TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorimport???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#82005  av Christian

Arne, Tommy og jeg hadde det helt topp når vi henta motor. Vel, jeg og Tommy i alle fall, stakkars Arne måtte kjøre med 2stk møkkfulle folk i bilen :roll: :lol:

#82120  av Azrael

Hadde sikkert vært moro å tatt en liten tur nedover selv og henta motorn, men hvis det er så billig som 2500 danske, så tror jeg at jeg får dsen sendt.

#84146  av MR2turbo

Kan godt være at jeg og kan hjelpe deg med å få oppover en, er jo stadig dernede.. :) så om du avtaler med Egon, kan vi se om ikke jeg kan ta med oppover for deg.. :)

Jeg kjenner han veldig godt etterhvert og ville ikke vært redd for å handle hos han. Er ikke no tull der..
Jeg har selv kjøpt masse motorer og rear/front cuts hos han og har enda ikke fått noe som ikke er i orden...

hvis du lurer på no kan du godt slå på tråden, mitt nr er 97024101

#85746  av pkgrette

hmm jeg har også kjøpt motor derifra har ikke prøvd den enda da men jeg må bare bli fredig med detmontering og lakking av motoren så se det klart for å få den inn:D 8)

#151601  av skody

Får vel skryte litt av Egon jeg og. Var nedover juni 2004 og handlet av han. Fikk sommerpris på ferga; ca 1000kr t/r med lugar nedover. Halv pris det. Tilhenger er ukurant da du betaler per meter.
Fikk testet motoren selv før jeg ga han pengene. Sånt gir meg ro i sjela.

Han oppga Markus aka MR2Turbo som referanse da jeg spurte. Og det var gøy å ta seg en liten ferietur på førsommern. Billig diesel har de også neafor. :wink:
Ellers spurte han meg om jeg hadde tømt banken da jeg kom med masse danske hundrelapper osv.. :lol:

Fikk med ei finerplate og to brukbare 195/50R15 som "emballasje". Ingen flere kommentarer nødvendig.
Bilde
Bilde

#151683  av adrian

hei jeg vurdere også å kjøpe turbomotor til bilen min. er det noen som har en link til siden til egon? er det mye jobb å skifte en?

#151692  av tojo

Link til Egon: http://www.motorimport.dk
MR2 Turbo eller Toyparts m/flere kan nok sikkert hjelpe deg med henting/hjelp til montering.

Men har du skruvd litt før å vet hva du skal gjøre og har alle delene, er det ikke all verden å konvertere til turbomotor.

#151722  av skody

adrian skrev:hei jeg vurdere også å kjøpe turbomotor til bilen min. er det noen som har en link til siden til egon? er det mye jobb å skifte en?
Jeg husker ikke lengre navnet, men på Gardermoen militærflyplass bor/jobbet det en i 2004 som kjøpte 3S-GTE fra Egon og satte i "helt alene". Husmekanikern hans er fra nord-norge et sted.
Jeg var innom med en "ny" dynamo da den som satt på motoren var defekt. Artige toyota-folk. :) Kanskje noen her vet om han er medlem på forumet? Kjører en rød SW20.. Går vel ikke såå mange slike i Norge? :lol: