TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• subkasse-mr2 mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#85730  av @lpher

sexten skrev:sånn så mine tegninger ut også, helt til jeg fant ut at det ble vanskelig å få det skikkelig tett i den skjøten hvor platene står skrått på hverandre :)

så jeg endte opp med kvadratiske kasser, 8" dog
De vi lager har millimeter presisjon her :)

@lpher

#85761  av chris

Dalan skrev:Jeg har de her på PC'n min, fått fra Chris :)
takk skal du ha. da slapp jeg å lete frem papirene igjen :)

#85775  av mr_2

Chris :)[/quote]

takk skal du ha. da slapp jeg å lete frem papirene igjen :)[/quote]

Hehe,ikke meninga å mase :P

#85776  av mr_2

Chris :)[/quote]

takk skal du ha. da slapp jeg å lete frem papirene igjen :)[/quote]

Hehe,ikke meninga å mase :P

#86555  av mr_2

En ting til :D
Jeg lurer på hvordan dere andre har festen suben...
har sett en løsning der man bruker reimene for takglasset til å holde kassen,men jeg føler at dette blir litt "bondeolas hobbymekanikk" 8)
Det er vel andre måter å fixe dette på?

#87799  av chris

mr_2 skrev:En ting til :D
Jeg lurer på hvordan dere andre har festen suben...
har sett en løsning der man bruker reimene for takglasset til å holde kassen,men jeg føler at dette blir litt "bondeolas hobbymekanikk" 8)
Det er vel andre måter å fixe dette på?
mine er ikke faste.. de står likevel støtt som fjell, selv om reimene ikke er festet. reimene er der egentlig mest som en sikkerhet i tilfelle man kræsjer.. synes det er greit å ha de løse, spesielt på førersiden.. siden jeg må flytte til sides subkassen litt når jeg skal åpne motorlokket bak :)

men de har aldri flytta seg en millimeter.. selv om jeg har kjørt tidvis ganske hardt ;)

#87809  av mr_2

ok...kansje borrelås under for å være på den sikre sia...
Men jeg hadde tenkt å bare ha en sub,jeg vil også ha plass til takglasset ser du :)
Blir det for puslete med en 10"?(rockford punch)

#87812  av angrykid

pr i dag har jeg bare 1 sub i bilen, dette pga ett prosjekt jeg driver på med om dagene, og for min del dunker det godt nok. vil tro punch'en funker fett nok i massevis, bare sørg for å ha en stor nok forsterker til den :)

/sture

#87975  av mr_2

Noen som har et frontsett å anbefale?
Jeg klør i fingrene etter å begynne...mangler bare cash :evil:
Er ikke gøy å være permitert :(

#88549  av chris

mr_2 skrev:ok...kansje borrelås under for å være på den sikre sia...
Men jeg hadde tenkt å bare ha en sub,jeg vil også ha plass til takglasset ser du :)
Blir det for puslete med en 10"?(rockford punch)
Jeg har to 10" punch da.. de gamle HE sub'ene.. tilsvarer P2 sub'ene i dag. Det spiller ganske høyt og veldig pent.. vil tro at èn sub skulle funke ganske bra også. Når jeg går for en oppgradering med nye sub'er og nye kasser, skal jeg ta bort de originale sub-kassene og sette de nye helt nede på gulvet. og så skal jeg lage festeanordning til å henge targatakene på fremsiden av sub kassene. :)

sånn det er i dag, legger jeg glasstakene i bagasjerommet :) har funnet en måte å legge de der på, som gjør at de ligger HELT i ro, uten fare for å flytte på seg og/eller bli ødelagt

#88550  av chris

mr_2 skrev:Noen som har et frontsett å anbefale?
Jeg klør i fingrene etter å begynne...mangler bare cash :evil:
Er ikke gøy å være permitert :(
hva slags prisklasse snakker vi ?

her er jo et greit sett da: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1266 , 1895,-

Vil du ha et skikkelig bra frontsett.. og da mener jeg skikkelig bra.. så går du for disse: http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=946 . De koster 3195,-

Og om du vil ha "best there is".. så har du disse: http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=958 , til kr 5595,-

Litt go'pris skal vi alltids klare å ordne.. som vanlig.. til ts-ogn medlemmer ;)

#88562  av mr_2

gopris?"d kan eg liga"!!! :mrgreen:
For tiden er jeg jo permitert fra jobb,og Aetat hiver jo ikke akkurat penger etter meg :roll: Men kan jeg ikke ta kontakt når jeg har fått orden på økonomien?

#88564  av chris

mr_2 skrev:gopris?"d kan eg liga"!!! :mrgreen:
For tiden er jeg jo permitert fra jobb,og Aetat hiver jo ikke akkurat penger etter meg :roll: Men kan jeg ikke ta kontakt når jeg har fått orden på økonomien?
yepp! bare send PM og si i fra om hvor mye du vil legge i det, så skal vi se hva vi klarer å få spadd frem her ;)

#88567  av mr_2

fint.takk for hjelpen :)

#89756  av soarer

Volumet på disse kassene er bare 14,65 liter. Tror det er nevnt noe sted her at de skulle vært rundt 20 liter. Jeg sendte disse tegningene til en kamerat og ba han om å lage dem til meg jeg, men han protesterte. Han bare lurte på hva slags element som klarte å spille bra med så liten kasse. Det er bare å regne hvis dere tviler. Med 2cm mdf blir de utvendig 24,86 l mens innvendig bare 14,65. Jeg som er av pygmè-varianten skal prøve å få lagd meg litt større kasser ;-)
Vedlegg
FI180401.jpg
FI180401.jpg (107.31 kiB) Vist 1237 ganger