2003 19:24
av erling
st185_viking skrev:Hei nokon her høyrt om Kilen senkesett? skal vera svenske fjører...hmm.
Fekk pris på eit 2500kr. 
Vært på A.I.S. da sikkert? De har iaffal Kilen. Hørte ikke noe dårlig om fjærene iaffal når jeg jobba der. A.I.S fører for det meste bra kvalitet, jeg pleier iaffal å handle mye der.
Tror de er progressive og, hvis jeg ikke husker feil. Hvis de er godkjente oxo må de være bra greier de der.

Legg innLagt inn:04 apr 2003 19:29
av st185_viking
Skulle vera tuv godkjent ja.Eibach har jo fjører fra 7. 92-94
var på toyota idag men dei kunne ikkje finna ut om der var forandring fra 90 til 92.Har sendt mail til toyota norge.
Legg innLagt inn:05 apr 2003 19:00
av CelicaTurbo
så lenge de er godkjent er det jo et interessant alternativ da

Men som kommentert tidligere i posten: om du laster ned TÜV dokumentet fra Eibach står det ingenting om årstall der noen steder, det står kun typebetegnelsen på bilen, "T18", men siden bilene egentlig heter ST183, ST184 og ST185 så vet jeg ikke om biltilsynet godtar T18? Aldri godt å vite med de gutta der tror jeg

Legg innLagt inn:10 apr 2003 18:39
av CelicaTurbo
Vel, har spurt på to tyske forum nå angående TÜV godkjente senkefjærer samt søkt gjennom begge forumene, og det eneste jeg finner ut er at det ikke eksisterer godkjente fjærer for ST185.. det eksisterer for cabriolet og vanlig Celica med 2.0l eller 1.6l sugemotorer, men ikke for turbobilen.. jeje, hva gjør man da? Vil Toyota kunne levere papirer på TTE eller TRD fjærer kanskje, mener å huske at kravet var "godkjenning fra bilprodusent eller uavhengig godkjenningslabaratorium (som TÜV))
Legg innLagt inn:10 apr 2003 19:59
av erling
Står det i vognkortet ditt om du har turbo? Evt hva er forskjellen i vognkortet på en NA og Turboen?
Legg innLagt inn:11 apr 2003 11:41
av CelicaTurbo
Klart det står, det står både "Toyota Celica 4WD Turbo" og 150kw under motoreffekt.. det nærmeste jeg har kommet er egentlig Eibach sine papirer som spesifiserer "Toyota Celica 4WD" og type "T18F", men ifølge sidene deres gjelder papirene 93-94 modellen. Jeg har sendt en epost til dem for å få dem til å bekrefte det men har ikke fått noe svar.
Men alle papirene beskriver et "ABE-nr" som er knyttet til kjøretøyet godkjenningen gjelder for, noen som har peiling på hva dette er for noe?
Legg innLagt inn:11 apr 2003 12:51
av st185_viking
Har også funne spax fjærer som er tuv godkjent til st185,men har ikkje funne nolon plass å få tak i enda

Legg innLagt inn:11 apr 2003 14:18
av CelicaTurbo
spax har jeg hørt om før.. men har du fått tak i TÜV dokumentene for disse da?
Legg innLagt inn:11 apr 2003 14:42
av CelicaTurbo
fant spax sin hjemmeside og de hadde ingen leverandører i Norge men "demon-tweeks" i England var listet som en postordre leverandør som kunne lever til resten av verden. På demon-tweeks sine hjemmesider derimot var det ingen tegn til Spax noen steder, og spax sine sider nevnte ikke TÜV med et eneste ord så er spørsmålet hvor man skal få det dokumentet fra da? Får sende en epost til både Spax og Demon tenker jeg.
Legg innLagt inn:11 apr 2003 15:13
av CelicaTurbo
vel, fikk ganske kjappt svar fra Demon Tweeks:
"Sorry, but none of the Spax springs are TUV approved"
Spax har jeg ikke fått sendt epost til for jeg finner ingen kontakt-informasjon, men det står på deres sider at "we are TÜV approved" men det betyr ikke nødvendighvis at alle deres kits er det
Vel, har sendt epost til en tysk leverandør også så får jeg se om jeg får et mer fornuftig svar der.