Side 2 av 3

Legg innLagt inn:25 mar 2005 05:21
av FireWalk
Er du helt sikker på at den går på 3 sylindre da? og i så fal hvilken er det som ikke går? har du prøvd å nappe ut pluggledningene en etter en for å finne ut hvlken sylinder det er som ikke tenner da?

Legg innLagt inn:25 mar 2005 06:56
av cameleon
Nå hadde jeg nøyaktig samme problem med min forrige mr2. Den kunne plutselig stoppe og så starte igjen for så og stoppe og plutselig starte igjen. Bilen kjørte etterhvert senere og senere selv om jeg gav full pinne. En dag stoppet den helt og ingenting ville fungere. endte opp med å bli taua av falken og det viste seg at det var coilen som hadde tatt kvelden. Husker ikke hvor mye jeg betalte for den, men noen lapper ble det...

Legg innLagt inn:25 mar 2005 13:36
av Mr2Nyter'n;p
Skal prøve skifte pluggledninger ja.. Hmm.. Høres da ut som at den ikke tenner på samtlige syl ihvertfall.. Frykter igrunn det er coilen ja.. Selv om jeg ikke har såå mye peil.. :?

Legg innLagt inn:25 mar 2005 15:15
av Mr2Nyter'n;p
ARGH.... :evil:

Skulle starte opp kjerra for å finne ut hvilken syl den evt ikke tente på... Og...

DEN STARTA IKKE ENGANG :!: :!:

No er det månelyst på Tynset...

Tips mottaes med takk...

Legg innLagt inn:25 mar 2005 16:02
av cameleon
Mr2Nyter'n;p skrev:ARGH.... :evil:

Skulle starte opp kjerra for å finne ut hvilken syl den evt ikke tente på... Og...

DEN STARTA IKKE ENGANG :!: :!:

No er det månelyst på Tynset...

Tips mottaes med takk...
Coilen din som tok kvelden vil jeg tro.

Legg innLagt inn:25 mar 2005 16:06
av Mr2Nyter'n;p
Det vil jeg og tro... Ettersom alle plugga var kølsvarte i går og bilen har vært tungstarta ei god stund... Vært varierende effekt på bila og... En dag har den gått supert, en annen dag har'n gått dårlig... Vært veldig avhengig av været igrunn... Kaldt vær = går godt, varmt vær = går dårlig..

Sikkert Coilen..

Håper det nesten nå..

fusk

Legg innLagt inn:25 mar 2005 17:35
av andre 1
oom coilen er dårlig så pleier vel ofte bilen å stopp da den er varm?uansett så er ikke dette kjempe dyre deler ,tror kablene som er dyrest å de ligger vel på en 700kr ! du kan jo se på mekonomen.no der har de i allefall noen av delene du muligens trenger der!!

Legg innLagt inn:25 mar 2005 20:15
av GT4 CS
ta ut ledning fra coil i fordeler, så legger du den mot jord, få noen til og prøve starte bilen din, du skal se gnist mellom kontaktpunkt fra ledning og jord, om du har gnist her er det mest sannsynelig ikke problem med coil, så tar du ut en og en pluggledning, sett inn en tennplugg i ledning og leg den mot jord, så sjekker du på samme måte som du gjorde med coil.
Kan du ha fått fukt i luftfilterboksen kanjse, eller dårlige jordinger. En ting er sikkert, du har et tenningsproblem og bilen klarer da ikke antenne bensin noe som igjen fører til sota plugger. Og de mest vanlige feil er ramset opp før her, men sjekket du punktet åppå rotoren din? Sitter et lite kontaktpunkt der også, men regner med du har polert fordeler og rotor innvendig for og være sikker hehe.
Mitt råd er og sjekke coil,plugger,pluggledninger,fordeler+rotor,jordingspunkter,luftfilter,sjekke alle vacumslanger(store som små)
Er kjipt da bilen kødder, håper det ordner seg kjappest og billigst mulig

Legg innLagt inn:26 mar 2005 04:21
av Mr2Nyter'n;p
Er så glad for at jeg har dere her på forumet... :D
Skal sjekke litt til når det blir lyst... Følge rådene... :) Polerte rimelig godt i fordelerlokket og rotoren, så troor ikke dette er problemet.. Regner med at siden pluggene var så nedsotet, har jeg hatt problemet i emning før motorvasken dagen før bilen døde... Så... Håper som sagt på coilen... Så på coil på biltema sida nå... Er dette en universaldel? Gikk ikke ann å velge noe spesifikk coil til en spesifikk bil der... Kryper nok til korset og leverer bilen på verksted... Der bør dem vel finne feilen brukbart lett eller? Takk for hjelp ihvertfall... :P :!:

Legg innLagt inn:26 mar 2005 04:57
av GT4 CS
Gikk sikkert glipp av det, men om du har tatt en motorvask så er nokk det feilen, hva er tempen ute da? Ville nokk latt bilen stå og tørke et varmt sted en stund, gå over ALLE elektriske kontakter med wd40 eller noe i den duren, er nokk dårlig kontakt et sted, er så lite som skal til før bilen stopper pga fukt. Sitter jordingledning på coilen din og, skru av alle jordingsledninger og puss med sanpapir, så sprayer du på wd 40 og skrur sammen, du skal ikke se bort ifra at du kan spare litt penger på og gjøre dette :D

fukt

Legg innLagt inn:26 mar 2005 12:45
av andre 1
skjedde dette etter vask tipper jeg å at du har fått fukt inn en plass,ingenting som skal til før du får overslag! bruk gjerne trykkluft å blås inn i kabel hetter ,ned rundt pluggen , for så å sette delene inn med elektro spray!!! uansett så hadde jeg prøvd ganske lenge før jeg hadde satt bilen inn på et verksted!

Legg innLagt inn:26 mar 2005 13:04
av Mr2Nyter'n;p
Skjedde ikke før dagen etter vask.. Bilen gikk fint rett etter vasken.. Finner altså ikke fukt noe sted... Hatt ut pluggene og spraya wd40, hatt ut fordelerlokket og spraya.. Slit er det... :?

Legg innLagt inn:26 mar 2005 21:07
av Mr2Nyter'n;p
Hmm... Prøvde ta ut coil-ledning fra fordeler og sette mot motorblokka og det var gnist ja... Da funker coilen... Hmmhmm... Blir bare mer og mer forvirra jeg... :cry:

Legg innLagt inn:27 mar 2005 12:14
av Christian
Hadde store problemer med gti motoren min for 4-5 år siden, det viste seg å være pluggledningene. Den gikk ikke under 4000rpm og gikk generelt utrolig dårlig.

Legg innLagt inn:27 mar 2005 12:34
av Mr2Nyter'n;p
Kanskje det som er problemet her og... Men min går jo ikke i det hele tatt... Helt død... Skal prøve ut det å sjekke gnist i hver enkelt plugg i dag... Dessuten... Ledning fra coil til fordeler har ligget halvveis over motoren, så på et punkt er isolasjonen nesten borte... Kan dette ha noe å si?