Side 2 av 2

Legg innLagt inn:16 feb 2005 20:34
av ErikG
Fett. Det hadde vært knall. Fått av det meste tror jeg bortsett far den forbanna dynamoen og noen slanger\rør. Ringer deg utpå dagen i morra jeg da.

Legg innLagt inn:16 feb 2005 20:44
av GT4 CS
Bare og ringe det :)

Legg innLagt inn:17 feb 2005 01:25
av Tor
GT4 CS skrev:Bare og ringe det :)
Er så kjekt med folk som kan dette. Jeg har Remi med elektro og stereo kunnskapen sin og ErikG har GT4 CS som fagmann. Vi er virkelig priviligert ErikG :) Av med turbo prosjektet klarte jeg selv :) Ganske utrolig da.

Legg innLagt inn:17 feb 2005 14:06
av ErikG
Er knall digg det. Har skrudd lite på Celicaen før. Skrudd mye på 200sx, men det er helt anderledes. Faktisk bedre plass og lettere og forstå på 200en. Der har jeg vel vært ute med turboen 4 ganger eller noe, så trodde ikke det skulle være så stress på celicaen, men det viste seg at det var det.

Blir ikke noe wastegate bytte. Er ikke noe poeng. Må bygge om en del på 200wastegaten og det er jo ikke den som lager lyd. Skal man få wastegate lyd fra bilene våres må man lage en spesiell downpipe med eget rør til wastegaten som går fritt. Nå går det jo bare til eksosen.

Legg innLagt inn:17 feb 2005 15:03
av CelicaTurbo
Har wastegate lyd på min med ct20b turbo, men den er ikke så alt for høy lyd på standard trykk så den blir nok fort overdøvd av eksos osv..

Ellers angående dynamoen er den egentlig veldig enkel så litt rart om du har problemer, antar egentlig at du har fått den ut nå, men om ikke: Den har en tendens til å sitte godt klemt i festet oppe så jeg bruker et stort skrujern som jeg legger mellom festebraketten og dynamoen og bikker dynamoen ut av festet på det viset.. Når jeg skal ha den på plass igjen må jeg delvis dunke den inn med noe bløtt og delvis bruke skrujern i brakettens bolthull mot dynamoens bolthull.. Du forstår det når du skal prøve å få dynamoen på plass igjen ;)

Legg innLagt inn:17 feb 2005 15:13
av GT4 CS
Har og blaffre lyden i min bil på ct26 turbo, men den er mest hørbar da dumpen ikke åpner seg. Altså under 0,6bar på min. Og ja dynamoen den sitter noe så sata.. :) Må brekkes løs. Har du fått av reima de er det bare og kobble ifra strøm og jording. Og da sitter den skrudd to steder, i topp og i bunn slik bilde jeg la ut viser.
Passer ws fra ct20b turboen over på ct26?

Legg innLagt inn:17 feb 2005 15:20
av CelicaTurbo
er ikke sikker på om ct20b wastegate passer men den ser ganske identisk ut så jeg antar det kan gjøres relativt enkelt, men det har nok ikke så forferdelig mye for seg. Laveste trykket på min ct20b er 0.6 bar mot tidligere 0.5 bar på ct26..

Legg innLagt inn:17 feb 2005 15:33
av ErikG
Fått av dynamoen. Har lett etter bolten på feil side. Fant den etter at jeg så bildet ditt. Men alt skal sitte så jævlig hardt!!! Den 17mmern som sitter under turbo i festet det er sinnsyk hard. Har ikke fått den av selv med nesten en meters moment. Kunne tatt av de 12mmerne som fester festet også, men det satt like jævlig der og der er det 2!! :evil:

Tror kansje jeg må benytte meg av tilbudet om litt hjelp. Må jo ha dritten ferdig før lørdag morgen

Legg innLagt inn:17 feb 2005 16:34
av Tor
Motorrommr på en GT4 er mye mere tettpakket på GT4 enn 200SX. Det er ganske sykt hvor masse deler og stasj de har klart og putte nedi der. Jeg mobber en kompis av meg som har en Escort Cosworth, greit nok han kjører ifra meg... Men ta en titt nedi motorromme, får plass til en baby på hver side nedi der. K%N filterte på de motorene er større enn motoren jo :)