Side 2 av 4

Legg innLagt inn:08 mar 2005 19:24
av grimfer
Insainz skrev:Grattis med en nydelig bil :)
Takker, Jeg er dritfornøyd så langt!

Re: Takker og bukker en gang til!

Legg innLagt inn:08 mar 2005 20:40
av grimfer
:D Hehe... Hadde den gressklippern vært min, så hadde nok både den, jeg og huskatta vært i tusen biter og spredd utover en gresskledd flate. jeg prøvde meg på en Honda selvdreven, og fikk den til å bråke noe forferdelig, før bladet løsna og barberte mors dyre buskas.

Har hørt om Haloplugger. De virker i alle fall bra på papiret! Har du slike liggende? :)

Hvorfor bør jeg ikke kjøpe bleed v? Jeg tar det open air filteret, om det funker greit.

Hva gjør en fuel cut defenser egentlig? (Jeg er en 30 år gammel mekkejomfru, og her trengs det hjelp, som du merker!)

Jeg er veldig glad for at det er greit å mase her. heh. Og du verden så mye jeg ikke veit om denne bilen. :shock:

Kjempegreier å få litt assistanse! :D Den forrige eieren skal ha bilen på verksted i påska for å mekke litt på den, han skal kikke på ABS'en. Men clutchen hadde det vært veldig fint å få litt kyndig hjelp på. Jeg skylder allerede en øl, tror jeg! :lol:

Finnes det Haynes manual for GT4, forresten?

Legg innLagt inn:08 mar 2005 22:13
av Tor
En bleed valve blør ganske mye trykk på toppen av registeret. Da mister du mye trykk og bilen dabber av, just ask me :)

En FCD eleminerer fuel cut grensen som på din GT4 er 0.8 bar?
Den eleminerer vel den ikke helt men flytter den litt lengere opp. Så om du skrur opp turbo trykket ditt slipper du at bilen hopper i nød program under forbikjøringer etc.

Legg innLagt inn:08 mar 2005 22:18
av grimfer
Tor skrev:En bleed valve blør ganske mye trykk på toppen av registeret. Da mister du mye trykk og bilen dabber av, just ask me :)

En FCD eleminerer fuel cut grensen som på din GT4 er 0.8 bar?
Den eleminerer vel den ikke helt men flytter den litt lengere opp. Så om du skrur opp turbo trykket ditt slipper du at bilen hopper i nød program under forbikjøringer etc.
Tusen takk!
Her lagres det kunnskap på løpende bånd.

:)

Legg innLagt inn:08 mar 2005 22:44
av CelicaTurbo
Finnes ikke Haynes manual for GT4 men Chiltons manualen dekker de fleste modeller inkludert st165 og st185 i en ganske grei grad. Koster ca 100kr fra Amazon USA (link) og ca 140kr fra Amazon UK (link). Det er ikke moms eller andre avgifter på import av bøker (men dette er jo under minstebeløpet uansett). Prisene jeg oppgav er ikke inkludert frakt da.. boken er ganske feit, rundt 800 sider A4 så den er som en stor tykk telefonbok, men dekker som sakt alle modeller, dvs også modeller med 4A-GE, 5S-FE og 3S-GE motorene i tillegg til firehjulstrekkerne med 3S-GTE motoren. Ellers er boken beregnet på amerikansk marked så det er enkelte små forskjeller til våre biler.. ;)

Takk for tipsene!

Legg innLagt inn:09 mar 2005 14:07
av grimfer
Nå skal det legges inn bestilling på amazon, tror jeg!

Takk og takk.

:)

Legg innLagt inn:09 mar 2005 16:49
av spkstrp
wow grisebillig. Minn meg på å alltid sjekke ts-ogn for priser på bøker og lignende :lol: grattis med ny bil :)

Legg innLagt inn:09 mar 2005 20:50
av grimfer
spkstrp skrev:wow grisebillig. Minn meg på å alltid sjekke ts-ogn for priser på bøker og lignende :lol: grattis med ny bil :)
Takk, takk! Dette er helt klart en av de lureste tingene jeg har gjort. I dag blåste jeg forbi en ekkel BMW 318 som tok en hårreisende forbikjøring på meg den gang jeg kjørte VW Bora 1,6... Sweet.

Re: Takker og bukker en gang til!

Legg innLagt inn:10 mar 2005 01:02
av GT4 CS
grimfer skrev::D Hehe... Hadde den gressklippern vært min, så hadde nok både den, jeg og huskatta vært i tusen biter og spredd utover en gresskledd flate. jeg prøvde meg på en Honda selvdreven, og fikk den til å bråke noe forferdelig, før bladet løsna og barberte mors dyre buskas.

Har hørt om Haloplugger. De virker i alle fall bra på papiret! Har du slike liggende? :)

Hvorfor bør jeg ikke kjøpe bleed v? Jeg tar det open air filteret, om det funker greit.

Hva gjør en fuel cut defenser egentlig? (Jeg er en 30 år gammel mekkejomfru, og her trengs det hjelp, som du merker!)

