TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 12" i MK1

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#89955  av pkgrette

det problemet har ikke jeg !liten jeg! hmm bilen er jo ikke laget for kjemper:P 8)

#98808  av Raze_r

mm... hvor høyt kan man spille der før man må ut å puste??
det slår jo rett i bakhode... kan ikke være den mest konfortable plasseringen tror nå j...

#98920  av bose

Har lekt litt i winisd. driver å forsker litt på isobarik + slave og litt andre løsninger... tror jeg kommer fram til et fett resultat snart

#98962  av lasserj

har en kompis som har toyota orginal sub under hvert av setene i hannes mr2 turbo 93mod, bra lyd fra d :)

#98969  av chris

lasserj skrev:har en kompis som har toyota orginal sub under hvert av setene i hannes mr2 turbo 93mod, bra lyd fra d :)
nothing personal osv, men da tror jeg du trenger å oppleve hva "bra lyd" er for noe ;) Men for å ikke virke helt teit her.. originalanlegget (i hvert fall 8 høyttalerssystemet) i mr2 er faktisk ganske greit, HVIS man sammenligner med andre original-anlegg. :)

#98976  av lasserj

joda har nokk hørt bilstero med trøkk i :)

#98979  av sindrejl

fikk bedskjed om at båndpass kasse ifra front og inn i kupee ikke var å anbefale .. bass burde komme bakfra :P

#99234  av chris

sindrejl skrev:fikk bedskjed om at båndpass kasse ifra front og inn i kupee ikke var å anbefale .. bass burde komme bakfra :P
heh.. javel?

#99465  av @lpher

sindrejl skrev:fikk bedskjed om at båndpass kasse ifra front og inn i kupee ikke var å anbefale .. bass burde komme bakfra :P
Hihi :D ...og hvilken scientist var det som fortalte deg det da? :)

#99472  av Zepticon

@lpher skrev:
Hihi :D ...og hvilken scientist var det som fortalte deg det da? :)
Noen som har konkludert med følgende kansje?:
I alle stylig blader har dem sub i bagasjerommet--> Hvorfor det? --> "tenke tenke"--> Det blir jo bedre lyd da?--> Hørtes smart ut!--> Selvfølgelig er det derfor...

Etter hva jeg har skjønnt så er det geniale med lave frekvenser at øret ikke klarer å oppfatte hvor det kommer fra.
Når frekvensene er så lave kjenner man lyden i steden for å høre den... Det er derfor bassen "slår".

En annen ting er med en sub i en hjemmekino. Der gir bassen forskjellig lyd etter hvor den er plasert, men dette har med hvordan rommet er møblert tror jeg. Er ikke sikker på hvordan dette funker i bil. Regner med at Bilradiospesialistene kan forklare hvordan det funker der...

#193045  av MR2_Mk1

Bilde

så svårt var de! ca 19L sluten låter mer än nog i mk1
o kan nästan få stolen hela vägen bak..