Legg innLagt inn:23 mar 2005 10:14
pmg: I og med at du har map sensor på innsuget så kan du bare plystre ivei
.
"hvilken dump anbefales... lader 1.4bar (560hk på hjulene)"
Det finnes mange typer/merker å få kjøpt. Det som er viktig for deg er at når du lader 1.4bar så skal også dumpventilen klare å holde igjen trykket under gass på drag til 1.4bar, lekkasjer er noe dritt. Du måler sikkert ladetrykket på innsuget ditt og da kan en lekkasje i oppladings fasen bety en noe sløvere respons (i hate when that happens). Poenget er at du har jo det ønskede trykket i innsuget men at du bruker mere energi for å få det fram ditt.
Jeg sjøl har en turbo XS uten horn som fungerer topp for meg.
En annen ting å tenke på er plassering av ventilen. Optimalt så bør den stå så nære innsuget som mulig (etter intercooleren og føre gass spjeldet). Da vil du få kortest mulig tap av respons under av og på gassing. Det er ikke noe krise om det ikke er plass til dette men optimalt sett så ville det vært det beste. Jeg for min del hadde ikke plass til dette
så min står etter turboene og føre intercooleren
.

"hvilken dump anbefales... lader 1.4bar (560hk på hjulene)"
Det finnes mange typer/merker å få kjøpt. Det som er viktig for deg er at når du lader 1.4bar så skal også dumpventilen klare å holde igjen trykket under gass på drag til 1.4bar, lekkasjer er noe dritt. Du måler sikkert ladetrykket på innsuget ditt og da kan en lekkasje i oppladings fasen bety en noe sløvere respons (i hate when that happens). Poenget er at du har jo det ønskede trykket i innsuget men at du bruker mere energi for å få det fram ditt.

Jeg sjøl har en turbo XS uten horn som fungerer topp for meg.
En annen ting å tenke på er plassering av ventilen. Optimalt så bør den stå så nære innsuget som mulig (etter intercooleren og føre gass spjeldet). Da vil du få kortest mulig tap av respons under av og på gassing. Det er ikke noe krise om det ikke er plass til dette men optimalt sett så ville det vært det beste. Jeg for min del hadde ikke plass til dette
så min står etter turboene og føre intercooleren