Jeg er veldig glad for at det er greit å mase her. heh. Og du verden så mye jeg ikke veit om denne bilen. :shock:

Kjempegreier å få litt assistanse! :D Den forrige eieren skal ha bilen på verksted i påska for å mekke litt på den, han skal kikke på ABS'en. Men clutchen hadde det vært veldig fint å få litt kyndig hjelp på. Jeg skylder allerede en øl, tror jeg! :lol:

Finnes det Haynes manual for GT4, forresten?
Hehe, gressklippertuning er skummelt :lol: Har HALO pluggene liggenes jeg, gått 14000km i min bil. Det K&N filteret jeg har liggenes ville jeg ikke brukt i bilen din, tittet på det igår og det er ødelagt. Sitti på en sierra cosworth med litt over 400hk. Det var på vei inn i turboen så har fått noen stygge knekker :cry: Synes da filteret er stort nokk,men forden var vel lysten på luft da hehe.
Som sagt ikke nøl med og spørre om hjelp til bilen.
Godt og lese du fikk blåst forbi den bimmærn da ;) Hevnen blir pluttselig søt hehe. Om du vil kan jeg sikkert hjelpe deg med bilen en dag til uka som kommer, har fri da, så kan vi titte på clutchn din og eventuelt sette inn nye plugger. Det skader uansett ikke med en grad kaldere plugger. Om du kjører hardt er de bare gulle bra for motoren din uansett.

Legg innLagt inn:10 mar 2005 01:33
av Tor
Hvor kjøper dere HALO plugger? Jeg skal bytte på min nå etter de startproblemene jeg hadde for en liten tid tilbake siden. Bra at du kjører fra noen biler da, jeg har liksom den følelsen at jeg vet at jeg kommer forbi en BMW så jeg gidder liksom ikke prøve. Er det som er så kult med og ha litt power under huven, du vet hva som er der og trenger ikke vise det hele tiden :)

Legg innLagt inn:10 mar 2005 01:40
av GT4 CS
Kjøpte HALO pluggene på gundersen sportscar i rygge. Koster rett over 800kr for 4stk, Nr på de er B-DR15YC. Er en grad kaldere en orginalt.
Bra du slipper og bevise for deg selv at du kommer forbi da Tor ;) Jeg må desverre innrømme jeg altfor ofte trenger og bevise for meg selv at jeg dro den bilen hehe.

Legg innLagt inn:10 mar 2005 08:57
av CelicaTurbo
Har sett på http://www.mr2oc.com at det er en del som har bannlyst Halo-pluggene på turbomotorene pga dårlig gange og tenning.. Jeg har ikke prøvd det selv, men basert på problemene folk har hatt på det forumet som har jeg ikke tenkt å prøve dem heller ;)

Legg innLagt inn:10 mar 2005 16:12
av GT4 CS
Trudde også feilen lå i HALO pluggene på min, men viste seg og ikke være de som er synderen. De ser iallefall ut som tenninga er 100% på min. Kommer nokk til og gå for de iridium pluggene dere skryter sånn av neste gang. Liker og teste ut ting hehe.
Det som er med halo pluggene er at de må "kjøres" inn :roll:
Utrolig men sant. Men kan jo hende at de ikke er helt bra til alle 3sgte da, de er jo drit sære på pluggene kan du tryggt si.

Legg innLagt inn:10 mar 2005 23:10
av CelicaTurbo
De pluggene som lettest gir god tenning på disse bilene er nok vanlige kobberplugger fra Denso eller NGK, men disse må man være forberedt på å bytte relativt ofte. Standard er platina plugger, og hensikten med dem er at man skal slippe å bytte ofte, men platina er ikke en like god leder som kobber er. Iridium skal ha styrken til platina og ledeevnen til kobber så det skal liksom være det beste av begge verdener. Jeg har ikke opplevd noen problemer med mine NGK iridium enda ihvertfall, men, jeg ser av noen diskusjoner på mr2oc.com for en tid tilbake at HKS/Denso iridiumplugger fikk en del hets pga at folk opplevde at dem brast i anoden (katoden?). Iridium er et ganske sprøtt men hardt materiale så det vil gjerne være mindre tolerant ovenfor ekstrem behandling.. Ikke godt å si hva som har skjedd med dem pluggene som er omtalt på mr2oc.com men jeg antar at enten er det et problem med Densos plugger, eller mest trolig har disse personene opplevd kraftig tenningsbank som har ødelagt pluggene..

men, i korthet.. siden det er folk her i verden som mener dem har opplevd problemer med iridiumplugger så kanskje det er noe sannhet i det som man bør vurdere på egenhånd. Jeg personlig tror ikke at det er noe problem med disse pluggene i seg selv men at det heller er de ødelagte pluggene har vært et symptom på alvorligere problem på disse motorene.

Legg innLagt inn:11 mar 2005 13:17
av grimfer
Hvor får man kjøpt slike iridiumplugger hen da? Og hva er ca. pris?

Hvis jeg prøver å sette inn halo-plugger, kan det gjøre noe skade?