TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Isbane Treff?

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#91899  av Ã¸xseth

.
Sist redigert av øxseth den 01 mar 2005 21:38, redigert 1 gang totalt.

#91900  av Ã¸xseth

ville ikke ha vært den katten som hadde blitt over kjørt av is pigg....

#91903  av GT4 CS

Neemi skrev:
Fredrik skrev:
kaimagne skrev:Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg har hørt flere har sagt at du får bedre feste med ispigg på is enn du gjør med grusdekk på grus... Det er helt vilt hvor mye de piggene griper...
Det er helt sikkert!
Første bilcross løpet mitt var på is (med ispigg) og det var vanvittig moro!

Bare se på WRC gutta.. De kjører fortere i Sverige enn på alle grusløpa rundt om i verden ;)
Kjører man med ispigg så graver vel piggene seg ned i isen, og har ingen vei å gå sidelengs fordi isen er relativt hard.
Mens grusdekk ligger jo oppå grusen eller graver seg ned i løs grus og får vel dermed dårligere feste enn ispigg?
Meget bra Neemi :D Du har helt klart lært av og crosse med celine i vinter, ikke lenge til vi får se deg i rally løypa med Petter Solberg og gutta :)

#91915  av Fredrik

Neemi skrev:
Fredrik skrev:
kaimagne skrev:Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg har hørt flere har sagt at du får bedre feste med ispigg på is enn du gjør med grusdekk på grus... Det er helt vilt hvor mye de piggene griper...
Det er helt sikkert!
Første bilcross løpet mitt var på is (med ispigg) og det var vanvittig moro!

Bare se på WRC gutta.. De kjører fortere i Sverige enn på alle grusløpa rundt om i verden ;)
Kjører man med ispigg så graver vel piggene seg ned i isen, og har ingen vei å gå sidelengs fordi isen er relativt hard.
Mens grusdekk ligger jo oppå grusen eller graver seg ned i løs grus og får vel dermed dårligere feste enn ispigg?
God konklusjon her jaa.. Men mønstret på dekket har også litt å si.. De dekka jeg har fungerer slik at de skal skyve vekk løssnø for at piggene skal få bedre tak i selve isen..