TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trenger hjelp, frontsett i T18

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

 #82684  av @lpher
 
ScadamiCa skrev:Har ikke sjekket ennå.
Men hva så om jeg ikke har den kassen?

hehe
Bare lurer:)
:D Er ikke noe å gjøre med det da, men...

Poenget er at en 4" som omtrent står i friluft...ikke vil spille "så veldig dypt" akkurat :D Mer som en litt dyp diskant nesten :D MENS...en 4" som står i noenlunde rett kasse...faktsik vil strekke seg ganske så langt ned uten å få abstinenser...du tror det ikke før du får se det :D

Likeledes bak også...om det, mot formodning, ikke skulle være kasser i bilen din...så vil det nok spille "greit nok" montert 'i løse lufta' ...men om kassene er der...og du kjøper gode høytalere så vil det spille sinnsykt bra! :D Skremte mange med dette oppsettet i min ST182 jeg :D

@lpher

 #82688  av GT_rider
 
Har du noen tegninger på slike kasser. Har heller ikke slike kasser i min, og merker akkurat det du sier om at de ikke spiller spesielt dypt. Syns det var ganske trangt bak i der, så plassen bekymrer meg litt :?:

 #82695  av @lpher
 
GT_rider skrev:Har du noen tegninger på slike kasser. Har heller ikke slike kasser i min, og merker akkurat det du sier om at de ikke spiller spesielt dypt. Syns det var ganske trangt bak i der, så plassen bekymrer meg litt :?:
Det er nok ikke plass til kasser i tre/mdf der nei...du må eventuelt får tak i noen fra en annen celica... :)

Merkelige greier....har ikke vært borti en eneste mkV celica som ikke har hatt kassene faktisk...før nå that is :)

Snakker du foran eller bak nå foresten?

@lpher

 #82696  av ScadamiCa
 
Selger di kasser til å ha fremme? på Toyota Norge?

Må vell hørre med dem:)

Hva ligger prisen på di som passet bak i celicaen?
:) bare PM meg du viss du gidder

 #82698  av GT_rider
 
@lpher skrev:
GT_rider skrev: Det er nok ikke plass til kasser i tre/mdf der nei...du må eventuelt får tak i noen fra en annen celica... :)

Merkelige greier....har ikke vært borti en eneste mkV celica som ikke har hatt kassene faktisk...før nå that is :)

Snakker du foran eller bak nå foresten?

@lpher
Nå snakker jeg forran i dasjen. Bak har jeg 2stk 6*9", og i sidene har jeg noe dritt fra somy som jeg har kobla i fra.. Ikke spørr hvorfor :twisted:

 #82736  av ScadamiCa
 
Sjekka min Celica nå. Det er kasser bak, men ikke fremme. Det er jeg helt sikker på :)

 #82830  av @lpher
 
ScadamiCa skrev: Selger di kasser til å ha fremme? på Toyota Norge?
Regner med det....men be prepared...for jeg mener å huske at kassen+høytaleren er EN DEL...og dermed er svindyr! :)

So your best bet er nok ett bilopphøggeri...skulle jeg tro..enten her i norge eller i sverige/uk/usa :)
ScadamiCa skrev:
Hva ligger prisen på di som passet bak i celicaen?
:) bare PM meg du viss du gidder
6,5" komposett mener du? Var det ett spesiel sett du tenkte på da eller? :)

@lpher

 #82831  av GT_rider
 
Kasser bak?? Har ikke nooe slikt der heller jeg. Har stått org høytalere alle steder helt siden bilen var ny. Ser ikke helt hvordan man kan få plass til noe form for kasse bak.
Skal nødvendigvis være litt size på dem for at det skal bli nogelunde resultat..

 #82851  av @lpher
 
ScadamiCa skrev:Sjekka min Celica nå. Det er kasser bak,
What did i tell ya?! :D
ScadamiCa skrev: men ikke fremme. Det er jeg helt sikker på :)
Hmm..du kan med andre ord...bare stappe hånda oppunder dashen og kjenne baksiden av magneten? Bra at du har bak ihvertfall...der kan du få utnytta kassen bedre også :)

@lpher
Sist redigert av @lpher den 15 jan 2005 23:57, redigert 1 gang totalt.

