Side 2 av 2

Legg innLagt inn:30 apr 2005 16:22
av sindrejl
ArildM skrev:Var i kontakt med et frima i norge som hadde et Corolla 92 frontcut liggende. 170hk MAP 4agze.
30000,- inkl mva
Der er jo en fin start :) Tenkte på å kjøpe denne selv, menne saster på å få pusset opp resten av bilen først ;)
Blir det nok AGZE når/hvis jeg bytter motor, ingen tvil :)

Om det er snakk om ting som er gjort eller ei så er vel TwinCharger Mk1 en litt sjelden sak? :lol:
ja twincharger kit hadde vært morro :)

30k for en 4agze er jo faktisk ganske dyrt.. ?

Legg innLagt inn:30 apr 2005 17:54
av cameleon
Ikke for å ødelegge noen av planene dine sindre, men om du skal ha deg motor, så er jeg nok redd du trenger å ha litt mer enn 30k i lomma :(
Skjer det noe så kan det fort bli penger ut av det. Samt at det lønner seg å skifte en del slitedeler og diverse før du setter den inn. Håper du tenker på å skaffe deg en hel bakdel? Inkl girkasse, clutch og alt?

Om det går i boks, så kan du ta deg en tur utover hos meg, så kan vi gutta her ute hjelpe deg med montering av motor :wink:

Legg innLagt inn:30 apr 2005 19:40
av ArildM
Flytter nedover til Trondheim til høsten, så da kan kara hjelpe meg også hvis jeg skulle trenge hjelp? :) Får se hva økonomien tilsier uansett da...

Husk at det frontcuttet er et FRONTCUT, hehe :)
Da er det jo litt mer enn bare motor da :)

Legg innLagt inn:30 apr 2005 21:18
av Amund
sindrejl skrev:
Kjelliken skrev::D jeg ville nok seriøst vurdert en 20 ventilers black topp. De er skam hissige og er i grunnen en stor oppgradering fra den vanlige 4A-GE maskinen du har der i dag. og det skal vel ikke så vanvittig mye mer til på den maskinen for og få den opp i 200+ hk men så kommer jo det ann på hva en mener med mye... :roll:

Men føler jo at dette ville vert en ren bolt on deal. :roll:

:twisted: og bare sier tenk deg den hissige bilen du kan få deg her disse motorene er kjent til og klare over 10.000 rpm med litt mods.. helt forbannade rått.. :twisted:
Så heller 20vent enn kompressor? Hva med komp på en 20vent!? :D :D Nei tenkte meg bare rundt 200+ hk.. trenger ikke overdrive så ille da budsjettet er litt moderat..

Amund, hva er det sånn ca jeg trenger ut med for å komplett få satt i en 4agze da tror du? Setter nok bort arbeidet *lat*
vi har plass til nok en mr2 vi, og har vel "litt" erfaring med mr2 og 4agze etter hvert. hehe :wink:
omtrendt hva du må ut med? tja, spørs litt i grunn. om du skal ha girkasse, og sånt også. send en pm, eller slå på tråden. så kan du få komplett pris.
så burde du kanskje fikse litt bremser også?

Legg innLagt inn:30 apr 2005 21:34
av GT_rider
Bare lurer, men hvem omtaler du som "vi" noen du har verkstedslokaler sammen med? Eller tenker du på toyparts?

Legg innLagt inn:01 mai 2005 01:04
av Amund
GT_rider skrev:Bare lurer, men hvem omtaler du som "vi" noen du har verkstedslokaler sammen med? Eller tenker du på toyparts?
Tenker på toyparts ja. 8)

Legg innLagt inn:01 mai 2005 09:50
av sindrejl
GT_rider skrev:Bare lurer, men hvem omtaler du som "vi" noen du har verkstedslokaler sammen med? Eller tenker du på toyparts?
hehe det der reagerte jeg også litt på ;)


Kim, kommer jo alt ann på hva motor en kjøper, 3.gen 3sgte er "litt" dyrere enn en gammal 4agze. men å skifte slitedeler har du rett i. Må nesten gjøre det :) hakke lyst å kjøre rundt i en dyr tikkende bombe.

Tror nesten valget faller på en 4agze med rundt 200gamp da.. eller twin charger kit :twisted: :twisted:
Skal jeg dra'n helt ut kan jeg jo kjøpe 20ventilers 4age og hive på twin charger kit på den :D

Legg innLagt inn:01 mai 2005 13:20
av mr_2

Legg innLagt inn:01 mai 2005 17:43
av sindrejl
mr_2 skrev:http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc= ... 23&pos=432
for liten, vil ha 170hestern :)

Legg innLagt inn:01 mai 2005 21:25
av spkstrp
sindrejl skrev:
mr_2 skrev:http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc= ... 23&pos=432
for liten, vil ha 170hestern :)
Hm.. må da gå ann å skifte kompressorhjul og sånt og få mer gamp.. .eller?

Legg innLagt inn:01 mai 2005 22:12
av ArildM
http://www.mr2sc.com/websites/reading.htm

Står jo mye her da :) Også div ang skifting av drev til komp.

Denne:
http://www.grubinski.com/gruntbox/

Er jeg litt usikker på om funker på 92' motorene?

http://www.toysport.com/Technical%20Inf ... _notes.htm

Legg innLagt inn:02 mai 2005 01:18
av cameleon
sindrejl skrev:Kim, kommer jo alt ann på hva motor en kjøper, 3.gen 3sgte er "litt" dyrere enn en gammal 4agze. men å skifte slitedeler har du rett i. Må nesten gjøre det :) hakke lyst å kjøre rundt i en dyr tikkende bombe.

Tror nesten valget faller på en 4agze med rundt 200gamp da.. eller twin charger kit :twisted: :twisted:
Skal jeg dra'n helt ut kan jeg jo kjøpe 20ventilers 4age og hive på twin charger kit på den :D
Hehe det er helt rett i :)
Men om du får en bakdel til den prisen inkl de slitedelene du har, så må du komme utover en tur :wink: da blir det mekking hehe :D

Legg innLagt inn:02 mai 2005 01:49
av sindrejl
spkstrp skrev:
sindrejl skrev:
mr_2 skrev:http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc= ... 23&pos=432
for liten, vil ha 170hestern :)
Hm.. må da gå ann å skifte kompressorhjul og sånt og få mer gamp.. .eller?
er da vel enklere å ta utgangspunkt i 170hestern og gå opp til 200 enn en 140 hester opp til 200? ..?

Legg innLagt inn:02 mai 2005 02:19
av sindrejl
uff nei, begynner å tenke litt her at jeg må kanskje kvitte meg med gjeld istedetfor å kaste bort penger på motor nå :/ Så det blir nok neppe denne lønninga iallefall.. *vilhanå* :(

Legg innLagt inn:02 mai 2005 20:02
av donk2k
Noen som veit hva man får ut av 145hk rev'en med større reimhjul? Det vurderes kraftig når skatte-pengene kommer......