Side 2 av 2

Legg innLagt inn:03 apr 2005 20:19
av CelicaDeath
kuuult:)

Legg innLagt inn:02 sep 2005 18:01
av richeros
Da har jeg endelig fått bekreftet det jeg har ant hele tide.
Bilen jeg har er impotert av tg-bil og ble importert i 2000.

Av en eller annen grunn har bilen blitt føyd til databasen over norske biler.
Det var helt tilfeldelig at jeg tastet inn reg nr. mitt i kjøretøysøk.
(som tidligere ikke har kommet opp med noe resultat)

Men nå kommer bilen min opp som:
TOYOT CELICA coupe (_T18_) 2.0 GTi (ST182) 10.89 - 01.94 115KW 156HK 1998 4syl.3S-GE

Ser da ut til at tg-bil har fått denne registrert som en st182 og dermed spart penger på avgifter til staten.

Hva mener dere at jeg skal gjøre med denne saken?

Legg innLagt inn:02 sep 2005 18:18
av 94CelicaGT
sier bare TYPISK TG! ta kontakt med ham og få han til og fikse det umiddelbart.. ville samtidig fått sjekket opp om det er gjort noe med km.standen på bilen din

de tok jo inn en NSX fra Sveits som de skrudde km.stand 100.000km tilbake på å..ringte og spurte jeg da jeg var i kontakt med ham som solgte den i Sveits til Gabrielli..da ble det bare..øøøh..eeeh..hhhmmmm..
Og det er ikke første tilfelle av juksing med km.stand..

hørt såpass mye om dette "firmaet" nå.. ikke rart han selger lite biler for tiden..

Legg innLagt inn:03 sep 2005 05:34
av kennethx
richeros skrev:Da har jeg endelig fått bekreftet det jeg har ant hele tide.
Bilen jeg har er impotert av tg-bil og ble importert i 2000.

Av en eller annen grunn har bilen blitt føyd til databasen over norske biler.
Det var helt tilfeldelig at jeg tastet inn reg nr. mitt i kjøretøysøk.
(som tidligere ikke har kommet opp med noe resultat)

Men nå kommer bilen min opp som:
TOYOT CELICA coupe (_T18_) 2.0 GTi (ST182) 10.89 - 01.94 115KW 156HK 1998 4syl.3S-GE

Ser da ut til at tg-bil har fått denne registrert som en st182 og dermed spart penger på avgifter til staten.

Hva mener dere at jeg skal gjøre med denne saken?
Huff og huff, det ligner jo veldig mye på en st182 liksom...

Men hvis den ble importert i 2000, så er det vel ikke mye igjen av avgiftene som må betales for å få den registrert med de 19 ekstra hestene? Om noe i det hele tatt? Noen som har peiling på reglene med bruksfradrag?

Legg innLagt inn:03 sep 2005 10:32
av CelicaTurbo
spørs om det er noe bruksfradrag når det er snakk om at det ble betalt alt for lite i utgangspunktet, men også utrolig snodig at biltilsynet ikke oppdager at importør registrerer en T20 som en T18 da, chassinummer er jo oppført i vognkortet :roll: Men, uansett er det nå umulig nåværende eier som er ansvarlig for en slik blunder, de kan da ikke rette kravet mot noen andre enn importør..

Legg innLagt inn:03 sep 2005 17:02
av TheStig
jeg ville ikke meldt ifra om dette. Stemmer ikke helt det du sier CelicaTurbo, er nemlig utrolig mange slike tilfeller der alt kan virke logisk slik og slik men der regelverket er utrolig firkantet ....

En bilselger her lokalt fikk en bil regget som varebil (chevy tahoe) og solgte den. Senere ombestemte biltilsynet seg pga vurderingsfeil og da fikk den nye eieren (privatperson) et krav på over 250.000 kr ... ikke noe han kunne gjøre med det utenom å betale ...... :/

Legg innLagt inn:03 sep 2005 17:24
av CelicaTurbo
tja, om dere trimmer en bil, deretter selger bilen og nye eier blir "busted" av biltilsynet så skal faktisk avgiftskravet etter loven bli fremmet til den personen som var eier idet trimmingen ble gjennomført ;)