Side 2 av 3

Legg innLagt inn:03 apr 2005 01:07
av CelicaTurbo
at det er en coupe derimot betyr at den er lettere i vekt enn de mer vanlige targaene, og det er jo kjekt om man ønsker å bruke dette som løpsbil eller leketøy :)

Legg innLagt inn:03 apr 2005 01:19
av TurboKnut
Det er 10 kg forskjell på dem. 1280 (coupe) og 1290 kg (T-tak).

Legg innLagt inn:03 apr 2005 08:12
av S-2000
Jeg er litt spent på hvor store forskjellene i chassis-styrke og stivhet er fra coupe og targa...

Det er jo ikke ukjent at det er lettere å beholde stivheten i en coupe, enn en cabriolet el. lignende... Jeg foretrekker allikevel oftest takløse løsninger da ingenting er som å dra av taket og cruise om sommeren..

Legg innLagt inn:03 apr 2005 14:32
av Raze_r
du knut:

du har ikke noe import som har venstrestyring vel? m turbo....
skal jeg ha import så skal j ha venstre skjønner du.. :P

Legg innLagt inn:03 apr 2005 14:47
av TurboKnut
Kun en rød med lyst skinn som står i Tyskland.
To hjulsett (orig alu+stål), 225 hk, 10/94, 81.000 miles (129.000km) til 10.590 Euro (+frakt og moms).

Mr2

Legg innLagt inn:03 apr 2005 19:04
av Soppen
Jeg er på utkikk etter en Mr2 turbo US/EUR. Har akkuratt solgt min egen Mr2 92 mod og er ute etter en med mere sprut. Noen her inne som har eller vet om bil er jeg meget interesert. Takknemlig for svar. Blir uten bil så må ha meg noe snart. kun seriøse henvendelser. Legg gjerne med bilder :D

Legg innLagt inn:03 apr 2005 19:05
av Soppen
Turbo Knut var den til salgs noe du kan ordne?

Legg innLagt inn:03 apr 2005 19:35
av Raze_r
og hvor mye vil den røde der m venstrestyrt koste ca tilsammen?
med moms og frakt og alt det derre??

takker :P

Legg innLagt inn:03 apr 2005 19:46
av TurboKnut
Ja den røde er vår bil og den står i Tyskland.
Du kan enten hente den selv eller jeg kan ta den opp med trailer for deg.
Henter du den selv, hentes du på jernbanestasjonen, vi ordner med alle papirer, exportskilt og alt det der så du bare kan kjøre hjem igjen. "Problemet" er at du ikke får plass til alle hjulene, men de kan vi få ettersendt med en annen bil.
Prisen på bilen er € 10.590,- x 8.25 = 87.368,- + frakttillegg kr. 2.500,- = 89.868,- x 1.25 = 112.500,- (+ frakt inkl spedisjonsgebyr ca 7.000,-) evt de kronene du bruker til å hente den selv.

Bilen står rett nord for München.

Du kan se her: http://www.bavaria-sale.com og lete deg til bilene.
De fleste som er solgt har havnet i Norge og Sverige ( begge GT-4'ene i tråden her finner du igjen som solgte biler : http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=7101 )
I morgen kommer denne til Norge:

Legg innLagt inn:03 apr 2005 20:09
av Soppen
Hvor mye koster det å tolle bilen for å få den på veien i norge

Legg innLagt inn:03 apr 2005 20:39
av Raze_r
skal ha mr2`en min i ca 1 år til (hvis ikke det blir noe forandringer) og piffe den opp litt... fanger forann f.eks etter at jeg var uheldig..
så selger jeg den og har tenkt meg en importbil (mr2 så KLART :P )
altså da en turbo...
så da vil du nok høre fra meg knut.. :wink:

mvh :D

Legg innLagt inn:03 apr 2005 21:45
av TurboKnut
Soppen skrev:Hvor mye koster det å tolle bilen for å få den på veien i norge
Eng.avg = 70.200,-
Ferdig på skilt i Norge blir da ca 195.000,-

Legg innLagt inn:03 apr 2005 22:10
av Master
Jeg har 3 bokstaver til de som vurderer mr2 turbo import: U.S.A

Legg innLagt inn:04 apr 2005 10:14
av TurboKnut
Det er nok en del billigere å hente biler fra USA ja - det er også grunnen til at denne bilen ikke har blitt avertert i Norge.
Når den hvite Turboen i en tråd her har vært til salgs lenge for 125.000,- (husker ikke årsmodell), så sier det seg selv at det er vanskelig å selge en nyimport til 195.
K.

Legg innLagt inn:04 apr 2005 11:41
av kaimagne
TurboKnut skrev:(NB: toppfart 180 siden bilen er Japan-import)
Og dette er da km/t, og ikke mph... :( Det verste er at det gjelder samtlige japanske biler, visstnok.
Det er jo elektronisk sperre, men hvor lett er det å få fjerna denne? Blir liksom ikke aktuelt å kjøpe seg bil som kan gå mer enn 250 km/t, hvis den sperrer på topphastigheta til en gjennomsnitts Volvo 240... :?