Side 2 av 2

Legg innLagt inn:09 apr 2005 23:29
av jan-erik
Morten skrev: Får mer og mer trua jeg og nå. Fryktelig vanskelig å holde høyre beinet på plass nå som jeg fiser rundt grov-mappa :oops:
Skal få så mange runder du vil/tør da vet du! :mrgreen: Er veldig spent på ny-bilen din også jeg. Ser forresten ut som om det blir endring av planene med tanke på Rudskogen.... Har time til mapping på onsdag, så da blir det nok ikke Rolla likevel :twisted: Lyst på overnattingsbesøk onsdag kveld forresten? (kan jo kjøre i følge til Rudskogen i såfall?)

Har en liten snutt tatt med et IXUS-kamera med drive-by i andre gir.
Hvor skal du mappe den? Blir jo spennende å få prøvd MR2-en igjen på bane. Går greit med overnatting om du ikke er så kresen på sovestedet, har ikke fått gjort ferdig gjesterom enda, men skal nok gå alikkevel.

Var ikke all verdens lyd på klippet, men ellers så det jo ut som det sparket ifra. Er forresten felga dine jævli møkkete, eller har du kjøpt nye sorte felger :?

Legg innLagt inn:10 apr 2005 11:53
av Morten
jan-erik skrev:Hvor skal du mappe den? Blir jo spennende å få prøvd MR2-en igjen på bane. Går greit med overnatting om du ikke er så kresen på sovestedet, har ikke fått gjort ferdig gjesterom enda, men skal nok gå alikkevel.
Skal oppover til trøndelagen og se hvordan Bjørnstad har det. Er ikke så kresen på sovestedet jeg nei :) Vi får snakkes når det nærmer seg.
jan-erik skrev:Var ikke all verdens lyd på klippet, men ellers så det jo ut som det sparket ifra. Er forresten felga dine jævli møkkete, eller har du kjøpt nye sorte felger :?
Felgene er nye ja, av den eksklusive typen: "skitne-orginalfelger-med-vinterdekk" :mrgreen:

Legg innLagt inn:12 apr 2005 00:17
av MR2turbo
Må bare si at smilet satt godt rundt munnen etter lufteturen, Morten :D

Og ang. lyden på filmen, hørtes det adskillig hvassere ut i real-life. ;) ;)
Men jeg tror du overbelastet den stakkars mic'en på ixusen en smule :mrgreen:

Legg innLagt inn:12 apr 2005 02:05
av cameleon
Til dere gutta boys som har litt for mye under panseret, så virker det som om mvpmotorsports har en alternativ løsning som måler antall hk osv. sjekk ut lengre ned på siden. Er dette legitimt tror dere?

Jeg personlig vurderer å skaffe meg en :wink:

http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N

Legg innLagt inn:12 apr 2005 20:26
av chris
Gleder meg til å se og høre live :D

Legg innLagt inn:14 apr 2005 21:54
av kaimagne
Nå har jeg i hvertfall hørt denne - LIVE! Meget rå lyd, jeg vet nesten ikke hva jeg skal sammenligne den med. Høres kanskje litt ut som en high-speed Harleymotor. Bråker noe nydelig! :)

Btw, det var på Rudskogen i kveld jeg hørte det, var der sammen med flere TS-OGN'ere; GT4CS, Neemi, Jan-Erik, Morten og meg. Det ble tatt både bilder og film, så dere kan regne med noen postinger under media i nærmeste fremtid... ;)

Legg innLagt inn:15 apr 2005 14:49
av Morten
Takker for skrytet gutter! :mrgreen:

Må si meg fornøyd etter mappinga også. Har fått mappet opp på 0.8Bar, 1.0bar, 1.2bar og 1.4bar. Alle sammen ble regnet som safe av mapperen hos Bjørnstad, selvfølgelig under forutsettning av å holde et øye med innsugstempen som stiger faretruende ved 1.4bar og 7500rpm... :roll: Må nok se om jeg kan få gjort noe med akkurat det etterhvert...

Til info kjørte jeg på 0.8 på Rudskogen. Må si det tok lenger tid å venne seg til skikkelig bil igjen en det jeg hadde trodd...

Legg innLagt inn:15 apr 2005 18:34
av Speeder
Morten skrev:Takker for skrytet gutter! :mrgreen:

Må si meg fornøyd etter mappinga også. Har fått mappet opp på 0.8Bar, 1.0bar, 1.2bar og 1.4bar. Alle sammen ble regnet som safe av mapperen hos Bjørnstad, selvfølgelig under forutsettning av å holde et øye med innsugstempen som stiger faretruende ved 1.4bar og 7500rpm... :roll: Må nok se om jeg kan få gjort noe med akkurat det etterhvert...

Til info kjørte jeg på 0.8 på Rudskogen. Må si det tok lenger tid å venne seg til skikkelig bil igjen en det jeg hadde trodd...
Det var godt å høre, satse på att redskapen holder året ut i alle fall nå da :)

Du har ingen hk\nm tall på de nevnte trykkene eller? Er jo litt nysjerrig :wink:

Legg innLagt inn:16 apr 2005 00:06
av Morten
Speeder skrev:Det var godt å høre, satse på att redskapen holder året ut i alle fall nå da :)

Du har ingen hk\nm tall på de nevnte trykkene eller? Er jo litt nysjerrig :wink:
Har vel det... :wink: *lete frem papirer*

0.8 bar: 264hk, 295nm
1.0 bar: 294hk, 330nm
1.2 bar: 331hk, 363nm
1.4 bar: 349hk, 392nm

Max hk ved ca.7000, max nm ved ca.5000.
Effektområde fra ca. 4000-7500.

Det skulle da være effekt på hjulene :wink: :mrgreen:

Legg innLagt inn:16 apr 2005 10:53
av CelicaTurbo
Der ja, meget bra :) Så rundt 400hk i motor på høyeste trykk da (antar 15% tap i drivverk) :D Ganske god effekt selv på lave 0.8 bar trykk gitt ;)