Side 2 av 2
Legg innLagt inn:03 jun 2005 13:31
av Dalan
Den grønne til Insainz er fin, og han er vel rimelig gira på å få solgt den så kan gjøre et kupp der

Legg innLagt inn:01 jul 2005 15:42
av TheStig
CelicaTurbo skrev:det er ingen pingle-utgaver av Carlos Sainz, alle er like med tanke på motor, drivverk og annet mekanisk, men det er forskjeller med tanke på soltak, stereo, AC osv..
En kompis påstod han hadde en Carlos Sainz rally edition for noen år siden.. den skulle visst være enda råere enn vanlig CS.. Kan det være tilfellet? Har aldri hørt om noen spesialutgaver...
Legg innLagt inn:01 jul 2005 19:34
av tojo
Toyota produserte ca 26000 ST185`er,inkludert 5000 RC/CS/Grp A versjoner.(RC-Rally Championship,CS-Carlo Sainz,Grp A-Group A bil)
Den første kom aug 1991 og den siste i Feb1992.
Den første CSen ble produsert i Aug 1991 å startet med produksjonsnr.#15446. Alle CSene har produksjonsnr. mellom 15446 og 22000.
Forskjell på CS og GT4 er: front fanger,panser,vannkjølt IC,annen (internal) gearbox (E151F),ECU med bensin-tenningsmaps på +-1,1bar isteden for 0,83 som vanlig GT4 har.Torsen diffrensial isteden for LSD.
40% av alle (ca 26000) ST185`ene ble solgt i Japan,hvor mange CS/RC/Grp A er ukjent,men i England ble det solgt 440stk.
Den videre fordelingen vet jeg ikke noe om!(noen som vet?)
Maks effekt 208hk/6000rpm, maks dreimoment 275Nm/3200rpm på CS.
Maks effekt 235hk/6000rpm, maks dreimoment 31,0kg.m/4000rpm på RC.
OBS! RC og Grp A er inkludert i de 5000 produserte CS`ène fordelingen her vet jeg ikke!
Legg innLagt inn:02 jul 2005 12:34
av CelicaTurbo
RC-modellen er det samme som CS bare at det er for asiatisk marked, de har nøyaktig samme motoren med untak av at de trolig har en mindre keramisk turbo og noe mer aggresiv motorstyring som gir høyere effekt (men med tanke på at det gjelder alle japanske biler som kjører på 100-oktanen de har tilgjengelig der så spørs det om disse bilene yter så mye bedre når de blir importert til Europa). Jeg kan ikke huske å ha sett fra det britiske GT4-forum at RC har noe spesiellt mer effekt, men de har ofte noe lavere vekt og er som regel "narrow-body".
eGtTurbo: det er jo mulig at kompisen din hadde en slik RC-modell, men i så tilfelle var det en høyrerattet bil, det er ingen slike biler med venstreratt. Det er mulig den modellen har mer effekt men det er i så tilfelle kun pga at den utnytter oktantallet bedre, ikke pga faktiske designforskjeller. Det er definitivt ingen ekstra-sjelden rally-modell, det er bare et annet navn på bilen vi her i Europa kaller Carlos Sainz, og det er ingen spesielle versjoner av Carlos Sainz (annet enn det vanlige med forskjellig utstyr som takluker, AC osv).
Legg innLagt inn:02 jul 2005 13:58
av TheStig
okei takker og bukker..
Forøvrig sa han ikke at det var forskjell på motor, men var visst grummere mtp drivverk og understell.. men men.. får skuffe han da med at han nok hadde en "vanlig" cs..

Legg innLagt inn:02 jul 2005 23:21
av CelicaTurbo
hehe, han ønsker nok ikke å tro på deg om du sier det allikevel
