Side 2 av 2

Legg innLagt inn:27 apr 2005 13:51
av funkes
Manifolden står ikke på blokka engang, så du trenger ikke bekymre deg over blokkbytte i hele tatt. Det burde vel de på Toyota, som fagmenn, fortalt deg med en gang.

Ellers støtter jeg forslaget til CelicaTurbo :)

Legg innLagt inn:27 apr 2005 17:11
av FireWalk
hmm.. helicoil altså.. vil det holde da? for den frieksosen er utrolig irriterende og sjenerende... virker ikke som om de på toyota har så god peiling som jeg skulle tro.. man regner jo med at når man leverer bilen på et merkeverksted får man den beste kompetanse og service som overhodet er mulig.. men faktum ser ut til å være noe annet, når det i tilegg er en masse lærlinger som driver og skrur på bilene der og trekker ut tiden slik at det blir enda dyrere atpåtil.. :\

Legg innLagt inn:27 apr 2005 18:34
av CelicaTurbo
FireWalk skrev:hmm.. helicoil altså.. vil det holde da?
Denne mekkekompisen din, han kjenner ikke til produktet han da? Det jeg har hørt er at helicoil gir et bedre hold enn hva de orginale gjengene gjorde i utgangspunktet (det er kanskje en kombinasjon av at coilen griper om mer materiale i blokken, og er laget av et mye mindre bløtt metall).

Legg innLagt inn:27 apr 2005 19:02
av FireWalk
mulig det.. jeg har ikke snakket med han om dette enda... tenkte jeg skulle fiske til meg litt mer info selv først :) men skal nevne det for han og høre hva han sier :)

Legg innLagt inn:28 apr 2005 08:32
av sindrejl
cameleon skrev:Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dere drar til toyota i utgangspunketet jeg. For det første så er de svindyre. Koster vel nermere 900,- i timen hos de nå såvidt jeg vet. For det andre så består mye av staben deres av VELDIG ferske lærlinger, som ikke er helt 100% sikker på hva de driver med. På min forrige mr2 var det lærlinger som jobbet med å finne ut en feil. Før jeg gikk inn på verkstedet så sa jeg klart og tydelig at det var coilen som hadde tatt natta. Fikk etterpå papir som forklarte 15 timers feilsøking og at feilen var coilen....Dette forlangte de da bortimot 8k for... Jeg betalte jo selfølgelig ikke det etter mye mas og kjas.

En annen ting er også de som står i skranken. Om du skal bestille 92+ frontleppe så eksisterer ikke den underleppa bare så dere vet det. I følge toyota så er det styling og har aldri eksistert orginalt på Mr2.

Nei! Skaff dere et anonymt verksted der prisene er billigere og der dere evt kjenner folka såppas godt at dere vet hva de kan og ikke kan.

Bare for å gi et lite eksempel på slutten. OM toyota skal skifte bremseklosser til deg, så vil det koste deg drøye 3000... Dette er forbeholdt at de vil bruke ca 1 time (45 min) PR CALIPPER som de regner med! Jeg er ikke noen mester, men jeg bruker ca tilsvarende tid med helt rævva utstyr på TO calippere. Et verksted i nærheten av meg, hvor de blant annet er spesialister på å borre og trimme opp motorer, skulle ha 500,- for alle fire calipperne. Bare som en ettertanke :wink:
off topic, vet du hva dem tar for å trimme litt 4age? :P borre opp