TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nykking ved gasspÃ¥drag

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#83368  av CelicaGT

Har bestillit ny mutter, sjekka pakningen og den ser ok ut. Etter stramma dei 3 andre mutterane på manifoil/turbo dei var faste. Sjekka også dei som går fra manifoil og inn i toppen, dei var også ok.
Skal tørke vekk soten og sjekke om ei vekes tid om den lekker.
Bruker ikkje bilen etter eg fant den sprekka i slangen. Slangen kosta 900,-!!!!!!!!! :shock: :shock: Vurderer å bestille SAMCO fra Fensport, men da er eg uten bil ei stund........

men men... skal bli kjekt meg skikkelig drag i bilen :-)

#83372  av GT4 CS

900 :shock: Har de røyka sokka sine inne på toyota eller? Byttet på min og den kostet hele 350kr, synes det var sykt dyrt for litt svart orginalgummi jeg. Er det sot mellom grenrøret og toppen din eller? Da har det nokk slått seg, hadde løft på 2-3mm i ene hjørnet på min.

#83392  av CelicaGT

GT4 CS skrev: Da har det nokk slått seg, hadde løft på 2-3mm i ene hjørnet på min.
Ka av delane plana du?????

#83394  av GT4 CS

Jeg byttet hele grenrøret på min da det kun kostet meg ca 1100kr. Har mitt gml liggenes om det passer på din, det er fult mulig og planes ,ingen sprekker i det. Kan du få GRISEBILLIG. Glassblåses og planes ordner jeg fort :)
Men det er en mindre kul jobb og bytte grenrøret på disse bilene, trudde jeg skulle skru meg lei på det, selv om det ville blitt gjort på halve tiden nå da man vet hvordan man går frem da :)

#83431  av lexusmann

Goose skrev:Hvis du har en på en måte forsinkelse fra når du trykker gassen til bilen begynenr å kommer oppi turtall så er det liknende problem jeg hadde på min T23.

Det som skjedde er at jeg hadde K&N filter som hadde for mye olje. Olje har satt seg fast og brant seg inn på LMM slik at LMM ga feil verdier til ECU.

Du har den nye VVTI motoren er ikke det? Mener den har LMM og tipper du også har en Power filter som trenger å olje ?

Fordi som har dette problemmet med LMM og olje. BRUK ALLTID APEXI. :wink:
Tror det er du som svarte på på innlegget mitt....du mener "problemet" ligger i olja? Hadde " my precious" på service i forrige uke, og har når jeg tenker meg om ikke lagt merke til det etterpå....Jaja, ikke vet jeg.... :roll:
Mener bestemt at de bruker valvoline olje hos toyota, og den skal vel være bra?

#85256  av CelicaGT

Har testa bilen min ei stund no, og nykkinga er vekke :D :D
eksos lekkasjen høyrer eg ikkje lenger.
Men blir vel kanskje ny manifoil uansett. ( ein på jobben som har ein som sveiser skikkelig gromme manifoiler :-) )
Skal jo ha dp og fullt anlegg oxo

#85308  av CelicaTurbo

fint med ordnings ;)