TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sjekk dette!!!! nitro til mr2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#103249  av CelicaTurbo

Jeg tviler på at det ebaykittet inkluderer styring for en ekstra bensindyse.. uten å vite hva sverrekarhs leverer så antar jeg at disse har en mer komplett pakke med forskjellige dyser for både bensin og gass samt en elektronisk styring av disse. Om du ikke bruker en ekstradyse så må du ha en eller annen form for datasprut som sørger for ekstrabensinen ved behov.

#103250  av Raze_r

men ved det tørre systemet som dette er ... så trenger du ikke to dyser,en til nosen og en til bensinen som går inn i luftinntaket?
hvis du ser på den siden som er opgitt på forige side, så ser du at det ikke trenhs, det er jo bare på det våte systemet?
eller åssen er det...

takker

#103252  av maxgets

Raze_r skrev:men må jeg stille på noe i motoren eller noe det m bensina?
at den må til mer bensin når jeg bruker nos... eller er det elektronik som følger med nos-pakken og bare ledninger som jeg må trekke opp til div og så gjør det resten selv?

takker får svar...
ps: lurer på om jeg skal kjøpe det.... har veldig lyst og prøve,å se hvordan det funker... :P :D hadde vært morro
Står på den linken da =)

Men med ett vått system(som gir mere bensin og) så kobler du på bensin på en dyse sammen med lystgassen. så du må vel ta ett utak fra fuel railen ellerno til den dysa.

På ordentlige lystgass systemer følger alt du trenger for å koble på med.

#103254  av Raze_r

tror du ikke det følger m alt på dette kittet her da?
ser sånn ut da...

#103255  av maxgets

Raze_r skrev:men ved det tørre systemet som dette er ... så trenger du ikke to dyser,en til nosen og en til bensinen som går inn i luftinntaket?
hvis du ser på den siden som er opgitt på forige side, så ser du at det ikke trenhs, det er jo bare på det våte systemet?
eller åssen er det...

takker
Det stemmer.
Er ingen bensindyse til de tørre systemene, men det er det som gjør de "dårlige" for da gåt motoren din magert som tidligere skrevet her i tråden =)

#103256  av maxgets

Raze_r skrev:tror du ikke det følger m alt på dette kittet her da?
ser sånn ut da...
Joa, det gjør det nok.

Men har du tenkt på bla fylling? når du har så liten flaske så må du fylle i ett sett.. og det koster gjerne omtrent like mye om du har en sånn mini flaske eller stor.. sånn generelt med gass..

Og vet du om det er noen som fyller de? er ikke sikkert utstyret til f.eks. sverrekahrs passer på den flaska osv.

#103258  av Raze_r

tror ratt de som selger kittet har flasker til etterfylling,...
men hvor mye skader det motoren?
skal vel mye til for at den blir helt havarert?
er vel bare litt ekstra slitasje?
er bare det jeg tenker på,for da kjøper j det,hvis det ikke havarerer motoren :wink:

takker..

#103260  av maxgets

Raze_r skrev:tror ratt de som selger kittet har flasker til etterfylling,...
men hvor mye skader det motoren?
skal vel mye til for at den blir helt havarert?
er vel bare litt ekstra slitasje?
er bare det jeg tenker på,for da kjøper j det,hvis det ikke havarerer motoren :wink:

takker..
Da bør du sjekke pris osv på det.

Hvor mye det skader motoren kan jeg ikke svare deg på.
Men som celicaturbo sa, så kan du få tenningsbank når du har på gassen...alt ettersom hvor mye osv du har.. og har du tenningsbank så kan du havarere motoren..

#103262  av Raze_r

Ã¥ hva er tenningsbank :?:

er d stor sannsynlighet for det...?
eller spørs d hvor mye j spruter inn m nos.?
for har ikke tenkt å bruke det så mye...
av å til på et gir når jeg skal dra fra noen rånere kanskje :wink:

takker

#103265  av GT_rider

Hadde heller lagt litt mere penger i ett lystgass system som jeg visste litt mere om, stoler ikke helt på slikt, som chpitrim, lystgass o.l som man får kjøpt på ebay.
Som tidligere sagt, så kommer det nok til å gå en del penger i fylling, ettersom flasken er litt liten. Kommer selvfølgelig an på hvor mye du bruker gassen..

Skeptisk til gass i motoren generelt, siden jeg ikke helt vet hva som kan skje etter litt tids bruk.

#103269  av Raze_r

men nos er jo nos... er jo bare en type gass det..?
men hva er tenningsbank...? er det når den tenner for tidlig da eller?

kan man lett få det? eller spørs det på hvor mye man bruker nosen?

takker

#103272  av lasserj

NOS = Nitrous Oxide Systems, nos er merke men kan også være en felles betengnelse på lystgass, nos tenger ikke være skadelig for motoren vist man ikke tyner,

link til noen rimelige lystgass systemer
http://www.racingpower.no/indexdeler.htm

#103274  av maxgets

Raze_r skrev:men nos er jo nos... er jo bare en type gass det..?
men hva er tenningsbank...? er det når den tenner for tidlig da eller?

kan man lett få det? eller spørs det på hvor mye man bruker nosen?

takker
Nos er ingen gass.. det er lystgass(N2O) man bruker.

Tennings bank får man når luft/bensin blandingen i sylinderne tenner før stempelet har vert på topp.

Men, jeg har nå lest litt mere ang lystgass systemene.

Kort forklart:
VÃ¥tt: gir benisn og gass i egen tillegsdyse.

Tørt: gir kun gass i tilleggsdyse og du må kjøre høyere bensintrykk eller ha lengre åpningstider på dysene dine når du kjører på med gass.

For det lystgass gjør er å frigi oksygen som igjen gjør att du kan pøse på mere benisn.
For lystagssen i seg selv er ikke brennbar.

#103290  av Raze_r

Ã¥ dette er skadelig ved lite bruk?

#103291  av Raze_r

men da er det sikkert med elektronikk som gjør at dysene åpner for mere bensin når jeg trykker på lystgass knappen da eller?