 #82852  av @lpher
 
GT_rider skrev:Kasser bak?? Har ikke nooe slikt der heller jeg.
You shure? :) Hvordan er de originale høytalerne bak festet da? Kassene kan være VELDIG vanskelig å se om du bare tar av dekselet..uten å fjerne selve høytalerelementet :)
GT_rider skrev: Har stått org høytalere alle steder helt siden bilen var ny.
Da BØR det være kasser der :)
GT_rider skrev: Ser ikke helt hvordan man kan få plass til noe form for kasse bak.
Er plenty plass der...OM man utnytter de hulrom som er mellom døra og bakskjermen...og det er nettopp DET Toyota har gjort :)
GT_rider skrev: Skal nødvendigvis være litt size på dem for at det skal bli nogelunde resultat..
Nah...skal ikke rare kassen til for å tilfredstille en 6,5" bass/mellomtone serru :)

@lpher

 #82856  av ScadamiCa
 
6,5" komposett mener du? Var det ett spesiel sett du tenkte på da eller? :)
Nja, ett godt ett:D hehe

 #82857  av GT_rider
 
Har jo tatt ut org høytalerne, og gjort den kjempetabben og sette inn sony i stedet :oops:
La ikke merke til noe kasse. Såg rett på skjermen som danner hjulbuen bak.
*Tenke tenke*
Er det bare to "vegger" på hver side som utgjør kassen? Da kan det være kasse hos meg og.
Skal søren meg se etter i morgen.
Da skal jeg forøvrig montere ett par høytalere og en forsterker i en LADA. Anlegget er garantert verdt det dobble av bilen :lol:
Spent på det resultatet. Trengs mye lyd for å overdøve alle lydene som er i den bilen fra før. Har kjørt den en gang.
Opplevelse for livet. Skjønner nå hvorfor det ikke er egen importør av LADA :roll:

 #82934  av @lpher
 
ScadamiCa skrev:
6,5" komposett mener du? Var det ett spesiel sett du tenkte på da eller? :)
Nja, ett godt ett:D hehe
Sender deg PM med ett par prisforlag i morra :)

@lpher

 #82935  av @lpher
 
GT_rider skrev: Har jo tatt ut org høytalerne, og gjort den kjempetabben og sette inn sony i stedet :oops:
LOL :D We all make mistakes pal! :D
GT_rider skrev: La ikke merke til noe kasse. Såg rett på skjermen som danner hjulbuen bak.
Hmmm...du så rett i stålet? ...ikke en liten dempematte ala rockwoll eller noe?
GT_rider skrev: *Tenke tenke*
Er det bare to "vegger" på hver side som utgjør kassen? Da kan det være kasse hos meg og.
Hmm...ikke sikker på hva du mener her nå men :) Du har ikke akemera mobil da?
GT_rider skrev: Skal søren meg se etter i morgen.
Da skal jeg forøvrig montere ett par høytalere og en forsterker i en LADA. Anlegget er garantert verdt det dobble av bilen :lol:
LOL :D Kan bli en grei utfordring det :)
GT_rider skrev: Spent på det resultatet. Trengs mye lyd for å overdøve alle lydene som er i den bilen fra før. Har kjørt den en gang.
Opplevelse for livet. Skjønner nå hvorfor det ikke er egen importør av LADA :roll:
LOL :D

@lpher

 #82941  av GT_rider
 
Har ikke kameramob nei. har planer om en. Joa. Ligger en tynn liten matte enkelte steder, men jeg kan se stålet enkelte steder.
Du skjønte ikke det med vegger nei, altså to plater, en på hver side, lite stykke forbi høytalerelementet, som går fra karroseriet, og bort til veggene i kupeen, da vil det bli dannet en kasse. See???
Har ikke sett bak i dag, tar alt på hukommelsen fra i sommer :)

Ja, han som skal ha anlegget har ikke dukket op med bilen enda, så jeg regner med jeg slipper å bevege meg ut i garasjen i dag :D
Hadde ikke gjort noe..