TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forjelen pÃ¥ 5ooo rpm?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #107943  av sw20

sindrejl skrev:
sw20 skrev:Da Neemi var her oppe fikk jeg prøve bilen hennes og oppdaga da at det var eit sjikkelig rykk i motoren da den kom over 5ooo rpm... min bil dro litt ifra meinte nemi når vi kjørte... så etror ikkje den går noe dårlig.. men hvorfor har ikkje jeg denne overgangen så markert-.....????

kan vere det var noe meir før... emn det var ivertfall ingenting no i forhold til det som var på nEEmi sin bil.....

er det noe som opner opp ekstra luft eller e det eletrisk....
Noen som veit om det går an å stille noe på de`?

hadde vert fint å fått fiksa dette og før våler...
er sikkert luftfilteret hennes som gjør det.. gir en mye mer markant overgang :) men at din kanskje går bedre har nok andre grunner.
har jo kn filter e oxo.. e det forsjell på det og green filter???

lurer på å kjøpe eit større...
kan det vere skittent og tett?????

#107955  av Raze_r

har ikke org luftfilter på min,og har effektanlegg...
da jeg kom ved 4500 så kom det suget på min bil...
og etter at jeg satte på åpenkatalysator,så syntes jeg at den dro bedre fra bånn av og i går kjørte jeg en tur fra hadeland og opp til gjøvik og ned igjen....(fikk testet bilen skikkelig da ja :wink: :P ) og da merket jeg det suget ved ca 6000... kan dette stemme?
må si jeg er fornøyd med draget i bilen nå... er hærlig å kjøre...
(broren min kjørte en anna bil med meg,skal si det var kappkøring nedigjen :twisted: ....)
og hvis det er noen av dere som vet hvor lygna er... så den bratte oppoverbakken med 2felt mot hadeland, så bare dro den videre uansett,helt til jeg hadde 170km oppover,og da turte jeg ikke mere :wink:

#107959  av donk2k

Veit hvor det er ja... BRATT DER!!!!!! Jeg merker ikke overgangen i det hele tatt etter at jeg sveisa alegg selv. Virker som han drar bedre på lavt turtall. Har uorg. luftfilter også. Lite tips kan være å blåse det rent med trykk-luft eller på en annen måte rengjøre det.... Hjalp mye hos meg etter et år.....

#107968  av sw20

for det første vil vel en na motor dra dårligere på laft turtall
pga at den trenger motstand i eksos...

lurer på å sette på kat for å få igjen det bunndraget e mista på lave turtall....

skal vaske kn filteret mit grundi i dag... e det sant at symaskin olje går ann å bruke???

uanz så må det vere noe som bestemmer dette...
ingen som veit... Markus foreksempel... eller e det annaleis på turboen???