sleeper skrev:Det var vel heller ikke det jeg mente å si, turboen i seg selv er vel ganske lik men pga at st185 turboen er "twin-entry" mens st165 turboen ikke er det så skrev jeg at jeg var usikker på hvordan st165 sin turbo er på høyt turtall, men at 4000 er alt for tidlig for trykket å falle.. trolig er vel st165 sin turbo bedre på turtall enn st185 med tanke på designforskjelleneCelicaTurbo skrev:det skal ikke gi noen ekstra hester og bytte til turbo fra 185 på denne bilen og da trur jeg ikke den org til st165 er noe mindre en den på 185!?Speeder skrev:Som vanlig blander du meg og sleeperakk, jeg gjorde tydelighvis det ja.. mente selvfølgelig sleeper![]()
Ellers, angående katalysator tror jeg at også st165 har denne montert i downpipen rett nedenfor turbo. Ellers faller trykket ditt allerede fra 4000 også i tyngre gir slik som 3. eller høyere gir? Trykket vil trolig falle fra ca 5-6000 men jeg synes 4000 var litt vel tidlig. Er også usikker på i hvilken grad st165 også er utsatt for redusert trykk på høyt turtall slik som st185 er (turboen på disse to bilene er noe forskjellig, og trykkfallet på st185 skyldes trang eksosdel i turboen).

- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet