TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• olje filter gt4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#114898  av Toyota4ever

Bruk bare en vannpumpetang, har jo ikke noe og si om du bulker det gamle, og sett til bare for hånd, sånn passe hard.
Typisk at folk setter til så filteret nesten vrir seg.
Irriterende når de skal av igjen :?

#114932  av CelicaTurbo

jeg skrur bare filteret til for hånd og kun slik at det møter motstand og deretter en halv runde til (forsikrer meg at det ikke lekker når motoren er startet) men til tross for det kan jeg bare glemme å bruke neven på å få løs det filteret når jeg bytter det neste gang :wink:

#115301  av Elzin

larsst185 skrev:Med det toyota verktøyet er det vertfall ikke nødvendig å ta av varmeskjoldet på dynamoen.Går akkurat forbi.
fikk ikke kjøpe noe hos toyota :(

#115495  av CelicaTurbo

jøss, snodig.. gå til en annen forhandler da.

#115522  av GT4 CS

Har og forgjeves prøvd og kjøpe en slik kopp til oljefilteret, men de gliser styggt og sier at det får jeg ikke lov til, de nissene.
Bankwe nedi en nebbtang jeg og setter skiftnøkkelen på den, så er det bare og skru det ut :)
Men dekselet for kjøling til dynamo må av da man gjør det slik

#115537  av Elzin

GT4 CS skrev:Har og forgjeves prøvd og kjøpe en slik kopp til oljefilteret, men de gliser styggt og sier at det får jeg ikke lov til, de nissene.
Bankwe nedi en nebbtang jeg og setter skiftnøkkelen på den, så er det bare og skru det ut :)
Men dekselet for kjøling til dynamo må av da man gjør det slik
en stund siden jeg har sett inlegg fra deg her nå :D har vært litt dødt i det siste ;)

#115634  av Toyota4ever

Var på biltema hær en dag, og da så jeg at de hadde fått inn en slik oljefilter avtakerkopp.
http://www.biltema.no/Archive/Product_i ... -976_l.jpg

Ser jo temmelig idel ut for oss denne, kan skru både opp og igjen for dem som ønsker det. :)

#115651  av CelicaTurbo

jeg kjøpte en slik lignende hos bilrekvisita en gang og den passet ikke for fem øre, den klarte å klemme svakt over filteret men ikke nok til at det gikk av. Så, ta mål av filteret før dere går inn og handler, slik at dere kan sjekke at den tangen der passer for så smal diameter også..

#115746  av Elzin

Toyota4ever skrev:Var på biltema hær en dag, og da så jeg at de hadde fått inn en slik oljefilter avtakerkopp.
http://www.biltema.no/Archive/Product_i ... -976_l.jpg

Ser jo temmelig idel ut for oss denne, kan skru både opp og igjen for dem som ønsker det. :)
denne er også for stor. har nettop prøvd den.

#115747  av Elzin

hvilke vei skal filteret? samme vei som klokken for å feste det, ikke sant??

jeg har prøvd i evigheter for å det av.. men jeg begynner å tro at tidligere eiger har sveiset det?
Vedlegg
riktig vei.JPG
riktig vei.JPG (514.25 kiB) Vist 1248 ganger

#115973  av CelicaTurbo

samme vei som vanlige skruer ja, som pilen der for å skru av.