Side 2 av 2

Legg innLagt inn:15 apr 2005 23:23
av Zepticon
Eirik skrev:nårr du har vasket må du få tørket ordentlig opp nedi atmed tennpluggene. Jeg gjorde ikke det engang og da begynte den å gå på noen sylindre. men når jeg tok av tennkablene sto dampen opp. SÅ HUSK TØRK DER!
I know...
Og jeg erfarte det på den kjedelige måten... :roll:
Om noen kunne forklart meg hvordan jeg sender lydfiler fra min SE T630 mobiltelefon til PC'n uten å ha noen fancy greier, så kan dere få høre hvordan en Mazda 626 @ gammel sjark låter....

Legg innLagt inn:16 apr 2005 16:52
av Dice
Hvis jeg får tid imorgen, skal jeg gi løs på motorvasken med avfetting, hageslange og oppvaskkost :D

Legg innLagt inn:16 apr 2005 16:55
av Goose
Tok motorvask på VVTien min. :wink:

Pose over Apexi'n, og så er det å spylle. Motoren ser mye bedre ut med en gang. 8)

Legg innLagt inn:17 apr 2005 22:31
av celicagutten
kansje fordel og kople av baterie????????

Legg innLagt inn:17 apr 2005 23:13
av Erlend
celicat23 skrev:høytrykk er ikke anbefalt å bruke. hageslange er greit nok, men høytrykk er litt i drøyeste laget.

Spray på avfetting (på kald motor, såklart), etter at det har stått i 1-2min så bruker du en våt svamp og gnir rundt der du kommer til for at den hardeste skitten skal løsne, så skyll av med hageslange.
Samme som jeg har hørt dette. Snakket med en som driver et Bilpreppingsfirma i Larvik (proff vask og polering osv), og han sa at helst burde man ikke bruke vann i det hele tatt, bare bruke avfetting og filler på hver enkelt del. Personlig har jeg både brukt høytrykk og vanlig hageslange selv - men det var før jeg ble opplyst ;) Det jeg vil anbefale er å dekke til batteri, fordeler og inntak samt diverse elektriske kontakter, spraye på avfetting, gnikke og gnu litt, også spyle forsiktig med hageslange. Sikkert smart å tørke rundt tennpluggene også som det ymtes frempå med her :)