Side 2 av 4

Legg innLagt inn:23 mai 2005 22:40
av Dviper
Jeg kjører på 0,9 bar til vanlig.. så øker jeg den når det kommer en tulling som skal kjøre i fra meg.. ( i love boost controller ) :D :D

Legg innLagt inn:23 mai 2005 22:58
av B_Quist
Hva er denne t-vsv ventilen for noe? og hvorfor trengs det ikke fuel cut defencer på carlos sainz?

Legg innLagt inn:23 mai 2005 23:28
av Tor
T-VSV er en ventil som blør trykk når du kjører i 1 og 2 geare ettersom jeg har forstått. Da lader bilen MAX 0.5 bar for og hindre motor havari og ikke minst turbo havari. Det er ECU som trekker tilbake ladetrykket osv..

På en vanlig GT4 er fuel cut rundt 0.9 bar, på en GT4 CS er fuel cut rundt 1.1 bar. Dette pga forskejllige motor styringer på de 2 bilene.

Dette er grovt forklart da, sikkert noen som kan komme med mere utfyllende.

Legg innLagt inn:24 mai 2005 01:45
av cs2451
Tor skrev:Den er grei, kansje jeg også må justere litt trykk i helga da. Ble det merkbar forskjell da? Tror jeg og skal legge meg på ca 0.9 bar. Gidder ikke gå noe høyere enn det da.
den trekker mye bedre. og mye bedre respons i motor.. Har fått noe teknisk data hos toyota, og der står det at turbotrykk skal ligge mellom 5 - 8 bar.. Ble vinka inn av purken og.. hehe. kjørte bare jeg, har allerede en advarsel på sånn 'tullkjøring' :)

Legg innLagt inn:24 mai 2005 01:46
av cs2451
Dviper skrev:Jeg kjører på 0,9 bar til vanlig.. så øker jeg den når det kommer en tulling som skal kjøre i fra meg.. ( i love boost controller ) :D :D
Bare manuelle jeg.. hmm så må nesten stoppe og gå fram å stille..

Legg innLagt inn:24 mai 2005 11:01
av Tor
Jeg er blitt stoppa 9 ganger på 2 mnd av politi. De viste til og med hvor jeg bodde :)

Skal justere trykk i dag tror jeg, driver og vasker og shiner bilen nå :)

Legg innLagt inn:24 mai 2005 12:37
av Tor
Når jeg skal blinde T-VSV, kapper jeg i gummi slangen eller løfter jeg bare av klemmene og setten en skrue inn? Skal begge slangene blendes? Altså om jeg kapper den i 2 deler, eller blender dere kun mot torpede veggen?

Legg innLagt inn:24 mai 2005 12:51
av larsst185
Leste på et britisk forum at gt 4 har lavere ladetrykk på 1-2 gear for å spare drivverket.Det jeg gjorde på min gt 4 var å klippe ledninga fra t-vsv inne ved ecu (Tpc-1) og jorde denne.Men er nok litt safere med å koble fra de slangene.

Legg innLagt inn:24 mai 2005 13:00
av CelicaTurbo
Kapp den i to og blokker begge endene. Den viktigste enden å blokkere helt tett er den som går mot wastegate. Det er ingen direkte fare ved å ikke blokkere den som går bak mot torpedoveggen men det er meget kjekt om du hindrer at det kommer støv og dritt inn om du senere ønsker å koble til t-vsv'en igjen, dvs, absolutt anbefalt å blokkere begge ender.

Legg innLagt inn:24 mai 2005 13:47
av cs2451
Jeg var på Tess og fikk laga meg noen skikkelige plugger..

Legg innLagt inn:25 mai 2005 14:18
av cs2451
I dag fikk jeg downpipen min i posten 3''!! gleder meg til å sette på og skru opp trykket litt til. 1 grad kaldere tennplugger blir og sett på samtidig.

Legg innLagt inn:25 mai 2005 14:53
av CelicaTurbo
høres meget bra ut, jeg tror nok du vil være fornøyd med hvordan bilen blir etter å fått byttet ut den downpipen :D

Legg innLagt inn:25 mai 2005 21:33
av jostein_loenning
Bler vist nødd te å ta meg ein tur til voss snart :shock: :P

Legg innLagt inn:26 mai 2005 02:18
av cs2451
jostein_loenning skrev:Bler vist nødd te å ta meg ein tur til voss snart :shock: :P
Det blir du nok... Hadde vert hyggelig det.

Legg innLagt inn:26 mai 2005 02:20
av cs2451
CelicaTurbo skrev:høres meget bra ut, jeg tror nok du vil være fornøyd med hvordan bilen blir etter å fått byttet ut den downpipen :D
Ja jeg håper på det. merket stor forskjell bare til nå. Men merker at det er litt trangt i gjennom cat..

Bilde kommer. både av montering av BC og skifting av DP. Men den blir ikke skiftet før på lørdag mest sannsynlig :)