Side 2 av 3
Legg innLagt inn:13 jun 2005 12:12
av Master
Problemet er ikke om bilen er orginal eller ikke (hvis jeg får tak i tuvpapirer og viser senkesettpapirene mine) Men hvis jeg skulle vist bilen som USA-bil må den være som fra fabrikk. Altså måtte jeg ha bytta front, hekkskjørt, felger, dekk, fjærer, målere osv osv..
Jeg prøver iherdig å få tak i tuvpapirer, men alle er jo opptatt i møter her og der osv...

Legg innLagt inn:13 jun 2005 13:59
av jensi
Leidulf Nilsen Bil (Tananger)skaffer dette til deg for 2-3 laken.
Han skaffa dette til meg og har rega noen turboer tidligere.
Jens
Legg innLagt inn:13 jun 2005 14:25
av Master
TAKK:D det var tipset jeg trengte

.. jeg skal fakse noe greier til han i morra så kanskje han fikser det..
Legg innLagt inn:15 jun 2005 21:35
av Raze_r
nå... åssen går det da?
fått bilen på veien

Legg innLagt inn:15 jun 2005 21:43
av Master
Nei, venter på TUV papirer fra tyskland. Så må jeg bestille meg 4 hjulskontroll, samt ny time hos biltilsynet. Så blir vel neppe før neste uke ..

Legg innLagt inn:16 jun 2005 22:12
av TomG
hold oss orientert.
T
Legg innLagt inn:01 jul 2005 21:53
av Blueman
Hvordan gikk egetlig dette

Legg innLagt inn:02 jul 2005 01:26
av Master
Hei hopp joda... jeg fikk de typegodkjenningspapirene. Etter kanskje 2 uker. Bestilte ny time hos biltilsynet, men fikk da en haug med andre mangler siden bilen tas inn som vanlig importbil.
Måtte ha e-merkede lykter, setebelter samt litt småting. Får godkjenning iløpet av starten av neste uke, så blir å komme med mer info da.
Legg innLagt inn:02 jul 2005 11:44
av aWeX
Jeg har fått for meg at kravet om E-merkede setebelter har falt bort. Mener også at de eneste lyktene som må være E-merkede, er hovedlyktene. Undersøk reglene godt, det er mange ansatte hos biltilsynet som lever i fortiden. Snakk med noen som har erfaringer på området, så finner du fort ut hvilke krav biltilsynet kan stille, og hva som er bare tull.
Master skrev:Hei hopp joda... jeg fikk de typegodkjenningspapirene. Etter kanskje 2 uker. Bestilte ny time hos biltilsynet, men fikk da en haug med andre mangler siden bilen tas inn som vanlig importbil.
Måtte ha e-merkede lykter, setebelter samt litt småting. Får godkjenning iløpet av starten av neste uke, så blir å komme med mer info da.
Legg innLagt inn:06 jul 2005 23:43
av Master
Da var endelig bilen registrert! Etter ca 2 mnd venting på frakt, og 1 mnd med 3 biltilsyntimer..
Måtte gjennom en god del for å få den på skilter.. Vil takke "Paoblo" på forumet som hjalp meg med det hele... Bra man har hjelpsomme ts-ogn'ere når man er i nød!
Ei erfaring rikere hvertfall... IKKE importer en uoriginal MR2 turbo fra statene... Importer originalt, og bygg om her hjemme. Sparer masse tid og penger.
Legg innLagt inn:07 jul 2005 01:13
av ST205RR
grattis

kommer du på ACR i august ?
Legg innLagt inn:07 jul 2005 11:24
av Master
JA jeg tror det må bli en tur nedover dit

Legg innLagt inn:07 jul 2005 21:33
av kake
Ja gratulerer med bilen på veien

Fikk du bruk for de blinklysa foran eller ? Skjønner ikke hvorfor den ikke skulle bli godkjent med diamond cut, men ?
Legg innLagt inn:07 jul 2005 23:57
av Dr.Ling
Kom gjerne innom når tid som helst (har sydenferie hjemme nå) og vis fram gliset.........
Legg innLagt inn:08 jul 2005 00:26
av Master
Espen: Ja jeg fikk bruk for lyktene jeg kjøpte hos deg.. står enda på bilen, har ikke gidda å bytte enda
Stefan: jepp tar meg en tur innom iløpet av helga
