TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Torsen diff,viskose

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#109943  av CelicaTurbo

hm, jeg vet ikke jeg, jeg tror ikke det egentlig siden orginalclutch vil slippe en god stund uansett hvordan du løser den, men vi vet jo ikke det før noen prøver da, og man kan jo alltids ha uflaks uansett hvordan man tar en rivstart. Problemet med rivstarten er jo ikke selve motormomentet, men rotasjonsmomentet til motoren. En slurende clutch vil jo begrense mengden "øyeblikks-moment" som faktisk når frem til drivverket og fordele rotasjonsmomentet over lengre tid enn din toplaters superclutch vil gjøre :D

#109956  av kennethx

CelicaTurbo skrev:hm, jeg vet ikke jeg, jeg tror ikke det egentlig siden orginalclutch vil slippe en god stund uansett hvordan du løser den, men vi vet jo ikke det før noen prøver da, og man kan jo alltids ha uflaks uansett hvordan man tar en rivstart. Problemet med rivstarten er jo ikke selve motormomentet, men rotasjonsmomentet til motoren. En slurende clutch vil jo begrense mengden "øyeblikks-moment" som faktisk når frem til drivverket og fordele rotasjonsmomentet over lengre tid enn din toplaters superclutch vil gjøre :D
Helt klart, men så lenge du ikke tar opp slarken, og setter press på tannhjulene i diffen vil de "slå" i mot hverandre, og det er slag moment som dreper diffen, det er jeg ganske sikker på. Tror nok den kan tåle veldig mye øyeblikks moment så lenge det står press på systemet og du unngår slag moment. mine 2 øre :)

#109968  av CelicaTurbo

jepp, kan nok stemme det ja.. du får bytte til orginalclutch ved en senere anledning og se hva du klarer da :D

#110152  av kennethx

CelicaTurbo skrev:jepp, kan nok stemme det ja.. du får bytte til orginalclutch ved en senere anledning og se hva du klarer da :D
Betaler du? :)

#110159  av CelicaTurbo

nei det er du som tjener penger her :lol: