Side 2 av 2
Legg innLagt inn:07 jun 2005 20:12
av CelicaTurbo
Det er nok liten forandring i fordeling av bremsekraft mellom fremme og bak når du kun har byttet bak for bremsekraften er omtrent den samme gjennom hele klossens slitasjeperiode så lenge de blir utsatt for det samme.. Om du har 7-8mm belegg igjen på klossene fremme og det er orginalklosser så vil jeg tro at det er nok, men du bør få bytte klossene du kjøpte da og du kan fremdeles rekke det til ACR om du ordner byttet tidlig i morgen

Legg innLagt inn:07 jun 2005 21:28
av Dr.Ling
Kan nok ikke bytte klossene (på kort varsel) da jeg bestilte dem fra USA. Faktisk 2 sett, så dobbelt f***! Må bare finne ut til hva slags bil disse frem-klossene egentlig er til så kanskje jeg får solgt dem (Axxis / PBR MetalMaster).
Så hvis jeg skal bytte klosser blir det Toyotas, så jeg får spørre dem på oljeskiften i morgen hvor mange mm en ny kloss er, og evt. skifte. Går jo greit nå som jeg har gjort det, men etter all dekkskiftinga tror jeg ryggen kommer til å ryke når jeg er 40.
Legg innLagt inn:08 jun 2005 10:35
av larsst185
Er ikke mye av årsaken til fading på bremser ved banekjøring også at bindemiddelet i bremseklossen koker?Det har jeg faktisk merka flere ganger ved aktiv bremsing.
Har aldri kjørt på bane så kan hende andre ting spiller inn her....
Legg innLagt inn:08 jun 2005 11:25
av memo
dere "må" skifte bremseveske før dere skal på bane.. vel..ikke må..men om dere ikke har gjort det på en stund..
grunnen er at de måler syrenivået (ellernoeslikt?) med et slikt papir de stikker nedi bremseveskebeholderen..
er den for dårlig, får dere ikke kjøre, enkelt og greit..
Legg innLagt inn:09 jun 2005 14:58
av Dr.Ling
1) Klarte selvfølgelig å tappe fremre reservoar tomt så jeg fikk luft i hovedsylinderen! Flushet så gjennom begge bremsene fremme som hører til det reservoaret og det ble tomt for luft.
Er det noen sjanse at det fortsatt er luft i hovedsylinderen etter jeg flushet?
2) Og et annet spørsmål: I instruksjonene til K&N filteret står det at det bør vaskes hver 65.000 km med K&N's rengjørings-kit. Noen som vasker filteret oftere? Hvorfor?
Legg innLagt inn:09 jun 2005 15:51
av CelicaTurbo
CelicaTurbo skrev:...bare pass på å ikke tømme tanken med bremsevæske under panseret før du heller på mer væske for i så tilfelle får du en del ekstrajobb 

du ble tilogmed advart mot å la det reservoaret gå tomt, men, da kan du risikere å måtte lufte hovedsylinderen og jeg vet ikke hvordan det gjøres på den bilen ihvertfall, men det står nok i BGB. Om pedalen blir like hard som før er det trolig at du slipper å gjøre det da, det er mulig du har fått ut all luften.