TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erstatning for vippelykter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#15604  av @lpher

PwRmAd skrev:Bilde

Plenty jobb ja, masse kutting og sveising for å få det til å passe.
HOLY COW!! Det dær blir jo dritlekkert!! ;-)

@lpher

#24463  av Larsen

Er det noen som vet om dette er lovelig a?

#24481  av MRQuoc

lov ? .. hva er det ?

#24496  av Zerpent

Jeg vil også ha low-rise lykter. :cry:

Hvor fikk du tak i disse jumbo? Pris? Følger det med noe godkjenningspapir? Kommer du til biltilsynet uten papir på ting du har gjort så må du belage deg på en lang krangel...

PwRmAd: Det der blir nydelig! Kommet noe lenger? Nye bilder?

#24559  av Larsen

Har snakket med noen lovkyndige.
Så lenge lyktene har typegodkjenning er det faktisk mulig å få disse lovelig igjenom biltilsynet! Legg merke til at jobben må være ganske gjenomført da.

#24564  av Gossi

@lpher skrev:
PwRmAd skrev:Bilde

Plenty jobb ja, masse kutting og sveising for å få det til å passe.
HOLY COW!! Det dær blir jo dritlekkert!! ;-)

@lpher

Nydelige lykter... Og de er vel fra en allerede nydelig bil Fiat Coupe?

#26153  av jumbo

Det eneste som er strengt tatt paakrevet ang. lyktene, er at selve lampene skal vaere typegodkjent (tror godkjenningen heter "L"), og lyktene skal vaere justerbare i montert stand. For min del er ikke lyktene godkjent, siden de ikke har asymmetrisk naerlys, hvilket er et krav i Norge. De er heller ikke *lette* aa justere, men fullstendig gjoerbart...

Med andre ord: Ikke pokker om jeg faar lyktene godkjent dersom jeg blir stoppet med de. Heldigvis har jeg ikke tenkt meg paa biltilsynet paa en stund, og tekniske kontroller er heldigvis sjeldne og overfladiske. Bare skiten hadde funka naa, saa hadde jeg nok glidd greit igjennom tipper jeg. Har dog ikke tenkt aa teste det ut med det foerste. Passer paa aa ikke kjoere forbi byens ene, store kontrollplass ("der de alltid staar") saa er jeg rimelig trygg :D