Side 2 av 2

Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:23
av FireFox
hehe, har en ny motor i garasjen.. nyoverhalt, men skal få tak på grenrør til den først, før jeg setter`n i ;)

Legg innLagt inn:23 mai 2005 22:43
av Dviper
Jeg vet at min GT 4 hadde orginalt 242 eller 185 kw...

Legg innLagt inn:23 mai 2005 23:29
av Tor
Dviper skrev:Jeg vet at min GT 4 hadde orginalt 242 eller 185 kw...
Ja, dette er RC modellen.

Legg innLagt inn:23 mai 2005 23:33
av Erlend
gt4cs skrev:
Erlend skrev:
Rømmling skrev:finnes det gt4 som orginalt kommer med 280hp
så igjenom noen bilder på nettet og det var en som på sto på komentar at det var orginalt 280hp på denne bilen
Finnes ingen GT4 med 280 hk originalt på hjula. Dessuten har japanske bilfabrikker en "gentlemans agreement" på at de skal holde seg under 250 hk som oftest... :) Men smal sak å fjerne en pling og en plong og få mye mer i noen av bilene. Tror Honda NSX kom originalt med 280 hk forresten...
Er vel 280 HK dem skal holde seg under!
Derfor NSX'en kommer med 276 ;)
Stemmer! Tar alt fra toppen av hodet her :roll:

Legg innLagt inn:23 mai 2005 23:51
av kake
Er vel streng talt ingen GT4-modell før den typen Dviper har. De som var før heter vel Turbo 4x4 ?

Legg innLagt inn:24 mai 2005 07:22
av Speeder
Tor skrev:
Dviper skrev:Jeg vet at min GT 4 hadde orginalt 242 eller 185 kw...
Ja, dette er RC modellen.
Du vet dette er snakk om en ST205?

Legg innLagt inn:24 mai 2005 08:41
av CelicaTurbo
kake skrev:Er vel streng talt ingen GT4-modell før den typen Dviper har. De som var før heter vel Turbo 4x4 ?
De heter "Turbo 4WD" på europeisk marked ja, men heter GT4 på Asiatisk marked og kalles derfor GT4 av mange, enklere å skrive :) i USA kalles de vel All-Trac om jeg husker rett (om ikke det var kun st165 som kalltes det?). Du tenker nok på ST205, som heter GT-Four på Asiatisk marked :)

Legg innLagt inn:24 mai 2005 11:13
av ST205RR
Dviper skrev:Jeg vet at min GT 4 hadde orginalt 242 eller 185 kw...


178 kw :D

Legg innLagt inn:24 mai 2005 11:55
av Tor
Speeder skrev:
Tor skrev:
Dviper skrev:Jeg vet at min GT 4 hadde orginalt 242 eller 185 kw...
Ja, dette er RC modellen.
Du vet dette er snakk om en ST205?
Nei :( Kan ikke noen komme med info in Carlos Sainz RC modellen da?

Legg innLagt inn:24 mai 2005 12:03
av Tor
Ok, har kommer en oppkalring ang RC modellen til GT4 CS. Siden ikke noen klarte og komme opp med info om denne prøver jeg litt da.

RC står for: Rally Championship og har kan du lese hva det innebærer http://gtfour.supras.org.nz/ST185RC%20description.htm

Released later was the GT-4 RC (rally car) with recessed hood vents in place of the hood scoop on the All-Trac models. Europe was also blessed with a slightly toned down version of the GT-I with the 3S-GE, and later the ST-I (4A-FE). In 1992 Europe also received the GT-4 RC renamed the "Carlos Saintz edition" GT-4
The Japanese model had 235 PS (~230bhp), which I assume is the result of high octane fuel and aggressive timing. The export models only had 205 - 210bhp, and less torque. I guess they were detuned, but this engine still has more tuning potential (IMHO) than the normal ST185.

Tor

Legg innLagt inn:24 mai 2005 15:28
av kennethx
RC modellene er en av de 5000 limited edition carols sainz modellene.

280HK originalt? Det er nok feil det ja.

GT4 ST185 RC/CS kjært barn har mange navn 153kW/208Hk Celica MK5 motoren er en 2. gen 3S-GTE

En vanlig ikke limited edition GT4 ST185 har 150kW/204Hk originalt

GT-Four ST205 har som nevnt 178kW/242Hk Men dette er jo da neste modell Celica MK6 Og den har en 3. gen 3S-GTE

Og da ekskluderer jeg modeller levert til Det japanske markedet som bruker 101 octane bensin.