Legg innLagt inn:23 apr 2005 19:07
Kaizern skrev:Er vel ingen egenandel ved rutebytte hvis man har kasko delkasko, ihvertfall ifølge den P4 Reklamen, Hurtigruta Carglass...Den reklamen går på reperasjon av stensprut og ikke bytte av glass.
Generelt sett får man ikke byttet rute på forsikringen med mindre ruten er veldig slitt ( riper, stensprut genr. slitasje ) Levetid på en rute er fra 50-70k km. Sliping av rute kan gjøres men ofte kan det skje at det oppstår en optisk feil i glasset slik at det uansett bør byttes.
Ved rutebytte betaler man kun egenandel til forsikringsselskapet. Alle med delkasko ( med noen unntak ) og full kasko får dekket skift fra forsikringsselskapet, men egenandelen må du betale selv. If/Enter = 2000 ( Er du totalkunde i If kan du ha oppspart egenandelsfordel som trekkes fra andelen på 2000,- Og hvis du har noe som heter Glass ekstra er hele skiftet kostnadsfritt, altså 0,- egenandel) Gjensidige = 2000,- Vesta = 2000 ,. ( har du bil ekstra er det 0,- i egenandel ) Postbanken = 3000,- Prisene i andre selskaper kan variere litt, men ligger normalt rundt 2000,-. I tilfeller der man har forsikring gjennom andre selskaper som lærerforbund, div landsforbund etc kan egenandelen være dyrere pga lavere forsikringspremie.
Ruteskift påvirker ikke bonus, da dette er uforskyldt skade.
Og man får ikke kjøpt ruter som er ferdig sotet fra fabrikk( med untak av de som har det orginalt ). Man får bare kjøpt ruter som den aktuelle modellen ble levert med.